Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Het inlogscherm van Internet Bankieren krijgt een nieuw uiterlijk

Nieuw uiterlijk inlogscherm Internet Bankieren

Het inlogscherm van Internet Bankieren is vernieuwd. De QR-code heeft een centrale plek gekregen en verschijnt direct in beeld. Met deze code logt u veilig en snel in via de ABN AMRO app. Logt u in met de e.dentifier? Dat kan nog steeds na een klik op een nieuwe knop. Internet Bankieren verandert verder niet; na het inloggen gaat u op de vertrouwde manier verder. 

 

Inlogscherm Internet Bankieren is veranderd

QR-code

QR-code in beeld

De QR-code komt direct in beeld te staan. U scant deze code met de ABN AMRO app op uw telefoon of tablet. Zo kunt u veilig én snel inloggen. Logt u nog in met de e.dentifier? Dat kan in het nieuwe inlogscherm nog steeds. U klikt dan op de knop onder de QR-code. 

icoon

Ander uiterlijk

Het inlogscherm is versimpeld en heeft een groene achtergrond. Daarnaast ziet ook het internetadres er iets anders uit. Controleer altijd of het adres begint met https://www.abnamro.nl/. Dan logt u veilig in.

icoon

Bankieren op laptop of PC

Internet Bankieren verandert verder niet.  U regelt uw bankzaken nog steeds op de vertrouwde manier. Ook als u inlogt via de QR-code en de ABN AMRO app. Na het inloggen gaat u gewoon verder op uw laptop of PC.

Vrouw zit aan tafel achter haar laptop

Waarom verandert het inlogscherm?

Steeds meer klanten maken gebruik van de QR-code. Het is de makkelijkste manier om veilig in te loggen in Internet Bankieren. Daarnaast gaan we in de toekomst afscheid nemen van de e.dentifier. Terwijl het kastje steeds ouder wordt, kan de ABN AMRO app worden vernieuwd. We werken elke dag aan de veiligheid en verbeteringen. We vragen u daarom regelmatig de app bij te werken naar de nieuwste versie. Zo blijft u veilig inloggen. Ook in de toekomst. 

Veilig inloggen met QR-code

Iedere QR-code is uniek en tijdelijk. Scant u deze code niet binnen een paar minuten? Dan vraagt u een nieuwe aan. U scant uw unieke QR-code in de beveiligde omgeving van de ABN AMRO app. Als bevestiging krijgt u na het scannen altijd een melding dat u gaat inloggen in Internet Bankieren. Zo weet u precies wat er gebeurt.

Vrouw logt in Internet Bankieren in via de ABN AMRO app

Zo werkt inloggen met QR

Open de ABN AMRO app op uw telefoon of tablet en tik op de QR-code scanner. Scan de QR-code op het inlogscherm van Internet Bankieren. Vul in de app uw identificatiecode in, of log in met uw vingerafdruk of gezichtsherkenning. Daarna gaat u verder op uw laptop of PC. U kunt uw tablet of telefoon wegleggen.

Veelgestelde vragen

Ja, u blijft bankieren met de veiligheid die u van ons gewend bent. Alleen het uiterlijk van het inlogscherm en het internetadres zijn veranderd. Twijfelt u? Controleer of het internetadres van het inlogscherm begint met https://www.abnamro.nl/. De afbeelding bovenaan deze pagina laat u zien hoe het nieuwe inlogscherm eruit ziet.

Nee, dat hoeft niet. U gebruikt de ABN AMRO app alleen bij het inloggen. Daarna regelt u uw bankzaken weer verder op uw laptop of PC. Als u dat wilt, dan kunt u natuurlijk wel mobiel bankieren.

Nee, dat kan niet. De app is goed beveiligd met uw identificatiecode, vingerafdruk of gezichtsherkenning. Uw bankzaken zijn niet toegankelijk voor anderen. Verliest u uw telefoon? U kunt de ABN AMRO app blokkeren in Internet Bankieren.

Met de ABN AMRO app regelt u uw bankzaken op uw mobiele telefoon. U kunt er ook mee inloggen in Internet Bankieren. U downloadt de app op uw mobiele telefoon of tablet. 

De e.dentifier zal niet direct verdwijnen. Omdat het kastje steeds ouder wordt, zullen we er in de toekomst wel afscheid van gaan nemen. Daarom vragen we u om het inloggen met QR-code nu alvast te proberen. Dan kunt u er aan wennen en logt u straks met een gerust hart in via de ABN AMRO app. 

icoon

Hulp nodig?

icoon

Chatbot Anna

Chat met chatbot Anna. Komt ze er niet uit? Dan neemt een medewerker het gesprek over. Zo werkt het.

  • Altijd direct antwoord
icoon

Afspraak met adviseur

Wilt u een persoonlijk gesprek met een adviseur? Kijk of een afspraak via video of op kantoor mogelijk is.

icoon

Bel de klantenservice

Bekijk alle telefoonnummers en openingstijden.

Hulp nodig?

icoon

Chatbot Anna

Chat met chatbot Anna. Komt ze er niet uit? Dan neemt een medewerker het gesprek over. Zo werkt het.

  • Direct antwoord
icoon

Afspraak met adviseur

Wilt u een persoonlijk gesprek met een adviseur? Kijk of een afspraak via video of op kantoor mogelijk is.

  • Keuze uit beschikbare tijdstippen
icoon

Bel de klantenservice

Bekijk alle telefoonnummers en openingstijden.

  • Houd rekening met een wachttijd

Bent u klant bij ABN AMRO MeesPierson?

Heeft u vragen over deze wijziging en bent u klant bij ABN AMRO MeesPierson? Onze collega's van Private Assistance zijn op werkdagen van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.30 uur bereikbaar. Of neem contact op met uw Private Banker.