Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

vrouw aan het bankieren

4 misverstanden over online bankieren

Wat is waar over bankieren via uw computer of mobiel?

Steeds meer ouderen regelen hun bankzaken online. Op die manier kunnen zij zo lang mogelijk zelfstandig en zelfredzaam blijven en baas blijven over hun eigen geldzaken. 

Bent u niet in de gelegenheid om uw bankzaken online te regelen? Of ziet u het niet zitten? Lees onderstaande misverstanden over Internet Bankieren en de ABN AMRO app. En raak overtuigd van het gemak van online bankieren.

  1. Het is moeilijk en ingewikkeld

    Heeft u niet zoveel ervaring met een computer of smartphone? En ziet u er een beetje tegenop om te starten met Internet Bankieren of de ABN AMRO app? We helpen u graag. Want als u eenmaal weet hoe het werkt, is het makkelijker dan u denkt.

    • Bekijk onze handleidingen met duidelijke instructies en afbeeldingen. Zo vindt u in 'Maak kennis met Internet Bankieren' meer uitleg over de functies die u het vaakst gebruikt, zoals inloggen en overboeken. En in 'Beginnen met de ABN AMRO app' ziet u stap voor stap hoe u de app kunt downloaden en de eerste keer kunt starten.
    • In ons online woordenboek leggen we meer dan 100 van de meest gebruikte termen over online bankieren uit. 
    • Wilt u liever hulp van iemand uit uw vertrouwde omgeving? Bijvoorbeeld uw partner of een zoon of dochter? U kunt iemand anders eenvoudig machtigen voor uw betaalrekening of al uw bankzaken overdragen via een notariële volmacht.

    Misschien is het in het begin even wennen, maar we weten zeker dat u snel overtuigd bent van de voordelen van online bankieren.

  2. Het is niet overzichtelijk

    Vindt u het prettig uw bij- en afschrijvingen in een ordner te bewaren? Wist u dat u dat overzicht ook heeft in Internet Bankieren en de app? Een paar voorbeelden:

    • U kunt uw bij- en afschrijvingen online bekijken tot 18 maanden terug en uw rekeningafschriften zelfs tot 10 jaar terug.
    • Geld overgemaakt in euro's? De bij- of afschrijving is meteen verwerkt. En u ziet het direct op uw rekening, terwijl een overboeking via een papieren overschrijvingsformulier pas na enkele werkdagen is verwerkt.
    • Ook belangrijk: minder papier is beter voor het milieu.
  3. Het is niet veilig

    We doen er alles aan om u zo veilig mogelijk te laten bankieren. De gegevens die u via Internet Bankieren en de ABN AMRO app verstuurt, zijn niet voor anderen zichtbaar. U logt in met inlogcodes die u alleen kent. En in tegenstelling tot cash geld, kunt u uw geld niet verliezen. 

    Natuurlijk moet u zelf ook blijven opletten en weten wat u wel of juist niet moet doen. Heeft u toch het idee dat de ABN AMRO app niet veilig is? Lees feiten en fabels over de app.

  4. Het is duur

    Internet Bankieren en de ABN AMRO app zijn gratis terwijl u voor papieren afschriften en overschrijvingsformulieren wel een vergoeding betaalt. Heeft u geen smartphone of computer met internetverbinding? Dan kunt u gebruikmaken van een computer in een bibliotheek of buurtcentrum. Of maak gebruik van de computers en tablets in onze bankkantoren. Maak wel eerst even een afspraak

Toch bankieren op papier?

U kunt nog steeds geld overmaken via overboekingsformulieren. Gebruik de ABN AMRO-enveloppen en verzend deze zonder postzegel via een brievenbus van PostNL.