Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Je wordt klant bij ABN AMRO. En nu?

Tijdens het openen van een rekening  heb je misschien nog vragen. Zoals waarom en hoe we je identiteit controleren. Ook vind je antwoorden op andere vragen die je misschien hebt als je een rekening wilt openen.

Zo controleren we je identiteit

  1. Laat eerst weten op welke naam je de bankrekening wilt openen. En waar we je betaalpas naartoe kunnen sturen.
  2. We controleren je gegevens en voeren een  EVA-toets uit. We doen dit om mogelijke risico’s op fraude in te schatten. Als we op basis van dit soort controles je aanvraag (nog) niet kunnen verwerken, krijg je binnen 3 werkdagen een bericht met de reden van afwijzing.

  3. Na de controles krijg je binnen 3 werkdagen een link naar de handige afspraakplanner van onze partner AMP Groep. Zo kies je zelf wanneer, waar én hoe laat AMP Groep je identiteit komt controleren. Je kunt de afspraak tot een dag van tevoren veranderen.
  4. Lukt het niet om online een afspraak te maken? Dan belt AMP Groep je om een afspraak te maken.
  5. Alles gelukt? Welkom! Je hebt een bankrekening. Binnen 5 werkdagen heb je jouw betaalpas in huis.
  6. Betaalpas binnen? Dan heb je alles om al je bankzaken te regelen. Zoals makkelijk geld overmaken. Of je saldo checken: altijd en overal.

Gratis Overstapservice

Hulp nodig met overstappen naar ABN AMRO? Met onze gratis Overstapservice stap je snel over met al je geldzaken. Vraag de overstapservice aan als je jouw rekening hebt geopend. Dan stap je soepel over.

Veelgestelde vragen over een betaalpakket aanvragen

Nadat je je identiteitsbewijs hebt geüpload moet je de gegevens te controleren. Je kunt je naam en geboortedatum aanpassen als dat nodig is. We kunnen je aanvraag afkeuren als we de gegevens niet goed kunnen controleren. In dat geval kun je de aanvraag opnieuw starten.

Net als alle andere banken zijn we wettelijk verplicht je identiteit te controleren. En om te controleren of je klant kunt worden. Dit staat in de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft). Zo gaan we witwassen of financiering van terrorisme tegen.

Ook dan kun je een betaalrekening bij ons openen. Er gelden wel enkele aanvullende regels. We leggen vast in welke landen je belastingplichtig bent. En we vragen je de betreffende belastinggegevens in dit land of deze landen in te vullen. .

Dan kun je alléén klant worden bij een kantoor van ABN AMRO. Maak hiervoor telefonisch een afspraak bij één van onze kantoren.

Belasting betalen in Nederland

Elke bank is verplicht om de Belastingdienst informatie te geven over mensen die belasting moeten betalen in Nederland. Het gaat specifiek om de volgende informatie: naam, adres, woonplaats en de geboortedatum van de houder(s) van bankrekeningen. Ook het saldo op je rekening wordt doorgegeven aan de Belastingdienst.

Belasting betalen in het buitenland

In Nederland geldt de Common Reporting Standard (CRS). Dit is een internationale afspraak om gegevens uit te wisselen over bankrekeningen. Dit houdt in, dat financiële instellingen moeten vaststellen in welke landen hun klanten belasting moeten betalen. De CRS moet belastingontduiking en zwartsparen tegengaan. De Belastingdienst kan je gegevens en informatie over je rekening doorgeven aan de landen waar je belasting moet betalen.

Het is mogelijk dat het klantonderzoek nog niet is afgerond en meer tijd kost. We kunnen helaas niet aangeven hoe dit komt. Heb je na 10 werkdagen nog geen bevestiging of andere berichtgeving over je aanvraag ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Je ontvangt binnen enkele dagen de betaalpas. In verband met vertraging in het bezorgproces is het mogelijk dat je deze later ontvangt. Heb je de betaalpas niet binnen 5 werkdagen ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Naar aanleiding van het wettelijk verplichte (aanvullende) klantonderzoek is vastgesteld dat je (vooralsnog) niet als klant bent geaccepteerd. In de brief staat waarom jouw aanvraag is afgewezen.

Staat in de afwijzingsbrief dat we je graag persoonlijk verder helpen op één van onze vestigingen? Bekijk wat voor jou het dichtstbijzijnde bankkantoor is en maak een afspraak.

Heb je nog andere vragen? We helpen je graag

Heb je nog meer vragen over het openen van een rekening? We helpen je graag telefonisch verder. Neem contact op.