Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Over deze privacyverklaring

In deze privacyverklaring lees je hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan. Iedere keer als je betaalt, geld ontvangt, internetbankiert, onze ABN AMRO app gebruikt, met ons mailt, chat, telefoneert, of een formulier invult en opstuurt bijvoorbeeld bij de aanvraag van een hypotheek of persoonlijke lening, deel je gegevens met ons. Je mag erop vertrouwen dat wij hier op een zorgvuldige manier mee omgaan.

 

ABN AMRO Bank N.V. en jouw persoonsgegevens

Voor een aantal apps, websites of diensten van de bank kan het zijn dat het gebruik van persoonsgegevens afwijkt van wat wij beschrijven in deze privacyverklaring. Je bent bijvoorbeeld sollicitant of een gebruiker van de Tikkie app. In die gevallen vind je een andere privacyverklaring in de app, op de website of krijg je aanvullende informatie bij de specifieke (online) dienst. Wij vinden het belangrijk dat je hiervan op de hoogte bent en niet voor verrassingen komt te staan. 

Voor wie is deze privacyverklaring bedoeld?

Ben je klant van ons of heb je interesse getoond in een bepaald product door bijvoorbeeld een aanvraag te doen? Dan gebruiken wij je persoonsgegevens en geldt deze privacyverklaring voor jou. Ook kan het zijn dat je onze website bezoekt of een van onze apps gebruikt. Ook dan gebruiken wij je persoonsgegevens. 

Daarnaast is het mogelijk dat wij persoonsgegevens verwerken van personen die geen overeenkomst met ons hebben. Bijvoorbeeld wanneer wij persoonsgegevens vastleggen - en gebruiken - van contactpersonen bij bedrijven aan wie wij onze diensten verlenen. Van aandeelhouders van deze bedrijven, of van Ultimate Beneficiary Owners (UBO’s) van deze bedrijven. We mogen ook gegevens verwerken van personen die bijvoorbeeld borg staan voor onze klanten.

Deze privacyverklaring is online beschikbaar en makkelijk raadpleegbaar. Heb je een bedrijf dat klant van ons is? En heeft dit bedrijf aandeelhouders, contactpersonen die over jouw bedrijf corresponderen of UBO’s? Dan vragen wij je om deze privacyverklaring aan hen verstrekken. Dan kunnen deze personen makkelijk te weten komen hoe wij met hun persoonsgegevens omgaan.

Om betalingen mogelijk te kunnen maken, verwerken we persoonsgegevens van personen met wie we geen overeenkomst hebben. Denk bijvoorbeeld aan de gegevens van degene aan wie je geld overmaakt en die een bankrekening heeft bij een andere bank.

Ben je een van deze personen? Dan is deze privacyverklaring ook voor jou bedoeld.

Onze contactpersoon voor jouw vragen over privacy

Wij hebben binnen ons bedrijf een functionaris gegevensbescherming. Deze houdt binnen de organisatie van ABN AMRO toezicht op de toepassing en naleving van de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming). In de privacyverklaring staat dat je je in een aantal specifieke gevallen kan wenden tot het Privacy Office met vragen over het gebruik van jouw persoonsgegevens.

Wie is verantwoordelijk voor je persoonsgegevens?

Verantwoordelijk voor jouw persoonsgegevens is: ABN AMRO Bank N.V.

Op een ander moment nalezen?

Je kunt onze privacyverklaring 2024 en  begrippenlijst opslaan op je telefoon, iPad of computer of als PDF-bestand naar je e-mailadres versturen. Wil je een eerdere versie van ons privacybeleid teruglezen: 

Wijziging van de privacyverklaring

Als er wijzigingen optreden in de wet of in onze diensten en producten, kunnen die gevolgen hebben voor de manier waarop wij jouw persoonsgegevens gebruiken. In dat geval wordt de privacyverklaring aangepast en informeren wij je daarover. Wij vermelden dat op onze website of in de app.

In afwachting van de invoering van de nieuwe anti-witwasverordening (AMLR) houdt TMNL in haar huidige vorm op te bestaan. Daarom is ABN AMRO sinds juli 2024 gestopt met het delen van gepseudonimiseerde transactiegegevens van zakelijke klanten met TMNL. De privacyverklaring 2024 van ABN AMRO is hierop aangepast.

Heb je een klacht?

Ben je het niet eens met de manier waarop we omgaan met je persoonsgegevens? Dan kun je een klacht indienen bij de afdeling Klachtenmanagement. Je mag ook een klacht indienen bij de  Autoriteit Persoonsgegevens .