Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Sponsoring versnelt gelijke kansen

Iedereen moet z’n ambities kunnen najagen; om grootse doelen te bereiken, verborgen talenten te ontwikkelen, of gewoon om plezier te hebben. Toch is dat niet voor iedereen even vanzelfsprekend. Daarom versnelt ABN AMRO gelijke kansen – door ambitieuze clubs en organisaties te sponsoren. We ondersteunen ze financieel, maar óók via coaching en ons netwerk. Zo helpen we mensen binnen de sport, kunst, cultuur en maatschappij vooruit – én motiveren we ze om alles uit zichzelf te halen. 

De persoonlijke brief van Feline

De Ajax Vrouwen presteren iets uitzonderlijks, namelijk voetballen op het allerhoogste podium. Ze zijn als team én als individu een inspiratiebron voor nieuwe generaties. De Ajax Vrouwen nemen het op tegen Chelsea in de kwartfinale van de UEFA Women’s Champions League. Als trouwe sponsor brengt ABN AMRO hen de puurste succeswens: een persoonlijke brief van Feline, speelster van de Ajax Talentenacademie onder 12.

Supporter van overwinnaars

Bij tennissers is de weg naar succes er eentje vol obstakels. Voor de één zijn die klein. Voor de ander een stuk groter. Maar met de juiste drive en support overwinnen we ze allemaal. Zo creëren we als hoofdsponsor van het ABN AMRO Open en organisator van het rolstoeltennistoernooi gelijke kansen voor elke tennisser. Op de baan. En ernaast. 

Huddle up voor gelijke kansen

Er gaat een nieuw sportseizoen van start! De sportvelden stromen weer vol met (top)sporters die allemaal één ding met elkaar delen: de drive om te winnen. Helaas is dat niet voor iedereen weggelegd. Voor mensen met een fysieke of verstandelijke beperking is sporten namelijk niet vanzelfsprekend. Daarom zetten we ons al 23 jaar in voor gelijke kansen in de sport. Want als we gelijk beginnen, kan iedereen winnen.

Dezelfde ambitie verdient hetzelfde podium. Daarom zijn we hoofdsponsor van het ABN AMRO Open en oprichter van het rolstoeltennistoernooi. 

De gelijkmaker voor het vrouwenvoetbal

De gelijkmaker voor het vrouwenvoetbal

Voetballende meisjes en vrouwen willen zich in hun sport net zo snel ontwikkelen als de mannen. Maar hebben ze daar helaas vaak nog steeds niet dezelfde mogelijkheden voor. Een oneerlijke wedstrijd dus, waarin een extra steuntje in de rug meer dan welkom is. Daarom zijn we al jaren sponsor van de Ajax Vrouwen en hun talententeam.

Hockeysters ook financieel laten scoren

Hockeysters ook financieel laten scoren

In Nederland gaat 80% van het sponsorgeld in het hockey naar mannenteams. Terwijl twee derde van alle hockeyers vrouw is. En ze op het internationale podium de laatste jaren zelfs beter presteren dan de mannen. Daar is dus een stevige inhaalslag nodig! Daarom sponsoren wij enkel hockeyclubs die minstens 30% van het sponsorgeld inzetten voor diversiteit & inclusie. Zodat vrouwen straks ook financieel net zoveel scoren als de mannen.

Gelijke kansen ook in Kunst en Cultuur

Kunst en cultuur helpt om je blik te verruimen, maakt je creatiever en meer oplossingsgericht. Maar wat als je hier van huis uit niet of nauwelijks mee in aanraking komt? Vanuit die gedachte sponsoren we al ruim tien jaar de Hermitage voor Kinderen. Meer dan 100.000 kinderen van verschillende achtergronden kregen zo de kans hun artistieke talent te ontwikkelen. Ook versnellen wij de Blikopeners van het Stedelijk Museum Amsterdam én de missie van WOMEN Inc. Deze belangenorganisatie zet zich onder andere in voor een gelijke representatie in de kunst en cultuur sector.

Groot podium voor rolstoeltennis

Groot podium voor rolstoeltennis

Als je tennist op wereldniveau verdien je een podium op wereldniveau. Ook als je in een rolstoel zit. Daarom maakt het ABN AMRO World Wheelchair Tennis Tournament sinds 2009 deel uit van het ABN AMRO World Tennis Tournament. Op het ABN AMRO World Wheelchair Tennis Tournament krijgen de spelers van wereldklasse het podium dat ze verdienen.

Het begin van grote impact

Het begin van grote impact

We geloven dat jongeren met hun nieuwe ideeën en frisse energie de wereld kunnen veranderen. Daarom zijn we hoofdsponsor van jongerenorganisatie Young Impact. Zo helpen we jonge idealisten verder met hun idee of initiatief dat positieve impact heeft op de samenleving. Want het vuur dat in hen zit, mag niet doven door een gebrek aan middelen, netwerk of kennis.

