Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Pushberichten aanzetten

Via de ABN AMRO app

  • Seintje bij betaling of onvoldoende saldo
  • Bericht bij ongebruikelijke afschrijving
  • Kies zelf welk pushbericht u aanzet

Wat zijn de voordelen?

Makkelijk in gebruik

Wij sturen u een melding zodra er een verandering is op uw rekeningen, of die van uw kind. Zo hoeft u de app minder vaak te openen.

Extra veilig

U weet het direct wanneer een (groot) bedrag is afgeschreven. Als dit niet klopt, kunt u snel ingrijpen.

Altijd op de hoogte

U komt niet meer voor verrassingen te staan, bijvoorbeeld wanneer u pint. U krijgt een seintje zodra uw saldo onder een bepaald bedrag komt.

Kies zelf welk pushbericht u aanzet

U bepaalt wanneer en voor welk bedrag u een melding wilt ontvangen. Ook maakt u een keuze voor welke rekening, bijvoorbeeld voor uzelf of uw kind. Zo ontvangt u nooit onnodig veel berichten.  

Zo zet u pushberichten aan in de app

Aan- of uitzetten

  1. Open de app en ga naar Profiel (rechtsonder) > Pushberichten instellen. Tik op de schuifknop om pushberichten aan te zetten. 
  2. Het kan dat er een melding opent in uw scherm. Tik op Toestaan.
  3. Wilt u pushberichten personaliseren? Tik op Betalen en kies een rekening. Geef uw voorkeuren aan en tik op Opslaan.

Gelukt? Controleer of de app toestemming heeft om pushberichten te versturen. Ga hiervoor uit de ABN AMRO en app en naar instellingen van uw eigen toestel.

  1. Ga naar Instellingen > Meldingen.
  2. Tik op de ABN AMRO app.
  3. U ziet een schuifknop. Staat deze aan? Dan hoeft u niets meer te doen. Tik anders op de schuifknop om meldingen toe te staan.

Op uw toestel zijn de stappen misschien iets anders. De handleiding van uw eigen toestel kan u dan verder op weg helpen.

Vragen over pushberichten

Pushberichten of pushnotificaties (voorheen betaalalerts) zijn inkomende meldingen op uw toestel. U ziet ze vaak op het toegangsscherm of in het berichtencentrum van uw telefoon of tablet.

Ja, het aanzetten en ontvangen van pushberichten is gratis.

Ja, de pushberichten die u ontvangt vanuit de ABN AMRO app zijn veilig. Bankieren met de ABN AMRO app is veilig. Twijfelt u nog over de veiligheid van de app? Op deze pagina leest en ziet u waarom u de app kunt vertrouwen.

Nee, u ontvangt geen marketingberichten. U ontvangt alleen bericht over verandering in uw saldo en/of bij- en afschrijvingen. Wilt u zich aan- of afmelden voor marketingberichten? Log hier in en meld u aan of af in Internet Bankieren.

Vragen over pushberichten instellen

Het kan zijn dat u geen pushberichten ontvangt, terwijl u deze eerder wel heeft aangezet. Dat komt omdat we de functie hebben verbeterd. Onze excuses voor het ongemak. U lost dit op door pushberichten opnieuw aan te zetten in de ABN AMRO app.

U kunt van alle betaalrekeningen in uw ABN AMRO app pushberichten aan- en uitzetten. Bijvoorbeeld voor uw rekening, of die van uw kind. Zo stelt u de juiste rekening in:

  1. Open de app en ga naar 'Profiel' (rechtsonder) > Pushberichten instellen. Zorg dat 'Ontvang pushberichten' aanstaat voordat u verdergaat.
  2. Klik op 'Betalen' en kies voor welke rekening u pushberichten wilt instellen.

Nee, het is niet mogelijk om pushberichten in te stellen voor uw spaarrekening. U kunt alleen pushberichten instellen voor betaalrekeningen.

U kunt pushberichten aanzetten op uw smartphone of tablet, waarop u de ABN AMRO app gebruikt. 

Bekijk op welke toestellen u de ABN AMRO app kunt gebruiken

Heeft u pushberichten aangezet, maar wilt u toch wat wijzigen? U kunt op elk moment uw pushberichten opnieuw instellen. Volg hiervoor bij het stappenplan hierboven: Hoe zet ik pushberichten aan? En volg de stappen opnieuw.

U kiest wanneer u pushberichten wilt ontvangen en vanaf welk bedrag. Zo ontvangt u nooit onnodig veel berichten.