Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

ABN AMRO

Uw persoonsgegevens controleren

Zorg dat al uw gegevens kloppen

Kloppen uw gegevens?

  • Zo kunnen we u goed bereiken
  • U ontvangt post op het juiste adres 
  • U helpt ons bankieren veiliger te maken

Het is belangrijk dat uw persoonsgegevens compleet zijn en kloppen. Dan kunnen we u bereiken als dat nodig is. Verandert er iets? De meeste gegevens kunt u zelf aanpassen. Het kan ook zijn dat we u vragen gegevens te controleren of uw ID aan te leveren. Graag leggen we uit hoe u dit doet, en waarom we dit vragen.

Uw gegevens bevestigen

Veilig en eenvoudig met de ABN AMRO app
 
Heeft u van ons het verzoek gekregen om uw persoonsgegevens te bevestigen? Bekijk de video hiernaast om te zien hoe u dit doet. Of volg de 3 stappen onder de video.

Let op: dit kan alleen als u een verzoek van ons hebt ontvangen. Wilt u zelf uw gegevens bekijken of aanpassen? Lees hoe u uw gegevens controleert of wijzigt

Uw persoonsgegevens bevestigen in 3 stappen

Stap 1: Log in

Via de ABN AMRO app:

  1. Log in.
  2. Tik rechtsonder op Profiel.
  3. Tik op Persoonsgegevens. 

Via Internet Bankieren:

  1. Log in. 
  2. Klik rechtsboven bij uw profiel (naam en foto) op het uitklapmenu.
  3. Klik op Persoonsgegevens.

Heeft u geen toegang tot de ABN AMRO app of Internet Bankieren?
Stap 2: Controleer uw gegevens

Controleer uw persoonsgegevens, telefoonnummer(s) en (e-mail)adres. Klopt er iets niet of ontbreken er gegevens? Klik dan op Wijzigen, pas uw gegevens aan en sla ze op. 

Stap 3: Bevestig uw gegevens

In de ABN AMRO app:

Scrol helemaal naar beneden en tik onderaan het scherm op de gele knop om te bevestigen. U ziet nu een overzicht van uw gegevens. Klopt alles? Bevestig uw gegevens dan nog één keer definitief. Tik hiervoor op de gele knop Ja, bevestig. U ziet nu een melding dat het is gelukt. U bent nu klaar!

In Internet Bankieren:

Heeft u uw gegevens gecontroleerd en/of aangepast en klopt alles? Dan ziet u onderaan een gele bevestig-knop staan. Zet eerst een vinkje om te bevestigen dat u uw gegevens heeft gecontroleerd, klik daarna op de gele knop Bevestig. U bent nu klaar!

Uw persoonsgegevens bevestigen in 3 stappen

Stap 1: Log in

Via de ABN AMRO app:

  1. Log in.
  2. Tik rechtsonder op Profiel.
  3. Tik op Persoonsgegevens. 

Via Internet Bankieren:

  1. Log in. 
  2. Klik rechtsboven bij uw profiel (naam en foto) op het uitklapmenu.
  3. Klik op Persoonsgegevens.

Heeft u geen toegang tot de ABN AMRO app of Internet Bankieren?

Stap 2: Controleer uw gegevens

Controleer uw persoonsgegevens, telefoonnummer(s) en (e-mail)adres. Klopt er iets niet of ontbreken er gegevens? Klik dan op Wijzigen, pas uw gegevens aan en sla ze op. 

Stap 3: Bevestig uw gegevens

In de ABN AMRO app:

Scrol helemaal naar beneden en tik onderaan het scherm op de gele knop om te bevestigen. U ziet nu een overzicht van uw gegevens. Klopt alles? Bevestig uw gegevens dan nog één keer definitief. Tik hiervoor op de gele knop Ja, bevestig. U ziet nu een melding dat het is gelukt. U bent nu klaar!

In Internet Bankieren:

Heeft u uw gegevens gecontroleerd en/of aangepast en klopt alles? Dan ziet u onderaan een gele bevestig-knop staan. Zet eerst een vinkje om te bevestigen dat u uw gegevens heeft gecontroleerd, klik daarna op de gele knop Bevestig. U bent nu klaar!

