Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Fraude melden

Laat ons weten wat er aan de hand is, dan gaan we u helpen.

Wat kunt u zelf doen?

Betaalpas kwijt

  • Is uw betaalpas gestolen, of bent u deze verloren?
  • Heeft u uw betaalpas opgestuurd naar een oplichter?
  • Maakt iemand misbruik van uw gegevens?
Het is verstandig dat u uw betaalpas zo snel mogelijk blokkeert, ook als u twijfelt.
Telefoon kwijt

  • Is uw telefoon gestolen, of bent u deze verloren?
  • Gebruikt u uw toestel niet meer? 
  • Denkt u dat iemand zonder uw toestemming met uw identificatiecode inlogt in de ABN AMRO app?

Het is verstandig dat u uw telefoon zo snel mogelijk blokkeert, ook als u twijfelt.

Creditcard kwijt

  • Is uw creditcard gestolen, of bent u deze verloren?
  • Heeft u uw creditcard opgestuurd naar een oplichter?
  • Maakt iemand misbruik van uw gegevens?
Het is verstandig dat u uw creditcard zo snel mogelijk blokkeert, ook als u twijfelt.
App geblokkeerd

Is uw app geblokkeerd? Dat kan voorkomen in een paar gevallen. Wanneer u een paar keer de verkeerde identificatiecode heeft gebruikt, kunt u de app zelf deblokkeren. Activeer dan de app opnieuw met uw identiteitsbewijs. Is de app vanwege een andere reden geblokkeerd? Neem dan contact met ons op.

Onveilige situatie bij geldautomaat

Voelt het bij een geldautomaat niet veilig om geld op te nemen? Lijkt de situatie bijvoorbeeld onveilig of ziet de geldautomaat er anders uit dan u gewend bent? Dan is het verstandig dat u naar een andere geldautomaat op zoek gaat.

  • Bel de politie als personen zich bij een geldautomaat verdacht gedragen of als de automaat er anders uitziet dan normaal: 0900 - 88 44 (lokaal tarief), 24 uur per dag.
  • Gaat het om een gele geldautomaat van Geldmaat of een geldautomaat van een bank? Dan kunt u ook bellen naar Geldmaat: 088 - 227 41 00.
Veilig bankieren op uw mobiel

Wij doen er alles aan om u veilig te laten bankieren op uw mobiel. Maar het is ook belangrijk dat u zelf weet hoe u veilig omgaat met uw toestel. Zo zorgt u zelf dat u veilig bankiert op uw mobiel:

  1. Houd uw  altijd geheim
  2. Stel beveiligingen in op uw telefoon
  3. Controleer regelmatig uw toestelregistraties
  4. Gebruik altijd het 4G-netwerk van uw eigen mobiele provider
  5. Installeer altijd direct de updates van de ABN AMRO app en de software van uw toestel (iOS of Android)
  6. Installeer of update apps alleen van een officiële of betrouwbare uitgever
  7. Telefoon kwijt? Zorg dat niemand uw telefoon en de ABN AMRO app kan gebruiken
Veilig Internet Bankieren

Wij doen er alles aan om u veilig online te laten bankieren. Maar het is ook belangrijk dat u zelf weet hoe u veilig omgaat met uw computer en uw gegevens. Zo zorgt u zelf dat u veilig online bankiert:

  1. Houd uw altijd geheim
  2. Installeer antivirus software op uw computer
  3. Voer altijd de updates uit van uw virusscanner, besturingssysteem en browser
  4. Installeer of update software alleen van een officiële of betrouwbare uitgever
  5. Klik nooit op een link - die u in een e-mail, sms of ander bericht heeft gekregen - om in te loggen in Internet Bankieren
  6. Typ zelf het adres van onze website: 'https://www.abnamro.nl'
  7. Sommige browsers vragen u of u uw wachtwoord en codes wilt laten onthouden. Sla nooit op deze manier uw beveiligingscodes op.

Wat kunt u zelf doen?

Betaalpas kwijt

  • Is uw betaalpas gestolen, of bent u deze verloren?
  • Heeft u uw betaalpas opgestuurd naar een oplichter?
  • Maakt iemand misbruik van uw gegevens?
Het is verstandig dat u uw betaalpas zo snel mogelijk blokkeert, ook als u twijfelt.

Telefoon kwijt

  • Is uw telefoon gestolen, of bent u deze verloren?
  • Gebruikt u uw toestel niet meer? 
  • Denkt u dat iemand zonder uw toestemming met uw identificatiecode inlogt in de ABN AMRO app?

