Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

ABN AMRO

Bent u opgelicht?

U krijgt juridische hulp bij oplichting

Een veel te hoge rekening krijgen van bijvoorbeeld een loodgieter, slotenmaker of elektricien: het is niet ongebruikelijk. Vaak heeft u het pas door als het al te laat is. Geld terugkrijgen is in zulke gevallen best moeilijk. Gelukkig krijgt u juridische hulp als u een rechtsbijstandverzekering van ABN AMRO heeft met de module Consument en Wonen.

Opgelicht: zo meldt u uw zaak

Laptop

Meld uw schade bij ARAG

Bij een conflict is het goed om dit zo snel mogelijk bij ARAG te melden. Houd uw polisnummer en relevante documenten bij de hand.

Callcenter vrouw

Persoonlijk contact

Met uw persoonlijke jurist van ARAG bespreekt u een aantal zaken die belangrijk zijn voor uw conflict. 

Zakenman

Plan van aanpak

Valt uw conflict onder de dekking van de ABN AMRO Rechtsbijstandverzekering? Dan bespreekt de jurist van ARAG samen met u het plan van aanpak. U wordt tijdens het proces goed op de hoogte gehouden.

Opgelicht: zo meldt u uw zaak

Laptop

Meld uw schade bij ARAG

Bij een conflict is het goed om dit zo snel mogelijk bij ARAG te melden. Houd uw polisnummer en relevante documenten bij de hand.

Callcenter vrouw

Persoonlijk contact

Met uw persoonlijke jurist van ARAG bespreekt u een aantal zaken die belangrijk zijn voor uw conflict. 

Zakenman

Plan van aanpak

Valt uw conflict onder de dekking van de ABN AMRO Rechtsbijstandverzekering? Dan bespreekt de jurist van ARAG samen met u het plan van aanpak. U wordt tijdens het proces goed op de hoogte gehouden.
Man aan keuken tafel lacht en kijkt naar mobiele telefoon

Zo helpen we u bij oplichting

U heeft bij ARAG altijd persoonlijke hulp van een jurist en goede afhandeling van uw zaak.

  • U heeft een vast contactpersoon aan wie u al uw vragen kunt stellen
  • U kunt 24/7 gebruikmaken van noodhulp
  • U krijgt een vergoeding van de noodzakelijke reis- en verblijfskosten
  • U krijgt het griffierecht en de kosten van getuigen of deskundigen die door u worden opgeroepen vergoed

Wat is wel en niet verzekerd?

Privacy beschermen

Wel verzekerd voor oplichting met de module Consument en Wonen door onder andere:

  • Een conflict met een ander die schade, letsel of financieel nadeel veroorzaakt

  • Een conflict met een bedrijf over een afgenomen product of dienst en die haar afspraken niet nakomt

  • Een conflict met de overheid over een bouw- of milieuvergunning
  • Een conflict over het (ver)kopen, huren of (ver)bouwen van uw eigen woning
Icoon waarschuwing

Niet verzekerd voor oplichting met de module Consument en Wonen door onder andere:

  • Een conflict waarbij u zonder toestemming van ARAG een andere partij heeft ingeschakeld voor rechtsbijstand
  • Een gebeurtenis die voor het begin van uw rechtsbijstandverzekering te voorzien was
  • Een gebeurtenis die is ontstaan voor het begin of na de beëindiging van uw verzekering
man en vrouw pratend aan tafel

Hier zorgen we ook voor als u bent opgelicht

Heeft een bedrijf door wie u bent opgelicht schade gemaakt aan uw woning in plaats van iets gerepareerd? Met de module Consument en Wonen van de rechtsbijstandverzekering helpen we u om de schuldige partij hiervoor aansprakelijk te stellen. Dat betekent in het gunstigste geval dat u niet alleen uw geld terugkrijgt, maar dat de schade ook kosteloos wordt hersteld.

Veelgestelde vragen

Het kan voorkomen dat u een conflict heeft dat niet onder de dekking van de door u gekozen modules valt. Of uw conflict is ontstaan vóór de ingangsdatum van de verzekering. U kunt dan, tijdens kantooruren, toch contact opnemen met ARAG voor telefonisch advies. ARAG helpt u graag op weg. De ARAG jurist of een goede juridisch dienstverlener binnen het netwerk van ARAG, zorgt er dan voor dat u, tegen een gereduceerd tarief, toch de juiste hulp krijgt.

Ook in het geval van een dreigend conflict, staan de juristen van ARAG u graag te woord. Heeft u bijvoorbeeld een vraag over uw rechtspositie in een specifiek geval, dan kunt u met de juristen van ARAG bellen, voor telefonisch advies. Bel met het Servicecenter van ARAG op telefoonnummer 033 - 434 24 70. Dit nummer is op werkdagen bereikbaar van 08.30 tot 17.30 uur. Buiten kantoortijden is ARAG alleen voor dringende noodgevallen bereikbaar en wordt u doorverbonden naar de alarmcentrale van ARAG.

Lees hoe u uw zaak meldt. Via de website van ARAG kunt u ook chatten over het melden van uw zaak.

Als uw zaak spoed heeft, kunt u bellen met een van de juridische adviseurs van ARAG via 033 - 434 24 70. Ze zijn bereikbaar op werkdagen van 08.30 uur tot 17.30 uur. Buiten kantoortijden is ARAG alleen voor dringende noodgevallen telefonisch bereikbaar.

Dat kan als het nodig is om een gerechtelijke of administratieve procedure te voeren. Wanneer u hiervan gebruikt wilt maken, neemt u contact op met ARAG. Kiest u na overleg met ARAG zelf een advocaat of jurist in een gerechtelijke of administratieve procedure? En is het niet wettelijk verplicht dat u zich door een advocaat laat vertegenwoordigen? Dan zijn alle kosten gedekt tot € 6.000 per gebeurtenis. Maakt u gebruik van een advocaat via ARAG? En is het verplicht dat u een advocaat moet nemen die u vertegenwoordigt bij uw zaak? Dan schakelt ARAG een advocaat in en zijn alle kosten gedekt tot € 50.000.

Interessant voor u

Oplichting voorkomen

Opgelicht worden door een reparateur aan huis is ontzettend vervelend. Het gebeurt helaas vaker dat er veel te hoge rekeningen worden gestuurd voor verrichte, of juist onverrichte werkzaamheden. Met deze tips voorkomt u oplichting zoveel mogelijk.

Rechtsbijstandverzekering

Met een rechtsbijstandverzekering bent u verzekerd tegen de kosten van juridische hulp bij een geschil. De rechtsbijstandverzekering bestaat uit 6 modules waaruit u kunt kiezen en uw rechtsbijstandverzekering kunt samenstellen.

Oplichting via de telefoon

Oplichters kunnen u opbellen, en doen dan alsof ze een medewerker van de bank zijn. Bijvoorbeeld van onze fraudedesk. Lees hoe oplichting via de telefoon werkt.