Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Hulp bij bankieren

als je doof of slechthorend bent

Ben je doof, slechthorend of heb je moeite met praten? We hebben verschillende hulpmiddelen om te bankieren. Je kunt bijvoorbeeld met ons chatten of Beeldbankieren in gebarentaal. We zetten alle hulp voor je op een rij.

vragen over lening

Chat met ons

Je kunt met ons chatten via Chatbot Anna. Dat kan op onze website en via de ABN AMRO app. Je praat dan eerst met de chatbot: Anna. Ze antwoordt direct en kan bij veel bankzaken dag en nacht helpen. Komt Anna er niet uit? Tijdens kantooruren neemt een medewerker het chatgesprek over.

Handleidingen en video's met uitleg

Vind je het fijn om naar uitleg te kijken? Bijvoorbeeld omdat je hulp kunt gebruiken bij de ABN AMRO app? We hebben hulpvideo’s met ondertiteling voor je opgenomen. Liever rustig lezen? Download dan onze handleiding voor de ABN AMRO app. 

Beeldbankieren in gebarentaal

Met Beeldbankieren bel je via jouw smartphone, tablet of computer met een adviseur. Dit kan ook in Nederlandse gebarentaal. Onze adviseur kan advies geven over jouw dagelijkse bankzaken, sparen, lenen of verzekeren. Adviseur Ronald vertelt je graag meer in onze video.  

Zo maak je een afspraak voor Beeldbankieren in gebarentaal


Je kunt jouw vraag aan onze klantenservice stellen. Bijvoorbeeld via Chatbot Anna. Is er wat meer tijd nodig voor je vraag? Dan vraagt onze medewerker een adviseur om een afspraak met jou te maken. Zo werkt het: 

  • Stap 1. De adviseur stuurt je een e-mail om een afspraak te maken voor Beeldbankieren in gebarentaal. Je spreekt via de mail samen een datum af.
  • Stap 2. Je krijgt een mail van de adviseur met de naam ‘Bevestiging afspraak’. Hierin lees je terug op welke dag en hoe laat je een afspraak heeft.
  • Stap 3. 1 uur voordat je afspraak begint, krijg je een mail met de naam ‘Starten afspraak’. Hierin staat uitgelegd hoe je jouw afspraak start.
  • Stap 4. Is het tijd voor het gesprek? Klik op de link in de e-mail met de naam ‘Starten afspraak’.

Tolk mee naar een gesprek

Heb je een afspraak met een adviseur? Het is altijd mogelijk om je eigen tolk mee te nemen. Bijvoorbeeld een familielid of een vriend, of een tolk die je zelf inhuurt. Het gesprek kan in het Engels en Nederlands zijn. 

Hulp van de Hulp bij Bankzaken Adviseur

Heb je extra hulp of ondersteuning nodig? Onze Hulp bij Bankzaken Adviseur helpt bij het doen van jouw bankzaken. Bijvoorbeeld via Beeldbankieren of bij je thuis. De Hulp bij Bankzaken Adviseur overlegt samen met jou hoe we je het beste kunnen helpen. Ook bij dit gesprek mag je een tolk meenemen.