Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Betalingsachterstand lening?

Zo los je deze af

Heb je een betalingsachterstand op je lening? Dan vragen we je deze zo snel mogelijk af te lossen. Zo voorkom je hoge kosten. Lees hoe je de achterstand aflost.

Zo lost u uw achterstand af

Via Internet Bankieren

  1. Log in en klik op de tab ‘Zelf regelen’
  2. Klik onderaan je lening aan 
  3. Kies voor extra of volledig aflossen. Het bedrag dat je nog moet betalen, maak je vervolgens over via iDEAL. 

Via een overboeking

  1. Geen Internet Bankieren? Boek het bedrag dat je nog moet betalen over naar:
    NL18ABNA0839581602 t.n.v. ABNAMRO Kredieten B.V. 
  2. Vermeld hierbij je contractnummer 
  3. Binnen 3 werkdagen is de aflossing verwerkt. 

Je betalingen weer op orde

Heb je moeite om je rekeningen te betalen? Je hoeft het niet alleen op te lossen. Onze Financieel Gezond Coaches helpen je graag. Samen zoeken we naar een passende oplossing om je betalingen weer op orde te krijgen. Hoe eerder je contact opneemt, hoe beter we kunnen helpen.

Veelgestelde vragen over aflossen betalingsachterstand

  • Elke aflossing via Internet Bankieren of de ABN AMRO app wordt meteen van je betaalrekening afgeschreven. Je ziet de werkdag erop in je overzicht dat je uitstaande schuld is verlaagd.  
  • Los je af via een overboeking? Dan duurt de verwerking 3 werkdagen. 


Als je aflossing is verwerkt, betaal je alleen rente over de nieuwe, lagere schuld.

Een betalingsachterstand van meer dan 60 dagen moeten we melden aan Bureau Krediet Registratie (BKR). Je krijgt dan een negatieve registratie. Dat kan een probleem zijn als je een huis wilt kopen of een lening wilt afsluiten. Je krijgt altijd eerst een waarschuwing voordat je een negatieve BKR-registratie krijgt.