Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Ben je opgelicht?

Je krijgt juridische hulp bij oplichting

Oplichting door een veel te hoge rekening krijgen van bijvoorbeeld een loodgieter, slotenmaker of elektricien: het is niet ongebruikelijk. Vaak heb je oplichting pas door als het al te laat is. Geld terugkrijgen is in zulke gevallen best moeilijk. Gelukkig krijg je juridische hulp als je een rechtsbijstandverzekering van ABN AMRO hebt met de module Consument en Wonen.

Opgelicht: zo meldt je jouw zaak

Meld je schade bij ARAG

Bij een conflict is het goed om dit zo snel mogelijk bij ARAG te melden. Houd je polisnummer en relevante documenten bij de hand.

Persoonlijk contact

Met je persoonlijke jurist van ARAG bespreek je een aantal zaken die belangrijk zijn voor jouw conflict. 

Plan van aanpak

Valt jouw conflict onder de dekking van de ABN AMRO Rechtsbijstandverzekering? Dan bespreekt de jurist van ARAG samen met jou het plan van aanpak. Je wordt tijdens het proces goed op de hoogte gehouden.

Opgelicht: zo meldt je jouw zaak

Meld je schade bij ARAG

Bij een conflict is het goed om dit zo snel mogelijk bij ARAG te melden. Houd je polisnummer en relevante documenten bij de hand.

Persoonlijk contact

Met je persoonlijke jurist van ARAG bespreek je een aantal zaken die belangrijk zijn voor jouw conflict. 

Plan van aanpak

Valt jouw conflict onder de dekking van de ABN AMRO Rechtsbijstandverzekering? Dan bespreekt de jurist van ARAG samen met jou het plan van aanpak. Je wordt tijdens het proces goed op de hoogte gehouden.

Zo helpen we je bij oplichting

Je hebt bij ARAG altijd persoonlijke hulp van een jurist en goede afhandeling van jouw zaak.

  • Je hebt een vast contactpersoon aan wie je al je vragen kunt stellen
  • Je kunt 24/7 gebruikmaken van noodhulp
  • Je krijgt een vergoeding van de noodzakelijke reis- en verblijfskosten
  • Je krijgt het griffierecht en de kosten van getuigen of deskundigen die door jou worden opgeroepen vergoed

Wat is wel en niet verzekerd?

Privacy beschermen

Wel verzekerd voor oplichting met de module Consument en Wonen door onder andere:

  • Een conflict met een ander die schade, letsel of financieel nadeel veroorzaakt

  • Een conflict met een bedrijf over een afgenomen product of dienst en die haar afspraken niet nakomt

  • Een conflict met de overheid over een bouw- of milieuvergunning
  • Een conflict over het (ver)kopen, huren of (ver)bouwen van jouw eigen woning

Niet verzekerd voor oplichting met de module Consument en Wonen door onder andere:

  • Een conflict waarbij je zonder toestemming van ARAG een andere partij hebt ingeschakeld voor rechtsbijstand
  • Een gebeurtenis die voor het begin van je rechtsbijstandverzekering te voorzien was
  • Een gebeurtenis die is ontstaan voor het begin of na de beëindiging van je verzekering

Hier zorgen we ook voor als je bent opgelicht

Heeft een bedrijf waar je door bent opgelicht schade gemaakt aan je woning in plaats van iets gerepareerd? Met de module Consument en Wonen van de rechtsbijstandverzekering helpen we je om de schuldige partij hiervoor aansprakelijk te stellen. Dat betekent in het gunstigste geval dat je niet alleen je geld terugkrijgt, maar dat de schade ook kosteloos wordt hersteld.

Veelgestelde vragen

Het kan voorkomen dat je een conflict hebt dat niet onder de dekking van de door jou gekozen modules valt. Of je conflict is ontstaan vóór de ingangsdatum van de verzekering. Je kunt dan, tijdens kantooruren, toch contact opnemen met ARAG voor telefonisch advies. ARAG helpt je graag op weg. De ARAG jurist of een goede juridisch dienstverlener binnen het netwerk van ARAG, zorgt er dan voor dat jij, tegen een gereduceerd tarief, toch de juiste hulp krijgt.

Ook in het geval van een dreigend conflict, staan de juristen van ARAG je graag te woord. Heb je bijvoorbeeld een vraag over je rechtspositie in een specifiek geval, dan kun je met de juristen van ARAG bellen, voor telefonisch advies. Bel met het Servicecenter van ARAG op telefoonnummer 033 - 434 24 70. Dit nummer is op werkdagen bereikbaar van 08.30 tot 17.30 uur. Buiten kantoortijden is ARAG alleen voor dringende noodgevallen bereikbaar en wordt je doorverbonden naar de alarmcentrale van ARAG.

Lees hoe je je zaak meldt. Via de website van ARAG kun je ook chatten over het melden van je zaak.

Als jouw zaak spoed heeft, kun je bellen met een van de juridische adviseurs van ARAG via 033 - 434 24 70. Ze zijn bereikbaar op werkdagen van 08.30 uur tot 17.30 uur. Buiten kantoortijden is ARAG alleen voor dringende noodgevallen telefonisch bereikbaar.

Dat kan als het nodig is om een gerechtelijke of administratieve procedure te voeren. Wanneer je hiervan gebruikt wilt maken, neem je contact op met ARAG. Kies je na overleg met ARAG zelf een advocaat of jurist in een gerechtelijke of administratieve procedure? En is het niet wettelijk verplicht dat je je door een advocaat laat vertegenwoordigen? Dan zijn alle kosten gedekt tot € 6.000 per gebeurtenis. Maak je gebruik van een advocaat via ARAG? En is het verplicht dat je een advocaat moet nemen die je vertegenwoordigt bij je zaak? Dan schakelt ARAG een advocaat in en zijn alle kosten gedekt tot € 50.000.

Interessant voor u

Oplichting voorkomen

Opgelicht worden door een reparateur aan huis is ontzettend vervelend. Het gebeurt helaas vaker dat er veel te hoge rekeningen worden gestuurd voor verrichte, of juist niet verrichte werkzaamheden. Met deze tips voorkom je oplichting zoveel mogelijk.

Rechtsbijstandverzekering

Met een rechtsbijstandverzekering ben je verzekerd tegen de kosten van juridische hulp bij een geschil. De rechtsbijstandverzekering bestaat uit 6 modules waaruit je kunt kiezen en je rechtsbijstandverzekering kunt samenstellen.

Oplichting via de telefoon

Oplichters kunnen je opbellen, en doen dan alsof ze een medewerker van de bank zijn. Bijvoorbeeld van onze fraudedesk. Lees hoe oplichting via de telefoon werkt.