Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Spaargeldslot

#rekenafmetfraude

  • Beschermt jou én je spaargeld
  • Voorkomt dat je in oplichtingstrucs trapt
  • Zelf gemakkelijk aan- en uitzetten
Zet het Spaargeldslot aan

Zet het Spaargeldslot aan

Je spaargeld is van jou. Met het gratis Spaargeldslot bescherm je je beter tegen oplichters die je geld willen stelen. Ook jij kunt vroeg of laat met ze te maken krijgen. Oplichters maken graag gebruik van tijdsdruk; met slimme trucs proberen ze je te verleiden snel geld over te boeken. Wil je voorkomen dat je slachtoffer wordt van fraude en je spaargeld kwijt bent? Zet het Spaargeldslot aan en reken af met fraude.

Zo werkt het Spaargeldslot

Stopwatch

Spaargeldslot aanzetten

Klik op het schuifje in de ABN AMRO app of in Internet Bankieren; heel makkelijk

Je spaargeld extra beschermd

Niemand kan nu bij je spaargeld; ook jij niet

Spaargeldslot uitzetten

Na 24 uur kun je weer geld overboeken vanaf je spaarrekening

Spaargeldslot aanzetten

Klik op het schuifje in de ABN AMRO app of in Internet Bankieren; heel makkelijk

Je spaargeld extra beschermd

Niemand kan nu bij je spaargeld; ook jij niet

Stopwatch

Spaargeldslot uitzetten

Na 24 uur kun je weer geld overboeken vanaf je spaarrekening

Je spaargeld extra goed beschermd

Staat het Spaargeldslot aan? Dan kan er niemand bij je spaargeld. Ook jij niet! Heb je je spaargeld nodig? Zet je Spaargeldslot op tijd uit. Na 24 uur kun je weer geld overboeken van je spaarrekening naar je betaalrekening.

Zo zet u het Spaargeldslot aan en uit in de ABN AMRO app

Hoe zet je het Spaargeldslot aan?

1. Open de ABN AMRO app en log in
2. Klik op de spaarrekening waarvan je het Spaargeldslot wilt aanzetten
3. Klik op ‘zelf regelen’ (rechtsboven in je scherm)
4. Klik op ‘zet Spaargeldslot aan of uit’
5. Er opent een scherm binnen Internet Bankieren
6. Heb je meerdere spaarrekeningen? Klik dan boven in je scherm nogmaals op de spaarrekening  waarop je het Spaargeldslot wilt aanzetten.
7. Zet het schuifje op ‘aan’ 
8. Bevestig het aanzetten van het spaargeldslot via de knop Spaargeldslot aanzetten.

Het Spaargeldslot staat nu aan. Je kunt nu niet bij je spaargeld.

  • Je kunt wél gewoon geld overboeken náár je spaarrekening
  • Je kunt nu geen geld overboeken vanáf je spaarrekening
  • Je spaargeld is extra goed beschermd tegen oplichters

Je ontvangt een bericht met de bevestiging dat je het Spaargeldslot op je spaarrekening hebt aangezet. Heb je dit niet zelf gedaan? Neem dan direct contact met ons op.

Hoe zet je het Spaargeldslot uit?

1. Open de ABN AMRO app en log in
2. Klik op de spaarrekening waarvan je het Spaargeldslot wilt uitzetten
3. Klik op ‘zelf regelen’ (rechtsboven in je scherm)
4. Klik op ‘zet Spaargeldslot aan of uit’
5. Er opent een scherm binnen Internet Bankieren
6. Heb je meerdere spaarrekeningen? Klik dan boven in je scherm nogmaals op de spaarrekening waarop je het Spaargeldslot wilt uitzetten.
7. Zet het schuifje op ‘uit’ 
8. Bevestig het uitzetten van het spaargeldslot via de knop Spaargeldslot uitzetten.

Het Spaargeldslot staat nu uit. Na 24 uur kun je weer bij je spaargeld.

