Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

vrouw kijkt op mobiele telefoon

Veilig bankieren op uw mobiel

Wij doen er alles aan om u veilig te laten bankieren op uw mobiel. Maar het is ook belangrijk dat u zelf weet hoe u veilig omgaat met uw toestel. Wist u bijvoorbeeld dat openbare wifi onveilig is? Lees onze informatie over veilig bankieren.

Zo zorgt u zelf dat u veilig bankiert

  1. Houd uw beveiligingscodes geheim

    We vragen nooit naar uw  . Niet telefonisch, niet via e-mail, sms, WhatsApp of social media. Ook vragen we u nooit geld over te boeken, of via een link direct in te loggen in de ABN AMRO app.

  2. Stel beveiligingen in op uw telefoon

    Met schermvergrendeling kunt u alleen zelf uw telefoon ontgrendelen met een code, patroon, Face ID of uw vingerafdruk. Met anti-diefstalbeveiliging beveiligt u uw gegevens, als u ooit uw telefoon kwijt bent.

    Let op: uw toestel niet. U doorbreekt dan de beveiling op uw telefoon. Daardoor wordt uw toestel niet meer goed beschermd. 

  3. Controleer regelmatig uw toestelregistraties

    Ga hiervoor naar 'Profiel > Toegang en gebruik > Geregistreerde toestellen'. 

    Lees hier meer over het registreren van uw toestel.

  4. Gebruik het netwerk van uw eigen provider

    Wifi-netwerken zonder wachtwoord of met een wachtwoord dat iedereen kan gebruiken, zijn niet veilig. Gebruik daarom altijd het netwerk van uw mobiele provider.

  5. Update de ABN AMRO app regelmatig

    Installeer altijd direct de updates van de ABN AMRO app en de software van uw toestel (iOS of Android). Of geef toestemming om updates automatisch uit te voeren. U weet dan zeker dat u de nieuwste beveiligingen gebruikt.

  6. Installeer alleen apps van een officiële of betrouwbare uitgever

    Maak geen gebruik van apps die buiten de officiële app stores om worden aangeboden. Wees kritisch als apps meer rechten vragen.

  7. Telefoon kwijt? Zorg ervoor dat niemand uw ABN AMRO app kan gebruiken

    Verwijder de toestelregistratie van uw verloren telefoon voor de ABN AMRO app via Internet Bankieren. U kunt hiervoor inloggen met uw e.dentifier of de app op een ander toestel downloaden. Dit betekent wel dat u de ABN AMRO app opnieuw moet activeren. Lees hier hoe u dat doet.

     

Zo zorgen wij dat u veilig bankiert

  1. We registreren uw toestel

    Als u de app installeert, registreert u ook uw toestel. Zo herkennen we u niet alleen aan uw identificatiecode of uw vingerafdruk, maar ook aan het toestel waarmee u bankiert.   

  2. We zorgen dat alleen u kunt inloggen in de app

    Om uw bankzaken te regelen via de app vragen we u in te loggen met uw identificatiecode, uw vingerafdruk of Face ID. Zo kan iemand die uw toestel in handen krijgt, dit niet zomaar doen. 

  3. We versturen gegevens via een beveiligde verbinding

    Alle gegevens tussen de app en ABN AMRO versturen we versleuteld, via een beveiligde verbinding.

  4. We zorgen dat het systeem u automatisch uitlogt

    Als u de ABN AMRO app 5 minuten niet gebruikt, wordt u automatisch uitgelogd.

    Lees hier meer over waarom u veilig bankiert met de app.