Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Private Banking Betaalpas

Overal ter wereld pinnen en geld opnemen

  • Inbegrepen bij BasisPakket Betalen
  • Pas makkelijk uw limiet aan
  • Contactloos betalen: snel en simpel

Wereldwijd betalen

Met uw Private Banking Betaalpas heeft u altijd een veilig betaalmiddel in bezit. Ook in het buitenland. Hieronder leest u alles over de kenmerken van uw betaalpas.

Let op: per 1 januari 2025 wijzigen we de tarieven en voorwaarden van onze particuliere betaalproducten. Lees meer over deze wijziging.

Contactloos betalen is veilig

Een contactloze betaalpas geeft een permanent signaal af om contactloos betalen mogelijk te maken. Met alleen uw bankrekeningnummer is het niet mogelijk om betaaltransacties uit te voeren. Dit maakt contactloos betalen niet minder veilig. U kunt altijd bij ons terecht met uw vragen. Blokkeer zo snel mogelijk uw betaalpas bij verlies of diefstal. Dit doet u gemakkelijk via de ABN AMRO App.

Online veilig betalen met Mastercard ID Check

Met uw betaalpas betaalt u online veilig en snel. Meestal zonder extra stappen. Soms vragen wij u om betaling goed te keuren via de ABN AMRO app. Dit heet de Mastercard ID Check. Zo weten we zeker dat u de aankoop doet, en niet iemand anders.

Meer informatie en voorwaarden

Kosten

Als u BasisPakket Betalen heeft, is uw eerste Private Banking Betaalpas daar bij inbegrepen. Heeft u geen BasisPakket Betalen? Bekijk de kosten voor uw Private Banking Betaalpas dan hier.

Pinnen en geld opnemen in het buitenland kost geld. Bekijk de tarieven. Daarnaast krijgt u buiten Eurolanden te maken met wisselkoersen. Bereken hier de kosten.

Nog geen klant van ABN AMRO MeesPierson? Neem dan vrijblijvend contact met ons op voor een kennismakingsgesprek.

Let op: per 1 januari 2025 wijzigen we de tarieven en voorwaarden van onze particuliere betaalproducten. Lees meer over deze wijziging.

Standaard bij uw Private Banking Betaalpas
  • Contactloos betalen
  • Betalen in Nederland bij alle betaalautomaten
  • Betalen in het buitenland bij betaalautomaten met een Maestro logo
  • Geld opnemen via alle geldautomaten in Nederland
  • Geld opnemen in het buitenland bij geldautomaten met een Maestro-logo
Uw limiet wijzigen voor geld opnemen en betalen

Betalen via geldmaat automaat (pinnen): maximaal € 50.000 per dag. Contant geld opnemen: maximaal € 10.000 per dag. Zowel voor Nederland als buitenland. U kunt uw limiet niet wijzigen als er geen saldo op de rekening staat. Lees meer over contant geld opnemen.

Daglimiet voor betalingen zonder e.dentifier: maximaal € 5.000 per dag.

Contactloos betalen

Voor bedragen tot en met € 50 hoeft u geen pincode in te toetsen. Voor betalingen van meer dan € 50 toetst u altijd een pincode in. U kunt tot € 100 achter elkaar contactloos betalen. Lees meer over contactloos betalen. U kunt ook contactloos betalen via Apple Pay of Google Pay.

Pincode wijzigen

Wilt u een pincode die u makkelijk kunt onthouden, maar die voor anderen niet te herleiden is? U kunt uw pincode altijd zelf veranderen via een Geldmaat in Nederland. Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen in de week, direct nadat u uw betaalpas heeft geactiveerd of op een later tijdstip. Kies altijd een pincode die u zelf makkelijk onthoudt, maar die door anderen niet te raden is. Lees meer over hoe u uw pincode wijzigt bij een geldmaat .

Bij diefstal of verlies van de betaalpas

Bij diefstal of verlies is het verstandig uw pas eerst te blokkeren. De kosten voor een nieuwe pas bedragen € 7,50. Via Internet Bankieren of Mobiel Bankieren vervangt u eenvoudig zelf uw betaalpas. Lees meer over uw betaalpas vervangen.

Vindt u uw pas weer terug? Ook deblokkeren kunt u zelf doen via Internet Bankieren of Mobiel Bankieren.

Heeft u hulp nodig bij blokkeren? Bel met Private Assistance op:  +31 (0)20 343 43 43

Maakt u gebruik van de Stand-By Service? Dan belt u vanuit Nederland 0800 - 07 01 (gratis voor klanten die Stand-By Service hebben), vanuit het buitenland: +31 20 651 59 27 (collect call mogelijk). Of bel met Private Assistance op  +31 (0)20 343 43 43

Nieuw design betaalpas

De betaalpas van ABN AMRO MeesPierson heeft een nieuw en fris design gekregen. Deze nieuwe pas is duidelijk herkenbaar en nu nog duidelijker te vinden tussen alle andere passen in uw portemonnee. Verder is de tekst duidelijker leesbaar en introduceren we het kaartnummer op de achterkant van de betaalpas.

Reserveringen op uw rekening

Een reservering is een bedrag dat tijdelijk wordt vastgehouden wanneer u met uw betaalpas een betaling doet. De verkoper weet dan zeker dat u het bedrag kunt betalen.

Stel, u tankt bij een onbemand tankstation, dan weet u van tevoren nog niet hoeveel u moet betalen. U voert uw betaalpas in, het tankstation reserveert het tegoed (bijvoorbeeld € 150), en als u klaar bent met tanken schrijft het tankstation het daadwerkelijke eindbedrag af van uw rekening. Hierna ziet u op uw rekeningoverzicht geen ‘Reserveringen’ meer staan, maar het echte tankbedrag en de naam van het tankstation.

