Iedereen moet z’n ambities kunnen najagen; om grootse doelen te bereiken, verborgen talenten te ontwikkelen, of gewoon om plezier te hebben. Toch is dat niet voor iedereen even vanzelfsprekend. Daarom versnelt ABN AMRO gelijke kansen – door ambitieuze clubs en organisaties te sponsoren. We ondersteunen ze financieel, maar óók via coaching en ons netwerk. Zo helpen we mensen binnen de sport, kunst, cultuur en maatschappij vooruit – én motiveren we ze om alles uit zichzelf te halen.
De Ajax Vrouwen presteren iets uitzonderlijks, namelijk voetballen op het allerhoogste podium. Ze zijn als team én als individu een inspiratiebron voor nieuwe generaties. De Ajax Vrouwen nemen het op tegen Chelsea in de kwartfinale van de UEFA Women’s Champions League. Als trouwe sponsor brengt ABN AMRO hen de puurste succeswens: een persoonlijke brief van Feline, speelster van de Ajax Talentenacademie onder 12.
Bij tennissers is de weg naar succes er eentje vol obstakels. Voor de één zijn die klein. Voor de ander een stuk groter. Maar met de juiste drive en support overwinnen we ze allemaal. Zo creëren we als hoofdsponsor van het ABN AMRO Open en organisator van het rolstoeltennistoernooi gelijke kansen voor elke tennisser. Op de baan. En ernaast.
Dezelfde ambitie verdient hetzelfde podium. Daarom zijn we hoofdsponsor van het ABN AMRO Open en oprichter van het rolstoeltennistoernooi.
Als je tennist op wereldniveau verdien je een podium op wereldniveau. Ook als je in een rolstoel zit. Daarom maakt het ABN AMRO World Wheelchair Tennis Tournament sinds 2009 deel uit van het ABN AMRO World Tennis Tournament. Op het ABN AMRO World Wheelchair Tennis Tournament krijgen de spelers van wereldklasse het podium dat ze verdienen.
We geloven dat jongeren met hun nieuwe ideeën en frisse energie de wereld kunnen veranderen. Daarom zijn we hoofdsponsor van jongerenorganisatie Young Impact. Zo helpen we jonge idealisten verder met hun idee of initiatief dat positieve impact heeft op de samenleving. Want het vuur dat in hen zit, mag niet doven door een gebrek aan middelen, netwerk of kennis.
Samen met WOMEN Inc. hebben we een onderzoek laten uitvoeren naar de ongelijkheid in de kunstensector. Het bleek ‘Een nog onverteld verhaal’. Vrouwen zijn ondervertegenwoordigd in de kunstsector. Hierdoor blijven hun verhalen onverteld. Ook zien we hierdoor in musea verhalen en beelden vanuit veelal hetzelfde perspectief. Dit moet veranderen. Zo moeten we in musea kennismaken met verschillende perspectieven en moeten vrouwelijk kunstenaars dezelfde kansen hebben als hun mannelijke collega's. Samen met WOMEN Inc. en onze culturele museale partners is hiervoor een concreet stappenplan gemaakt. Met dit plan versnellen we gelijke kansen in de kunstensector.
In de wereld van gelijke kansen moeten we sneller stappen maken. Daarom sponsoren we de Ajax Vrouwen, zodat ze zich net zo snel kunnen ontwikkelen als de mannen.
ABN AMRO versnelt gelijke kansen voor iedereen. Door mensen met ambitie te sponsoren. Financieel, maar juist ook met coaching.