Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Een gebruiker aanmaken

Beheer

  • Maak voordat u een nieuwe gebruiker aanmaakt eerst een gegevenstoegangprofiel (GTP) aan. Een GTP is een verzameling rekeningen. Gebruikers hebben alleen toegang tot de GTP's die aan hun profiel zijn gekoppeld. Standaard wordt de GTP 'All Accounts' (alle rekeningen) klaargezet. Als iemand geen toegang mag hebben tot All Accounts, maak dan een specifiek GTP aan.
  • Vraag voor iedere nieuwe gebruiker eerst een Access Card aan. Volg daarna de stappen hieronder om de gebruiker aan te maken in Access Online.

Ga naar: AOL Classic > Beheer > Beveiliging > Wizard gebruiker toevoegen

 

Deel 1 - Persoonsgegevens

  • Vul een gebruikersnaam in bij Gebr.naam.
    Iedere gebruikersnaam moet uniek zijn en uit minimaal 5 tekens bestaan.
  • Vul (in ieder geval) de verplichte informatie in.
  • Selecteer het Rekeningnummer en voer het 3-cijferig pasnummer in van de Access Card van deze gebruiker.
  • Selecteer de Taal.
  • Selecteer het Land.
  • Klik op Volgende.
Screenshot van stap 1 van 3. Welke velden je in moet vullen.

Deel 2 - Rollen bepalen

Ons advies: verdeel de rollen over verschillende gebruikers, zodat bijvoorbeeld de ene gebruiker betalingen kan aanmaken en een andere gebruiker deze betalingen moet goedkeuren.

  • Bepaal wat de gebruiker mag doen in Access Online.
    • Salarisbetalingen bekijken: vink Salarisbetalingen aan.
    • Rapportages bekijken: Selecteer de juiste GTP en vink Alle rollen aan bij Rapportage.
    • Betalingen aanmaken: Selecteer de juiste GTP en vink Alle rollen aan bij Betalingen aanmaken.
    • Betaling goedkeuren: Selecteer de juiste GTP en vink Alle rollen aan bij Betalingen Autoriseren.
    • Beheertaken uitvoeren: Selecteer de juiste GTP en vink Alle rollen aan bij Beheer.

Voor meer informatie over de verschillende rollen, zie 'De meest gebruikte rollen in Access Online'.

  • Klik op Volgende.
    Let op: krijgt u de melding 'geen beleid gevonden'? Dan heeft u nog geen autorisatiebeleid aangemaakt. Dit kunt u op een later moment doen via 'Autorisatiebeleid'.
Visuele weergave van stap 2 van 3. Het toevoegen van de rollen.

Deel 3: Afronden

  • Klik weer op Volgende.
  • Klik op Verzenden.
  • Nog een gebruiker aanmaken? Herhaal de stappen in 'Deel 2 – Rollen bepalen'.
  • Als alle nieuwe gebruikers zijn aangemaakt, klikt u op Nu autoriseren.
    Kunt u 'Nu autoriseren' niet aanklikken? Dan moet een collega uw wijzigingen goedkeuren.