  • Na 24 uur kun je weer geld overboeken vanáf je spaarrekening
  • Je kunt gewoon geld overboeken náár je spaarrekening
  • Je kunt het Spaargeldslot altijd opnieuw aanzetten; ook binnen 24 uur nadat je het Spaargeldslot hebt uitgezet

Je ontvangt een bericht met de bevestiging dat je het Spaargeldslot op je spaarrekening hebt uitgezet. Heb je dit niet zelf gedaan? Neem dan direct contact met ons op.

Zo zet u het Spaargeldslot aan en uit in Internet Bankieren

Hoe zet je het Spaargeldslot aan?

  1. Ga naar Internet Bankieren en log in
  2. Klik in het rekeningoverzicht op je spaarrekening
  3. Klik vervolgens op 'Meer opties' rechtsboven in het scherm en kies 'Spaargeldslot'
  4. Heb je meerdere spaarrekeningen? Klik dan boven in je scherm nogmaals op de spaarrekening waarop je het Spaargeldslot wilt aanzetten
  5. Zet het schuifje op ‘aan’ en klik vervolgens op ‘Spaargeldslot aanzetten’

Het Spaargeldslot staat nu aan. Je kunt nu niet bij je spaargeld.

 

  • Je kunt wél gewoon geld overboeken náár je spaarrekening
  • Je kunt nu geen geld overboeken vanáf je spaarrekening
  • Je spaargeld is extra goed beschermd tegen oplichters

Je ontvangt een bericht met de bevestiging dat je het Spaargeldslot op je spaarrekening hebt aangezet. Heb je dit niet zelf gedaan? Neem dan direct contact met ons op.

Hoe zet je het Spaargeldslot uit?

  1. Ga naar Internet Bankieren en log in
  2. Klik in het rekeningoverzicht op je spaarrekening
  3. Klik vervolgens op 'Meer opties' rechtsboven in het scherm en kies 'Spaargeldslot'
  4. Heb je meerdere spaarrekeningen? Klik dan boven in je scherm nogmaals op de spaarrekening waarop je het Spaargeldslot wilt uitzetten
  5. Zet het schuifje op ‘uit’ en klik vervolgens op ‘Spaargeldslot uitzetten’

Het Spaargeldslot staat nu uit. Na 24 uur kun je weer bij je spaargeld.

  • Na 24 uur kun je weer geld overboeken vanáf je spaarrekening
  • Je kunt gewoon geld overboeken náár je spaarrekening
  • Je kunt het Spaargeldslot altijd opnieuw aanzetten; ook binnen 24 uur nadat je het Spaargeldslot hebt uitgezet

Je ontvangt een bericht met de bevestiging dat je het Spaargeldslot op je spaarrekening hebt uitgezet. Heb je dit niet zelf gedaan? Neem dan direct contact met ons op.

Bekijk de video om te zien hoe eenvoudig je het Spaargeldslot aan- en uitzet in Internet Bankieren.

Vragen over het Spaargeldslot

Je kunt het Spaargeldslot voor de volgende spaarrekeningen aanzetten via de ABN AMRO app en Internet Bankieren:

  • Bestuur Spaarrekening
  • Charitas Spaarrekening
  • Direct Sparen
  • KinderBonus Sparen
  • KinderToekomst Spaarrekening
  • Private Banking Spaarrekening
  • Private Banking Zakelijk Sparen
  • Royaal Rekening
  • Schenken met Beheer Spaarrekening
  • Vermogens Spaarrekening
  • Wealth Management Spaarrekening
  • Zakelijk Flexibel Sparen

Je kunt alleen zélf via de ABN AMRO app en Internet Bankieren het Spaargeldslot aan- en uitzetten.

  • Heb je een gezamenlijke spaarrekening? Dan kunnen beide rekeninghouders het Spaargeldslot op deze rekening aan- en uitzetten.
  • Minderjarige kinderen die toegang hebben tot een spaarrekening die op hun naam staat én waar vanaf zij overboekingen kunnen doen, kunnen het Spaargeldslot zelf aan- en uitzetten.
  • Een gemachtigde die vanaf een spaarrekening binnenlandse én buitenlandse overboekingen kan doen, kan het Spaargeldslot op deze spaarrekening aan- en uitzetten.

