Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

ABN AMRO

Geschil over een product of dienst

Juridische hulp met de module Consument en Wonen

Het kan gebeuren dat u niet tevreden bent over een product dat u heeft gekocht of een dienst die u heeft afgenomen. Een apparaat gaat bijvoorbeeld stuk binnen de garantieperiode, maar de leverancier wil niet zorgen voor reparatie. Of uw internetverbinding ligt er steeds uit, maar de provider doet er niets aan.

De rechtsbijstandverzekering van ABN AMRO met de module Consument en Wonen verzekert u in een conflict met een bedrijf over een afgenomen product of dienst als dit bedrijf zijn afspraken niet nakomt.

Zo meldt u uw zaak

icoon

Meld uw schade bij ARAG

Bij een conflict met uw aannemer is het goed om dit zo snel mogelijk bij ARAG te melden.

icoon

Persoonlijk contact

ARAG controleert of uw conflict onder de dekking van de ABN AMRO Rechtsbijstandverzekering valt en of uw dossier compleet is.

icoon

Plan van aanpak

Valt uw conflict onder de dekking van ABN AMRO? Dan bespreekt de jurist samen met u het plan van aanpak. U wordt tijdens het proces goed op de hoogte gehouden.

Zo meldt u uw zaak

icoon

Meld uw schade bij ARAG

Bij een conflict met uw aannemer is het goed om dit zo snel mogelijk bij ARAG te melden.

icoon

Persoonlijk contact

ARAG controleert of uw conflict onder de dekking van de ABN AMRO Rechtsbijstandverzekering valt en of uw dossier compleet is.

icoon

Plan van aanpak

Valt uw conflict onder de dekking van ABN AMRO? Dan bespreekt de jurist samen met u het plan van aanpak. U wordt tijdens het proces goed op de hoogte gehouden.
Meneer videobelt met een jurist van ARAG

Zo helpen we u bij consumentenproblemen

U heeft bij ARAG altijd persoonlijke hulp van een jurist en goede afhandeling van uw zaak.

  • U heeft een vast contactpersoon aan wie u al uw vragen kunt stellen
  • U kunt 24/7 gebruikmaken van noodhulp
  • U krijgt een vergoeding van de noodzakelijke reis- en verblijfskosten
  • U krijgt het griffierecht en de kosten van getuigen of deskundigen die door u worden opgeroepen vergoed

Wat is wel en niet verzekerd?

icoon

Met de module Consument en Wonen bent u onder andere verzekerd voor:

  • Een conflict met een ander die schade, letsel of financieel nadeel veroorzaakt

  • Een conflict met een bedrijf over een afgenomen product of dienst en die haar afspraken niet nakomt

  • Een conflict met de overheid over een bouw- of milieuvergunning
  • Een conflict over het (ver)kopen, huren of (ver)bouwen van uw eigen woning
icoon

Met de module Consument en Wonen bent u onder andere niet verzekerd voor:

  • Een conflict waarbij u zonder toestemming van ARAG een andere partij heeft ingeschakeld voor rechtsbijstand
  • Een gebeurtenis die voor het begin van uw rechtsbijstandverzekering te voorzien was
  • Een gebeurtenis die is ontstaan voor het begin of na de beëindiging van uw verzekering

Veelgestelde vragen

Het kan voorkomen dat u een conflict heeft dat niet onder de dekking van de door u gekozen modules valt. Of uw conflict is ontstaan vóór de ingangsdatum van de verzekering. U kunt dan, tijdens kantooruren, toch contact opnemen met ARAG voor telefonisch advies. ARAG helpt u graag op weg. De ARAG jurist of een goede juridisch dienstverlener binnen het netwerk van ARAG, zorgt er dan voor dat u, tegen een gereduceerd tarief, toch de juiste hulp krijgt.

Ook in het geval van een dreigend conflict, staan de juristen van ARAG u graag te woord. Heeft u bijvoorbeeld een vraag over uw rechtspositie in een specifiek geval, dan kunt u met de juristen van ARAG bellen, voor telefonisch advies. Bel met het Servicecenter van ARAG op telefoonnummer 033 - 434 24 70.

Als uw zaak spoed heeft, kunt u bellen met een van de juridische adviseurs van ARAG via 033 - 434 24 70. Ze zijn bereikbaar op werkdagen van 08.30 uur tot 17.30 uur. Houd er rekening mee dat de wachttijden door corona langer zijn dan gebruikelijk. Buiten kantoortijden kunt u voor spoedzaken bellen met 033 – 43 42 342.

Dat kan als het nodig is om een gerechtelijke of administratieve procedure te voeren. We raden u aan om eerst met ARAG te overleggen of u zelf een advocaat kan of mag inschakelen. Kiest u na overleg met ARAG zelf een advocaat of jurist in een gerechtelijke of administratieve procedure? En is het niet wettelijk verplicht dat u zich door een advocaat laat vertegenwoordigen? Dan zijn alle kosten gedekt tot € 6.000 per gebeurtenis. Maakt u gebruik van een advocaat die door ARAG is ingeschakeld? En is het verplicht dat u een advocaat moet nemen die u vertegenwoordigt bij uw zaak? Dan zijn alle kosten gedekt tot € 50.000.

Interessant voor u

Oplichting voorkomen

Opgelicht worden door een reparateur aan huis is ontzettend vervelend. Het gebeurt helaas vaker dat er veel te hoge rekeningen worden gestuurd voor verrichte, of juist onverrichte werkzaamheden. Met deze tips voorkomt u oplichting zoveel mogelijk.

Rechtsbijstandverzekering

Met een rechtsbijstandverzekering bent u verzekerd tegen de kosten van juridische hulp bij een geschil. De rechtsbijstandverzekering bestaat uit 6 modules waaruit u kunt kiezen en uw rechtsbijstandverzekering kunt samenstellen.

Oplichting via de telefoon

Oplichters kunnen u opbellen, en doen dan alsof ze een medewerker van de bank zijn. Bijvoorbeeld van onze fraudedesk. Lees hoe oplichting via de telefoon werkt.