Waarom is het belangrijk dat uw gegevens kloppen?

Als we de juiste gegevens van u hebben, kunnen we u makkelijker bereiken. Bijvoorbeeld om u een nieuwe bankpas te sturen. Ook moeten banken, volgens de wet, de juiste persoonsgegevens van hun klanten hebben. Dit maakt de kans op misbruik van bankrekeningen kleiner.

Meer weten? Bekijk dan de video hiernaast, of controleer direct uw gegevens via de knop hieronder. 

Veelgestelde vragen

Het klopt dat we u regelmatig vragen om uw gegevens te controleren en te bevestigen. We vragen u altijd om dit te doen in Internet Bankieren of in de ABN AMRO app. In uw beveiligde omgeving dus. 

Het gaat alleen om persoonsgegevens. We vragen nooit naar bijvoorbeeld uw gebruikersnaam, wachtwoord of pincode. Dat doen we nooit, op geen enkele manier. Lees meer over veilig bankieren.  

In de ABN AMRO app of Internet Bankieren kunt u zelf de volgende gegevens wijzigen:

  • aanhef, roepnaam en achternaam van uw partner (als u deze wilt toevoegen aan uw eigen achternaam)
  • telefoonnummer(s) en e-mailadres
  • adres
  • Burgerservicenummer (BSN): dit kunt u alleen aanpassen als er nog geen geldig BSN staat
  • land(en) waar u belasting moet betalen (let op: pas dit alleen aan als u zeker weet dat dit is veranderd)
U kunt uw voornaam of achternaam alleen zelf wijzigen als er een foutje in staat, bijvoorbeeld een spelfout. Om dit te doen levert u uw ID aan via de ABN AMRO app of Internet Bankieren. Wij passen dan uw naam aan, dit duurt 2-5 werkdagen. 

Is uw officiële voornaam of achternaam veranderd? Dit kunt u niet zelf wijzigen. Maak een afspraak om deze wijziging door te laten voeren. Let op: bij een wijziging van de voornaam of achternaam vragen we om extra bewijs. Bijvoorbeeld een Koninklijk Besluit, Uittreksel Basisadministratie Personen, Gerechtelijke uitspraak of geboorteakte + aanhangsel. Zorg dat u voor uw afspraak deze informatie heeft verzameld.  

Wilt u de naam van uw partner toevoegen aan uw officiële achternaam? Dat kunt u zelf regelen. Ga via de ABN AMRO app of Internet Bankieren naar Profiel en dan naar Persoonsgegevens. Bij Voorkeursnaam kunt u de achternaam van uw partner aan uw eigen achternaam toevoegen.  

Ja, u ontvangt dit binnen enkele dagen. We sturen u een bericht in Internet Bankieren en u krijgt een e-mail van ons (als we uw e-mailadres hebben).

Hoe we met uw persoonsgegevens omgaan en wat we ermee mogen doen, staat in de wet. En daar houden we ons aan. 

Persoonsgegevens mogen we alleen gebruiken als daar een goede reden voor is. Een goede reden is bijvoorbeeld het openen van een bankrekening of het afsluiten van een hypotheek. Soms moeten we uw gegevens met een andere organisatie delen, bijvoorbeeld de Belastingdienst. Ook dat staat in de wet. 

Weten hoe we omgaan met persoonsgegevens? U leest het in onze privacyverklaring.

Banken moeten rekeninginformatie van klanten delen met de Belastingdienst van Nederland en andere landen. Dat staat zo in de wet. We geven deze informatie alleen op basis van uw BSN of buitenlandse belastingnummer. 
 
Meer weten over het gebruik van het BSN? Kijk op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens

Veilig bankieren

Ga voorzichtig om met al uw persoonlijke gegevens. Onze medewerkers vragen nooit naar bijvoorbeeld uw gebruikersnaam, wachtwoord of pincode. Dat doen we nooit, op geen enkele manier. Lees meer over veilig bankieren.