Javascript is required
Retail

Actualiteiten, nieuws en trends in de retailsector

Een stapje voor met onze sectorexpertise

Onze experts in de sector

Retail in 2025: wat zeggen onze sectorexperts?

De retailsector groeit in 2025 met 1 procent en in 2026 met 0,5 procent. Wel verschillen de branches in hun groeitempo. In de handel, met name in de detailhandel, vormen oproepkrachten een belangrijk onderdeel van alle werkenden. Daarnaast neemt het belang van zzp’ers toe, waardoor de scherpere handhaving op schijnzelfstandigheid aandacht verdient.

Bekijk de nieuwste sectorprognose

Volg de ontwikkelingen in de retailsector

Betaaloplossingen voor retailers

Op zoek naar een pinapparaat voor jouw winkel of online betaalmethode voor jouw webshop? Met onze partner Buckaroo regel je betalingen voor de feestdagen zonder zorgen.

Een gezonde groei in de retailsector

Wij helpen dromen en ambities waar te maken. Ontdek onze mogelijkheden en zoek de financiering die bij je past. Vraag direct online aan of maak een afspraak met een adviseur.

Ook 2024 uitdagend jaar voor retail

Ondanks een licht herstel van de koopkracht wordt 2024 voor detailhandelaren opnieuw een uitdagend jaar. Ondernemers hebben last van een afnemende vraag en een wispelturige consument en kampen daarnaast met gestegen kosten van personeel, energie, inkoop en huur.

Lees de prognose van februari

Best gelezen artikelen

“Hierdoor kunnen supermarkten niet alleen de klantloyaliteit verhogen door relevante producten of alternatieven persoonlijk aan te bieden, maar ook de voedselverspilling verminderen.”

Henk Hofstede

Henk Hofstede 
Sector Banker Retail

Lees ook: AI in de supermarkt
Retailer of the Year

Retailer of the Year 2024-2025

‘Retailer of the Year’ is de jaarlijkse verkiezing waar consumenten hun mening kunnen geven over hun favoriete (web)winkels. Ontdek welke retailers een publieksprijs hebben gewonnen en lees inspirerende ondernemersverhalen van nieuwkomers. 

Retail

De retailsector

Online winkelen groeit. Naast retailers van kleding, schoenen en nieuwe auto's, hebben ook fysieke winkels het zwaar. Goede onlineproposities heeft veel retailers door de crisis geholpen. De verwachting is dat in de winkelstraat kwantiteit ruimte maakt voor kwaliteit, inspiratie en beleving.

Meld je gratis aan voor onze Insights nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van onze inzichten, tips en trends

Aanmelden