Na 5 jaar verloopt je betaalpas. Je huidige pas werkt nog tot de laatste werkdag van de maand die op je betaalpas staat. Geen zorgen, 2 maanden voordat het zover is, ontvang je een nieuwe betaalpas van ons. Heb je de nieuwe betaalpas ontvangen? Lees hieronder wat je moet doen.
Activeer je nieuwe betaalpas voordat je huidige betaalpas verloopt. Zo voorkom je dat je straks geen geld meer kunt opnemen of overmaken. Dit kan op 3 manieren:
Heb je de nieuwe betaalpas geactiveerd? Wijzig dan je pasnummer in de ABN AMRO app. Zo werkt het:
Wil je inloggen in Internet Bankieren met e.dentifier? Voer dan het pasnummer van je nieuwe betaalpas in bij het inloggen.
Goede vraag! Maar helaas is dit (nog) niet mogelijk.
Als je oude betaalpas al is verlopen, kun je geen geld overmaken. Activeer daarom meteen je nieuwe betaalpas. Dit kan simpel op 3 manieren.
Tip: een nieuwe pas heeft een ander pasnummer. Let erop dat je dit nieuwe pasnummer gebruikt als je inlogt in Internet Bankieren of de ABN AMRO app gebruikt.
Geen probleem, ook bij de geldautomaat van een andere bank kun je de betaalpas activeren. Gewoon door geld op te nemen. Handig, ook in het buitenland kun je de betaalpas activeren door contant geld op te nemen.
Nee, helaas. Wel kun je de betaalpas activeren door te betalen in een winkel. Of door je saldo te checken bij een geldautomaat.
Als je pas binnenkort verloopt, heb je een brief ontvangen met meer informatie. Je betaalpas wordt binnen een maand na ontvangst van deze brief verstuurd. Als je daarna nog steeds geen nieuwe betaalpas ontvangen hebt, kan het zijn dat deze naar je oude adres is verstuurd als je recent verhuisd bent. Controleer je adres dan eerst. Klopt het adres niet? Geef dan het juiste adres aan ons door. Je kunt eventueel opnieuw een nieuwe betaalpas aanvragen op het juiste adres.
Klopt het adres wel, maar heb je na een maand nog steeds geen nieuwe betaalpas ontvangen? Neem dan contact met ons op .
Knip je oude betaalpas door en gooi deze weg. Let op: knip de goudkleurige chip aan de voorkant ook door. Zo weet je zeker dat niemand er misbruik van kan maken.
Als je nieuwe betaalpas nog niet werkt, is de betaalpas waarschijnlijk nog niet geactiveerd. Activeren doe je zo:
Heb je de betaalpas al geactiveerd op één van de drie manieren, maar werkt deze toch niet? Neem dan contact met ons op .