Wij doen er alles aan om u veilig te laten bankieren op uw mobiel. Maar het is ook belangrijk dat u zelf weet hoe u veilig omgaat met uw toestel. Wist u bijvoorbeeld dat openbare wifi onveilig is? Lees onze informatie over veilig bankieren.
We vragen nooit naar uw
Met schermvergrendeling kunt u alleen zelf uw telefoon ontgrendelen met een code, patroon, Face ID of uw vingerafdruk. Met anti-diefstalbeveiliging beveiligt u uw gegevens, als u ooit uw telefoon kwijt bent.
Let op:
Ga hiervoor naar 'Profiel > Toegang en gebruik > Geregistreerde toestellen'.
Wifi-netwerken zonder wachtwoord of met een wachtwoord dat iedereen kan gebruiken, zijn niet veilig. Gebruik daarom altijd het netwerk van uw mobiele provider.
Installeer altijd direct de updates van de ABN AMRO app en de software van uw toestel (iOS of Android). Of geef toestemming om updates automatisch uit te voeren. U weet dan zeker dat u de nieuwste beveiligingen gebruikt.
Maak geen gebruik van apps die buiten de officiële app stores om worden aangeboden. Wees kritisch als apps meer rechten vragen.
Verwijder de toestelregistratie van uw verloren telefoon voor de ABN AMRO app via Internet Bankieren. U kunt hiervoor inloggen met uw e.dentifier of de app op een ander toestel downloaden. Dit betekent wel dat u de ABN AMRO app opnieuw moet activeren. Lees hier hoe u dat doet.
Als u de app installeert, registreert u ook uw toestel. Zo herkennen we u niet alleen aan uw identificatiecode of uw vingerafdruk, maar ook aan het toestel waarmee u bankiert.
Om uw bankzaken te regelen via de app vragen we u in te loggen met uw identificatiecode, uw vingerafdruk of Face ID. Zo kan iemand die uw toestel in handen krijgt, dit niet zomaar doen.
Alle gegevens tussen de app en ABN AMRO versturen we versleuteld, via een beveiligde verbinding.
Als u de ABN AMRO app 5 minuten niet gebruikt, wordt u automatisch uitgelogd.
Lees hier meer over waarom u veilig bankiert met de app.