Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

4 misverstanden over online bankieren

Wat is waar over bankieren via je computer of mobiel?

Steeds meer ouderen regelen hun bankzaken online. Op die manier blijven zij zo lang mogelijk zelfstandig en zelfredzaam. Ook blijven ze zo baas over hun eigen geldzaken. 

Kun je je bankzaken niet online regelen? Of zie je het niet zitten? Lees onderstaande misverstanden over Internet Bankieren en de ABN AMRO app. En raak overtuigd van het gemak van online bankieren.

  1. Het is moeilijk en ingewikkeld

    Heb je niet zoveel ervaring met een computer of smartphone? En zie je er een beetje tegenop om te starten met Internet Bankieren of de ABN AMRO app? We helpen je graag. Want als je eenmaal weet hoe het werkt, is het makkelijker dan je denkt.

    • Bekijk onze handleidingen met duidelijke instructies en afbeeldingen. Zo vind je op de pagina 'Maak kennis met Internet Bankieren' meer uitleg over de functies die je het vaakst gebruikt, zoals inloggen en overboeken. En op de pagina 'Beginnen met de ABN AMRO app' zie je stap voor stap hoe je de app kunt downloaden en de eerste keer kunt starten.
    • Ons online woordenboek bevat uitleg van meer dan 100 veelgebruikte termen over online bankieren. 
    • Wil je liever hulp van iemand uit je vertrouwde omgeving? Bijvoorbeeld je partner of een zoon of dochter? Je kunt iemand anders eenvoudig machtigen voor je betaalrekening of al je bankzaken overdragen via een notariële volmacht.

    Misschien is het in het begin even wennen. Maar we weten zeker dat je snel overtuigd bent van de voordelen van online bankieren.

  2. Het is niet overzichtelijk

    Vind je het prettig je bij- en afschrijvingen in een ordner te bewaren? Je hebt dat overzicht ook in Internet Bankieren en de ABN AMRO app. Een paar voorbeelden:

    • Je kunt je bij- en afschrijvingen online bekijken tot 18 maanden terug. Je rekeningafschriften kun je zelfs tot 10 jaar terug zien.
    • Geld overgemaakt in euro's? De bij- of afschrijving is meteen verwerkt. En je ziet het direct op je rekening. Een overboeking via een papieren overschrijvingsformulier is pas na enkele werkdagen verwerkt.
    • Ook belangrijk: minder papier is beter voor het milieu.
  3. Het is niet veilig

    We doen er alles aan om je zo veilig mogelijk te laten bankieren. De gegevens die je via Internet Bankieren en de ABN AMRO app verstuurt, kunnen anderen niet zien. Je logt in met inlogcodes die jij alleen kent. En in tegenstelling tot cash geld, kun je je geld niet verliezen. 

    Natuurlijk moet je zelf ook blijven opletten en weten wat je wel of juist niet moet doen. Heb je toch het idee dat de ABN AMRO app niet veilig is? Lees feiten en fabels over de app.

  4. Het is duur

    Internet Bankieren en de ABN AMRO app zijn gratis. Voor papieren afschriften en overschrijvingsformulieren betaal je wel een vergoeding. Heb je geen smartphone of computer met internetverbinding? Dan kun je gebruikmaken van een computer in een bibliotheek of buurtcentrum. Of maak gebruik van de computers en tablets in onze bankkantorenMaak wel eerst even een afspraak.  

Toch bankieren op papier?

Je kunt nog steeds geld overmaken via overboekingsformulieren. Gebruik de ABN AMRO-enveloppen en verzend deze zonder postzegel via een brievenbus van PostNL.