Het is verstandig dat u uw telefoon zo snel mogelijk blokkeert, ook als u twijfelt.

Creditcard kwijt

  • Is uw creditcard gestolen, of bent u deze verloren?
  • Heeft u uw creditcard opgestuurd naar een oplichter?
  • Maakt iemand misbruik van uw gegevens?
Het is verstandig dat u uw creditcard zo snel mogelijk blokkeert, ook als u twijfelt.

App geblokkeerd

Is uw app geblokkeerd? Dat kan voorkomen in een paar gevallen. Wanneer u een paar keer de verkeerde identificatiecode heeft gebruikt, kunt u de app zelf deblokkeren. Activeer dan de app opnieuw met uw identiteitsbewijs. Is de app vanwege een andere reden geblokkeerd? Neem dan contact met ons op.

Onveilige situatie bij geldautomaat

Voelt het bij een geldautomaat niet veilig om geld op te nemen? Lijkt de situatie bijvoorbeeld onveilig of ziet de geldautomaat er anders uit dan u gewend bent? Dan is het verstandig dat u naar een andere geldautomaat op zoek gaat.

  • Bel de politie als personen zich bij een geldautomaat verdacht gedragen of als de automaat er anders uitziet dan normaal: 0900 - 88 44 (lokaal tarief), 24 uur per dag.
  • Gaat het om een gele geldautomaat van Geldmaat of een geldautomaat van een bank? Dan kunt u ook bellen naar Geldmaat: 088 - 227 41 00.

Veilig bankieren op uw mobiel

Wij doen er alles aan om u veilig te laten bankieren op uw mobiel. Maar het is ook belangrijk dat u zelf weet hoe u veilig omgaat met uw toestel. Zo zorgt u zelf dat u veilig bankiert op uw mobiel:

  1. Houd uw  altijd geheim
  2. Stel beveiligingen in op uw telefoon
  3. Controleer regelmatig uw toestelregistraties
  4. Gebruik altijd het 4G-netwerk van uw eigen mobiele provider
  5. Installeer altijd direct de updates van de ABN AMRO app en de software van uw toestel (iOS of Android)
  6. Installeer of update apps alleen van een officiële of betrouwbare uitgever
  7. Telefoon kwijt? Zorg dat niemand uw telefoon en de ABN AMRO app kan gebruiken

Veilig Internet Bankieren

Wij doen er alles aan om u veilig online te laten bankieren. Maar het is ook belangrijk dat u zelf weet hoe u veilig omgaat met uw computer en uw gegevens. Zo zorgt u zelf dat u veilig online bankiert:

  1. Houd uw altijd geheim
  2. Installeer antivirus software op uw computer
  3. Voer altijd de updates uit van uw virusscanner, besturingssysteem en browser
  4. Installeer of update software alleen van een officiële of betrouwbare uitgever
  5. Klik nooit op een link - die u in een e-mail, sms of ander bericht heeft gekregen - om in te loggen in Internet Bankieren
  6. Typ zelf het adres van onze website: 'https://www.abnamro.nl'
  7. Sommige browsers vragen u of u uw wachtwoord en codes wilt laten onthouden. Sla nooit op deze manier uw beveiligingscodes op.

Houd u altijd aan de 5 veiligheidsregels

  1. Houd uw geheim
  2. Zorg ervoor dat uw (digitale) betaalpas nooit door een ander gebruikt wordt
  3. Beveilig de apparatuur die u gebruikt voor uw bankzaken
  4. Controleer regelmatig uw betaalrekening
  5. Meld incidenten direct aan de bank en volg aanwijzingen van de bank op

Helaas verzinnen oplichters altijd weer iets nieuws. Houd de website in de gaten voor informatie over de meest actuele oplichtingstrucs en hoe u deze kunt herkennen. Samen geven we oplichters geen kans.

Onthoud dat we u bijvoorbeeld nooit vragen om

  • uw 
  • uw pas op te sturen
  • geld over te boeken 
  • via een link direct in te loggen in de ABN AMRO app of Internet Bankieren
  • via een link in een e-mail of sms direct geld over te boeken
  • software te downloaden waarmee we kunnen meekijken in uw bankomgeving
  • uw pas aan ons mee te geven als we bij u langskomen

Ook interessant voor u

Meer over fraude herkennen

Lees over verschillende oplichtingstrucs en hoe u deze kunt herkennen. Samen geven we oplichters geen kans.

Meer over veilig bankieren

Lees wat wij doen om fraude te voorkomen én wat u zelf wel of juist niet moet doen. Veilig bankieren doen we samen.