Heeft u van uw ABN AMRO rekening geld overgemaakt naar een verkeerd rekeningnummer? Of een verkeerd bedrag? Bekijk wat u kunt doen bij een verkeerde overboeking.
Weet u van wie het rekeningnummer is? Dan is zelf het bedrag terugvragen het makkelijkst.
Heeft u geld overgemaakt naar een voor u onbekend rekeningnummer (bijvoorbeeld door een verkeerd rekeningnummer over te typen)? Dan proberen we u te helpen om het geld terug te krijgen. Pak uw ABN AMRO rekeningnummer er vast bij en neem contact met ons op.
Bestaat het rekeningnummer niet meer? Dan krijgt u na enkele dagen uw geld terug.
Dubbel betaald aan bedrijf
Dubbel betaald aan een bedrijf? Bijvoorbeeld voor uw huur of een factuur? Meestal stort het bedrijf dit automatisch terug. Gebeurt dit niet? Neem dan zelf contact op met het bedrijf.
Automatische incasso terugboeken
Een automatische incasso terugboeken? Dit doet u makkelijk zelf via Internet Bankieren of de ABN AMRO app.
Bent u vergeten een periodieke overboeking stop te zetten? Neem contact op met de persoon of het bedrijf achter het rekeningnummer en vraag om het geld terug te storten. Wij kunnen het bedrag niet voor u terughalen.
Opgelicht bij een aankoop via internet?
Bent u opgelicht, bijvoorbeeld via Marktplaats? Doe dan direct aangifte van oplichting bij de politie. We kunnen het bedrag niet zomaar naar u terugstorten.