Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Opnamestop Flexibel Hypotheek Krediet

Meer informatie en veelgestelde vragen

U heeft een brief van ons gehad om u eraan te herinneren dat u vanaf 1 juli 2022 geen geld meer kunt opnemen van uw Flexibel Hypotheek Krediet. U kunt vanaf dan alleen nog aflossen. Lees er hier meer over en bekijk de veelgestelde vragen. 

Wat wijzigt er na 1 juli 2022?

Met de nieuwe voorwaarden kunt u na 1 juli 2022 geen geld meer opnemen. De opnamemogelijkheid is geblokkeerd en kunt u alleen nog aflossen. 

Waarom deze wijziging?

We vinden dat het Flexibel Hypotheek Krediet zoals het nu is niet meer aansluit bij deze tijd en de belangen van onze klanten. Door deze wijziging gebruikt u het krediet niet langer dan nodig is.

Wat betekent de wijziging voor u?

U kunt tot 1 juli 2022 normaal van uw krediet gebruik blijven maken zoals u dat gewend bent. Daarna kunt geen geld meer opnemen en lost u alleen nog af. Let op, is uw Flexibel Hypotheek Krediet al geblokkeerd? Dan wijzigt dit niet. U kunt geen geld meer opnemen van uw Flexibel Hypotheek Krediet.

Andere vragen?

Hieronder vindt u de veelgestelde vragen. Als u nog meer vragen heeft, bel ons gerust: 0900-0024 (gebruikelijke belkosten) of 0031 (0)10 - 241 1720 (vanuit het buitenland). We helpen u graag.

Veelgestelde vragen met antwoorden

Ja, ABN AMRO het Flexibel Hypotheek Krediet wijzigen. Gaat u niet akkoord met de wijziging? Dan heeft u het recht uw contract meteen te beëindigen. Los hiervoor eerst uw openstaande saldo af. Lees hoe u uw lening kunt beëindigen.
U kunt tot 1 juli 2022 opnemen tot het afgesproken bedrag, aflossen en opnieuw opnemen. Na deze periode kunt u geen geld meer opnemen. U gaat door met het betalen van het maandbedrag totdat uw lening is afgelost. Let op, is uw Flexibel Hypotheek Krediet al geblokkeerd? Dan wijzigt dit niet. U kunt geen geld meer opnemen van uw Flexibel Hypotheek Krediet.
De opnameperiode voorkomt dat u langer dan nodig gebruik maakt van het Flexibel Hypotheek Krediet. Voor de financiële situatie van onze klanten – nu en in de toekomst – vinden we het beter dat een krediet als tijdelijke oplossing wordt gebruikt en uiteindelijk volledig wordt afgelost.

Tot 1 juli 2022 verandert er weinig voor u. Voor opnames geldt de normale procedure. Wij toetsen eerst het opnameverzoek en als het verzoek is goedgekeurd, betalen we het bedrag uit. Na 1 juli 2022 kunt u geen geld meer opnemen en start u met het aflossen van het saldo dat dan nog openstaat.

Ja, de opnameblokkade geldt voor alle klanten die een Flexibel Hypotheek Krediet hebben bij ABN AMRO. Is uw Flexibel Hypotheek Krediet al geblokkeerd? Dan wijzigt dit niet. U kunt geen geld meer opnemen van uw Flexibel Hypotheek Krediet.
We sturen u 2 maanden van te voren een bericht hierover.
U kunt dan geen opnames meer doen van uw Flexibel Hypotheek Krediet. U kunt wel gebruik maken van onze andere leningen.
Dat ligt aan uw situatie. Neem hierover contact op met een fiscaal specialist.
Ja, u kunt uw huidige Flexibel Hypotheek Krediet gewoon behouden.
Los het openstaande bedrag eerst af. Daarna kunt u uw lening opzeggen. Dat doet u eenvoudig online, via Internet Bankieren. Opzegging gelukt? Dan krijgt u een bankmail met de bevestiging.

U kunt een klacht indienen op verschillende manieren: 

  1. Bellen met 0900-0024 (gebruikelijke belkosten), of 0031 (0)10 - 241 17 20 (vanuit het buitenland)
  2. Via social media (Facebook, Twitter of Whatsapp)
  3. Meld uw klacht online. Hiervoor moet u inloggen in Internet Bankieren. 
Ruim 40.000 klanten van ABN AMRO kregen de afgelopen jaren hulp van een adviseur Schuldhulp & Budgetcoaching. 85% heeft de geldzaken daardoor weer op orde. Maak een gratis afspraak met de adviseur Schuldhulp & Budgetcoaching. Of ontdek wat u zelf kunt doen om uw geldzaken gezond te krijgen en te houden op de Financieel Gezond-pagina.