Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

twee mannen aan het wandelen in het bos

Schade tijdens uw vakantie

Zo helpt ABN AMRO u bij schades

Schade tijdens uw vakantie door bijvoorbeeld diefstal, ziekte of een geannuleerde vlucht is al vervelend genoeg. Daarom maken we het bij ABN AMRO niet moeilijker voor u dan het is. Gelukkig bent u met een reisverzekering van ABN AMRO goed verzekerd in zulke situaties.

Goed voorbereid op reis

Wat voor reis u ook op de planning heeft staan, het begint allemaal bij een goede voorbereiding. Dan kunt u straks zorgeloos genieten van uw reis. We hebben alvast een handige checklist voor u gemaakt.

Tips om schade en diefstal op reis te voorkomen

Het is belangrijk om u goed voor te bereiden voordat u op reis gaat. We hebben wat tips voor u opgesomd om diefstal en schade aan uw spullen te voorkomen.

Noodsituatie?

Met een verzekering van ABN AMRO staat de 24/7 hulpdienst altijd voor u klaar. In binnen- én buitenland. Sla het noodnummer  +31 26 400 23 45  alvast op in uw telefoon.

Schade op reis: zo meldt u uw schade

Verzamel uw gegevens

Zorg ervoor dat u uw polisnummer, eventuele foto's van de schade en eventuele aankoopnota's alvast bij de hand heeft.

In behandeling

ABN AMRO Verzekeringen neemt uw schadeclaim in behandeling en vraagt waar nodig nog om extra informatie. Bij ‘claim inzien’ ziet u direct wie u helpt en wat de status is.

Persoonlijke schadeafhandeling

U heeft een vast contactpersoon aan wie u al uw vragen rondom uw schade en verzekering kunt stellen. Wel zo prettig.

Schade op reis: zo meldt u uw schade

Verzamel uw gegevens

Zorg ervoor dat u uw polisnummer, eventuele foto's van de schade en eventuele aankoopnota's alvast bij de hand heeft.

In behandeling

ABN AMRO Verzekeringen neemt uw schadeclaim in behandeling en vraagt waar nodig nog om extra informatie. Bij ‘claim inzien’ ziet u direct wie u helpt en wat de status is.

Persoonlijke schadeafhandeling

U heeft een vast contactpersoon aan wie u al uw vragen rondom uw schade en verzekering kunt stellen. Wel zo prettig.

Veelgestelde vragen

Om schade op uw doorlopende reisverzekering te melden, heeft u een aantal documenten nodig. Deze kunt u uploaden na het melden van de schade. Hieronder ziet u per type schade wat u nodig heeft.

Bagage

  • Bewijs van aangifte in geval van diefstal of verlies
  • Aankoopbewijs, bijvoorbeeld een bon of een afschrift van uw bank
  • Wanneer van toepassing: reparatienota, dit is een bewijs van de schade
  • Bevestiging van de boeking van uw reis

Annulering

  • Bewijs van annulering
  • Bevestiging van de boeking van uw reis

Ongeval of geneeskundige kosten

  • Overzicht van declaratie bij uw zorgverzekeraar. Deze hoeft u niet tijdens het schade melden al op te sturen. Maar de schadebehandelaar kan hier wel naar vragen.

Alles bij de hand? Dan bent u klaar om uw schadeclaim te melden

Als u een claim aan ons doorgeeft, dan stellen we vast wat er is gebeurd en of de claim is gedekt. U geeft ons de informatie die we nodig hebben.

Is er sprake van vermissing van bagage of een misdrijf? Dan stuurt u ons een bewijs van aangifte bij de politie, hoteldirectie of vervoersonderneming. Soms vragen we een expert om vast te stellen wat er is gebeurd.

U kiest zelf voor welk bedrag uw annuleringsverzekering is verzekerd. Voor de kortlopende reisverzekering kan dit kan tot een bedrag van € 20.000 per reis. Voor de doorlopende reisverzekering kan dit voor € 1500 of € 3000 per persoon per reis.

Heeft u nog geen reisverzekering? Dan kunt u bij ons een reisverzekering afsluiten.

U kunt de status van uw melding eenvoudig inzien in Internet Bankieren .