Ja, je ontvangt een bericht per bankmail met de bevestiging dat het Spaargeldslot op je spaarrekening is aan- of uitgezet.

Tip! Via de ABN AMRO app kun je pushberichten aanzetten. Je ontvangt dan een melding zodra het Spaargeldslot is aan- of uitgezet en als de wachttijd van 24 uur voorbij is. Zo zet je pushberichten aan via de app.

Ontvang je een bericht dat het Spaargeldslot is aan- of uitgezet? En heb jij, de mederekeninghouder of de gemachtigde dit niet zelf gedaan? Neem dan direct contact met ons op.

Nee, je kunt de wachttijd niet verkorten. Ook wij kunnen de wachttijd niet veranderen voor je. De wachttijd van 24 uur is bedoeld om het oplichters extra moeilijk te maken. Zij willen vaak dat je snel geld overboekt naar zogenaamde ‘veilige rekeningen’. Met een wachttijd van 24 uur voorkom je dat je in deze slimme trucs van oplichters trapt. Ook geeft het je de tijd om contact met ons op te nemen wanneer je twijfelt over een overboeking. 

Nee, je kunt de wachttijd niet zelf instellen. Ook wij kunnen dat niet voor je doen. Wil je toch altijd direct een gedeelte van je spaargeld kunnen opnemen? Open dan gratis een extra Direct Sparen. Het bedrag dat je altijd wilt kunnen opnemen, boek je over naar deze spaarrekening. Vervolgens zet je het Spaargeldslot aan op de spaarrekening waar het grootste gedeelte van je spaargeld op staat.

Heb je - per ongeluk - het Spaargeldslot aangezet op de verkeerde spaarrekening? Dan kun je het Spaargeldslot op deze rekening weer uitzetten via de ABN AMRO app en Internet Bankieren. Na 24 uur kun je weer geld overboeken vanaf deze spaarrekening. 

Zo zet je het Spaargeldslot uit in de ABN AMRO app:

  1. Open de ABN AMRO app en log in
  2. Klik op de spaarrekening waarvan je het Spaargeldslot wilt uitzetten
  3. Klik op ‘Zelf regelen’ (rechtsboven in uw scherm)
  4. Klik op ‘Zet Spaargeldslot aan of uit’
  5. Er opent een scherm binnen Internet Bankieren
  6. Heb je meerdere spaarrekeningen? Klik dan boven in je scherm nogmaals op de spaarrekening waarop je het Spaargeldslot wilt uitzetten.
  7. Zet het schuifje op ‘uit’
  8. Bevestig het uitzetten van het spaargeldslot via de knop Spaargeldslot uitzetten.

Zo zet je het Spaargeldslot uit in Internet Bankieren:

  1. Ga naar Internet Bankieren en log in
  2. Klik in het rekeningoverzicht op je spaarrekening
  3. Klik vervolgens op 'Meer opties' rechtsboven in het scherm en kies 'Spaargeldslot'
  4. Klik boven in je scherm nogmaals op de spaarrekening waarop je het Spaargeldslot wilt uitzetten
  5. Zet het schuifje op ‘uit’ en klik vervolgens op ‘Spaargeldslot uitzetten’.

Vind je het fijn om naar de uitleg te kijken? In de video op deze pagina leggen we je stap voor stap uit hoe je het Spaargeldslot aan- of uitzet.

We kunnen ons voorstellen dat het handig is om altijd wat geld achter de hand te hebben. Open gratis een extra Direct Sparen rekening. Je zet het Spaargeldslot aan op de spaarrekening met het saldo dat je niet direct nodig hebt.

Stel, je hebt een spaarrekening met een spaarbedrag van € 8.000. Een bedrag van € 1.000 wil je altijd direct kunnen opnemen. In dit geval open je een extra Direct Sparen en stort hierop een bedrag van € 1.000. De overige € 7.000 laat je op je bestaande spaarrekening staan. Op deze spaarrekening zet je het Spaargeldslot aan. Zo zorg je ervoor dat het grootste gedeelte van je spaargeld extra is beschermd.

Staat je vraag niet tussen deze veelgestelde vragen? Klik hier voor meer vragen en antwoorden over het Spaargeldslot.