Het burgerservicenummer (BSN) is een uniek persoonsnummer dat bedoeld is voor het contact tussen burgers en de overheid. Alle banken in Nederland zijn wettelijk verplicht om het BSN van hun klanten te hebben. We hebben jouw BSN nodig om financiële informatie met de overheid te delen. Zo delen we bijvoorbeeld je saldo of vermogen met de Belastingdienst.
Op deze pagina vind je meer informatie over het BSN. Ook leggen we uit hoe je jouw BSN veilig aanlevert.
Als je klant wordt bij ABN AMRO, dan vragen we je om een foto te maken van je identiteitsbewijs (ID). Meestal ontvangen we dan automatisch jouw BSN, want dit nummer staat op je ID vermeld. Heb je geen Nederlands identiteitsbewijs op het moment dat je klant wordt? Dan ontvangen we je BSN niet automatisch. In dat geval vragen we je om jouw BSN op een later moment zelf in te voeren.
Heb je een Nederlands paspoort, identiteitskaart of rijbewijs? Dan kun je daarop jouw BSN terugvinden. Je kunt het nummer ook online opzoeken via Mijnoverheid. Daarnaast vind je jouw BSN op een Nederlandse loonstrook, jaaropgaaf, zorgpas of zorgpolis.
Was je rekening niet geblokkeerd? Dan verwerken wij je BSN meteen. Je hoeft verder niets meer te doen.
Heb je je BSN ingevoerd nadat je rekening was geblokkeerd? Neem dan contact met ons op om de blokkade te verwijderen.