We accepteren verschillende documenten als bewijs van verblijf:
- Een bewijs van inschrijving in het bevolkingsregister (BRP)
Als u langer dan 4 maanden in Nederland gaat wonen, moet u zich inschrijven in de Basisregistratie Personen (BRP). Dit doet u bij de gemeente of een expat center en is gratis. Na uw inschrijving ontvangt u hiervan een bewijs. Dit bewijs levert u bij ons aan.
Let op: het bewijs van inschrijving mag
maximaal 6 maanden oud zijn.
Een Registratie Niet Ingezetenen (RNI) mogen wij helaas
niet als bewijs van inschrijving accepteren. Meer informatie over inschrijven in de BRP vindt u op
de website van de Rijksoverheid .
Het kan even duren voordat u het bewijs van inschrijving in de BRP ontvangt. Daarom zijn de volgende bewijsstukken ook toegestaan:
- Een toelatingsbrief van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND)
Deze brief ontvangt u van de IND als uw aanvraag voor een verblijfsvergunning is goedgekeurd.
- Een bewijs van inschrijving van een Nederlandse school of universiteit
Bent u toegelaten tot een studie in Nederland? Het bewijs van inschrijving kan ook als bewijs geüpload worden. Zorg wel dat het bewijs een stempel en handtekening bevat.
Let op: bovenstaande bewijsstukken duren langer om te verwerken. Wilt u uw rekening snel kunnen gebruiken? Lever een bewijs van inschrijving in de BRP of het Relocator / HR verklaringsformulier aan.
- Het Relocator / HR verklaringsformulier
Komt u als expat naar Nederland met hulp van een relocator of de HR-afdeling van uw werkgever? Dan kan het zijn dat u een speciaal door ABN AMRO opgesteld verklaringsformulier krijgt van uw relocator of HR-afdeling. Upload dit formulier binnen het kwartaal dat het geldig is.