De ABN AMRO app kan gebruikt worden met een groter lettertype. Je kunt de lettergrootte op uw tablet of telefoon aanpassen via de instellingen. Dit doe je onder het kopje ‘toegankelijkheid’. De tekst in de ABN AMRO app verandert mee en wordt groter. Heb je een toestel met Android en draai je ‘m om? Dan draait het scherm van de ABN AMRO app mee.
In de hulpvideo's onderaan de pagina leggen we je uit hoe je het lettertype op een iPhone of Android-telefoon groter maakt.
De ABN AMRO app werkt met een duidelijk verschil in kleuren (contrast). Daarbij houden we ook rekening met kleurenblindheid. Kleur wordt altijd in combinatie met een icoon gebruikt.
Voor telefoons met iOS of tablets met iPadOS is het mogelijk om de ABN AMRO app met een donker scherm te gebruiken. Deze ‘donkere modus’ zet je zelf aan via de instellingen op je toestel. De app past zich hierop aan. In de toekomst wordt dit ook mogelijk voor Android.
Je kunt de ABN AMRO app met een schermlezer gebruiken. Die leest voor wat er op het scherm te zien is. De schermlezer staat standaard als hulpmiddel op een telefoon of tablet.
Je zet VoiceOver en Talkback aan via je instellingen. Dit doe je onder het kopje ‘toegankelijkheid’.
In de hulpvideo's onderaan de pagina leggen we je uit hoe je TalkBack of VoiceOver aanzet.
De ABN AMRO app ondersteunt ook brailleleesregels. Hiermee kun je lezen wat er op het scherm staat. De meeste leesregels sluit je via bluetooth aan op je mobiel of tablet. Je hebt dan wel VoiceOver of TalkBack nodig. Die kun je aanzetten via instellingen.
Een groot aantal Geldmaten heeft een spraakfunctie. Bij ieder scherm hoor je wat u moet doen. Zo kun je zelf geld storten en opnemen. Je start deze functie door je koptelefoon in de automaat te steken. De opening hiervoor zit aan de rechterkant en is duidelijk voelbaar.
Heb je extra hulp of ondersteuning nodig? Onze Hulp bij Bankzaken Adviseur helpt bij het doen van jouw bankzaken. Via de telefoon, Beeldbankieren of bij je thuis. De adviseur overlegt samen met jou hoe we je het beste kunnen helpen.
Het kan zijn dat een hulpmiddel nog niet probleemloos werkt. We blijven aan verbeteringen werken. Zo proberen we de ABN AMRO app nog fijner in gebruik te maken bij grote letters. In de toekomst kijken we naar ondersteuning voor een extra toetsenbord en andere hulpmiddelen.