Het woord ‘Reserveringen’ en bijbehorend bedrag, staan dus maar tijdelijk in uw rekeningoverzicht. U ziet ze in Internet Bankieren of in de ABN AMRO app. Op onze papieren bankafschriften staan ze niet.

Meer informatie en voorwaarden

Kosten

Als u BasisPakket Betalen heeft, is uw eerste Private Banking Betaalpas daar bij inbegrepen. Heeft u geen BasisPakket Betalen? Bekijk de kosten voor uw Private Banking Betaalpas dan hier.

Pinnen en geld opnemen in het buitenland kost geld. Bekijk de tarieven. Daarnaast krijgt u buiten Eurolanden te maken met wisselkoersen. Bereken hier de kosten.

Nog geen klant van ABN AMRO MeesPierson? Neem dan vrijblijvend contact met ons op voor een kennismakingsgesprek.

Let op: per 1 januari 2025 wijzigen we de tarieven en voorwaarden van onze particuliere betaalproducten. Lees meer over deze wijziging.

Standaard bij uw Private Banking Betaalpas

  • Contactloos betalen
  • Betalen in Nederland bij alle betaalautomaten
  • Betalen in het buitenland bij betaalautomaten met een Maestro logo
  • Geld opnemen via alle geldautomaten in Nederland
  • Geld opnemen in het buitenland bij geldautomaten met een Maestro-logo

Uw limiet wijzigen voor geld opnemen en betalen

Betalen via geldmaat automaat (pinnen): maximaal € 50.000 per dag. Contant geld opnemen: maximaal € 10.000 per dag. Zowel voor Nederland als buitenland. U kunt uw limiet niet wijzigen als er geen saldo op de rekening staat. Lees meer over contant geld opnemen.

Daglimiet voor betalingen zonder e.dentifier: maximaal € 5.000 per dag.

Contactloos betalen

Voor bedragen tot en met € 50 hoeft u geen pincode in te toetsen. Voor betalingen van meer dan € 50 toetst u altijd een pincode in. U kunt tot € 100 achter elkaar contactloos betalen. Lees meer over contactloos betalen. U kunt ook contactloos betalen via Apple Pay of Google Pay.

Pincode wijzigen

Wilt u een pincode die u makkelijk kunt onthouden, maar die voor anderen niet te herleiden is? U kunt uw pincode altijd zelf veranderen via een Geldmaat in Nederland. Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen in de week, direct nadat u uw betaalpas heeft geactiveerd of op een later tijdstip. Kies altijd een pincode die u zelf makkelijk onthoudt, maar die door anderen niet te raden is. Lees meer over hoe u uw pincode wijzigt bij een geldmaat .

Bij diefstal of verlies van de betaalpas

Bij diefstal of verlies is het verstandig uw pas eerst te blokkeren. De kosten voor een nieuwe pas bedragen € 7,50. Via Internet Bankieren of Mobiel Bankieren vervangt u eenvoudig zelf uw betaalpas. Lees meer over uw betaalpas vervangen.

Vindt u uw pas weer terug? Ook deblokkeren kunt u zelf doen via Internet Bankieren of Mobiel Bankieren.

Heeft u hulp nodig bij blokkeren? Bel met Private Assistance op:  +31 (0)20 343 43 43

Maakt u gebruik van de Stand-By Service? Dan belt u vanuit Nederland 0800 - 07 01 (gratis voor klanten die Stand-By Service hebben), vanuit het buitenland: +31 20 651 59 27 (collect call mogelijk). Of bel met Private Assistance op  +31 (0)20 343 43 43

Nieuw design betaalpas

De betaalpas van ABN AMRO MeesPierson heeft een nieuw en fris design gekregen. Deze nieuwe pas is duidelijk herkenbaar en nu nog duidelijker te vinden tussen alle andere passen in uw portemonnee. Verder is de tekst duidelijker leesbaar en introduceren we het kaartnummer op de achterkant van de betaalpas.

Reserveringen op uw rekening

Een reservering is een bedrag dat tijdelijk wordt vastgehouden wanneer u met uw betaalpas een betaling doet. De verkoper weet dan zeker dat u het bedrag kunt betalen.

Stel, u tankt bij een onbemand tankstation, dan weet u van tevoren nog niet hoeveel u moet betalen. U voert uw betaalpas in, het tankstation reserveert het tegoed (bijvoorbeeld € 150), en als u klaar bent met tanken schrijft het tankstation het daadwerkelijke eindbedrag af van uw rekening. Hierna ziet u op uw rekeningoverzicht geen ‘Reserveringen’ meer staan, maar het echte tankbedrag en de naam van het tankstation.

Het woord ‘Reserveringen’ en bijbehorend bedrag, staan dus maar tijdelijk in uw rekeningoverzicht. U ziet ze in Internet Bankieren of in de ABN AMRO app. Op onze papieren bankafschriften staan ze niet.

Betaalpas aanvragen

Wilt u een vervangende of extra betaalpas aanvragen? U doet dit eenvoudig online.

Vervangende betaalpas aanvragen Extra betaalpas aanvragen

Uw betaalpas deblokkeren

Uw betaalpas teruggevonden? Ook deblokkeren is zo gebeurd. 

Uw betaalpas blokkeren

Uw betaalpas blokkeert u snel via Internet Bankieren of de Mobiel Bankieren app.

In gesprek over uw wensen en doelen?

Bel mij terug

Laat uw gegevens achter en we bellen u binnen twee werkdagen terug.

Bel ons direct

We staan op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur voor u klaar om van gedachten te wisselen.