Gelijke kansen in de kunstwereld versnellen

Samen met WOMEN Inc. hebben we een onderzoek laten uitvoeren naar de ongelijkheid in de kunstensector. Het bleek ‘Een nog onverteld verhaal’. Vrouwen zijn ondervertegenwoordigd in de kunstsector. Hierdoor blijven hun verhalen onverteld. Ook zien we hierdoor in musea verhalen en beelden vanuit veelal hetzelfde perspectief. Dit moet veranderen. Zo moeten we in musea kennismaken met verschillende perspectieven en moeten vrouwelijk kunstenaars dezelfde kansen hebben als hun mannelijke collega's. Samen met WOMEN Inc. en onze culturele museale partners is hiervoor een concreet stappenplan gemaakt. Met dit plan versnellen we gelijke kansen in de kunstensector.

In de wereld van gelijke kansen moeten we sneller stappen maken. Daarom sponsoren we de Ajax Vrouwen, zodat ze zich net zo snel kunnen ontwikkelen als de mannen.

ABN AMRO versnelt gelijke kansen voor iedereen. Door mensen met ambitie te sponsoren. Financieel, maar juist ook met coaching.

Meer informatie over sponsoring

We merken dat er maatschappij breed vaak nog een ‘oud’ beeld van sponsoring bestaat. Een beeld waarin het met name gaat om geld geven in ruil voor merkzichtbaarheid. Maar sponsoring is zoveel meer dan dat: het is een manier om samen impact te maken. Samen kom je nu eenmaal verder. Door onze expertise, netwerk en kennis te bundelen met die van onze partners in de wereld van sport, cultuur en maatschappij kunnen we echt verandering realiseren. Ook in de wereld van gelijke kansen. Een versnelling op dit gebied is heel hard nodig.

Via deze campagne willen we aan Nederland duidelijk maken dat we staan voor gelijke kansen voor íedereen.

Daarnaast hopen we ook anderen te inspireren om na te denken over dit belangrijke thema. Want versnelling is overal nodig. Ook als het niet makkelijk gaat en het de weg van de lange adem is. We willen mensen stimuleren niet op te geven, in zichzelf te blijven geloven en door te zetten. Want echte vooruitgang gaat nooit vanzelf. We geloven dat Nederland er alleen maar sterker van wordt, economisch en sociaal, als onnodige verschillen weggenomen worden.

Het thema gelijke kansen komt terug in alle contracten die we opstellen. Hoe, is uiteraard afhankelijk van de gesponsorde. Zo kun je denken aan duidelijke afspraken over de verdeling van sponsorgelden. Of aan andere inspanningsverplichtingen op het gebied van gelijke kansen. Ook kun je denken aan een 50/50 doelstelling voor man/vrouw in bestuursfuncties bij een gesponsorde club. Er zijn altijd duidelijke doelen en afspraken voor onze sponsorbijdrage en inspanningen.

Daar nemen wij afscheid van. Voor ons moeten partnerships een manier zijn om de missie naar een inclusievere wereld dichterbij te krijgen, niet verder weg te brengen. Gelukkig werken onze partners vooral mee in de praktijk. Hierdoor versterken we elkaar juist.

We scheppen omstandigheden waarin ieder talent volledig tot zijn recht komt. Dat doen we voor iedereen. We gevel extra aandacht aan gelijke kansen voor vrouwen, mensen met een arbeidsbeperking, met een biculturele achtergrond, LGBT+ en ouderen. Ook zorgen we er met bijvoorbeeld financiële coaches voor dat kwetsbare groepen in staat blijven om hun bankzaken te regelen. Ook hebben we verschillende initiatieven om problematische schulden te voorkomen.

Via onze Foundation richten we ons op het verkleinen van kansenongelijkheid onder jongeren in Nederland. Via het Jeugdeducatiefonds levert de ABN AMRO Foundation een bijdrage aan gelijke kansen voor jongeren. Naast financiële steun zetten ruim 6.500 medewerkers zich vrijwillig in. Zij geven bijvoorbeeld gastlessen of zijn Maatje op Afstand. Zo helpen zij kinderen bij het inhalen van een taal- of rekenachterstand.

Via onze sponsorportefeuille versnellen we positieve bewegingen in maatschappij, sport, kunst en cultuur. Zo kan iedereen ervan profiteren en de kans krijgen zijn of haar droom waar te maken.

Dit soort problemen zijn helaas niet te verhelpen door simpelweg een zak geld te geven. Structurele problemen verdienen een structurele aanpak. Dit moet echt bij mensen tussen de oren komen, zodat iedereen zijn steentje kan bijdragen. Daarom proberen we een verschil te maken via sponsoring.

ABN AMRO wil op geen enkele manier betrokken zijn bij schending van kinderrechten. Dit is onderdeel van ons duurzaamheidsbeleid. We accepteren geen (kinder)arbeid en -slavernij binnen de keten van onze leveranciers en binnen onze leveranciers zelf. Met andere woorden: we kopen geen spullen waarbij ook maar het vermoeden bestaat dat tijdens de productie kinderhanden zijn ingezet. Daarnaast staan kinderarbeid en -slavernij op onze lijst van activiteiten die we nooit financieren. Voldoet een potentiële klant niet aan onze eisen op dit gebied, dan doen we geen zaken.