Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Cheques verzilveren niet mogelijk

Sinds 1 januari 2020 kun je bij ABN AMRO geen cheques meer verzilveren. Het verwerken van een cheque kost vaak meer dan het bedrag van de cheque zelf.

 

Wat je kunt doen

Laat de verzender van de cheque(s) weten dat je geen cheques meer kunt ontvangen. Gebruik hiervoor deze Engelse brief . De brief legt uit waarom je geen cheques meer kunt ontvangen en wat het alternatief is.

Veelgestelde vragen

Laat de verzender van de cheque(s) weten dat je het geld via een overboeking wilt ontvangen. Gebruik hiervoor deze Engelse brief . Vul de brief aan met jouw gegevens. Stuur deze vervolgens naar de afzender van de cheque. De brief legt uit waarom je geen cheques meer kunt ontvangen.

Op de websites van buitenlandse overheidsinstanties staat hoe je een pensioenbetaling met een digitale overboeking ('direct deposit') doet. Bijvoorbeeld op de websites van de  Verenigde Staten , Canada en Australië .

Nee, ABN AMRO is niet wettelijk verplicht om een cheque te verzilveren.

Nee. De zorgplicht ligt bij de bedrijven en pensioenfondsen in het buitenland die nog cheques gebruiken. De verzender van de cheque heeft een betaalverplichting aan jou. Dat verandert niet wanneer je laat weten de cheque(s) niet meer te kunnen ontvangen.