Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

ABN AMRO

Fraude voorkomen

We nemen maatregelen en we doen ons best om fraude te voorkomen. Maar het is belangrijk dat u ook zelf weet, wat u wel of juist niet moet doen. Wat dat is? U leest het hieronder.

De 5 veiligheidsregels

  1. Houd uw beveiligingscodes geheim
  2. Zorg ervoor dat uw (digitale) betaalpas nooit door een ander gebruikt wordt
  3. Beveilig de apparatuur die u gebruikt voor uw bankzaken
  4. Controleer regelmatig uw betaalrekening
  5. Meld incidenten direct aan de bank en volg aanwijzingen van de bank op

Veilig bankieren doen we samen

Wat kunt u zelf doen?

Wat mag u onder meer van ons verwachten?

  • We delen kennis en ervaring, bijvoorbeeld met andere banken en politie
  • We zorgen met dat betalingen technisch veilig zijn
  • We proberen valse websites/e-mails uit de lucht te halen
  • We proberen gestolen geld terug te halen
  • We heffen rekeningen van op
  • We proberen frauduleuze betalingen te herkennen
  • We geven u informatie over veilig bankieren, ook samen met andere banken
Tip

Zo bankiert u veilig

Veilig Mobiel Bankieren

Als u de ABN AMRO app 5 minuten niet gebruikt, wordt u automatisch uitgelogd. Zo zorgen wij dat u veilig bankiert. Maar het is ook belangrijk dat u zelf weet hoe u veilig omgaat met uw toestel en uw gegevens.

Veilig Internet Bankieren

We doen er alles aan om u veilig te laten bankieren. Zo worden alle gegevens in Internet Bankieren versleuteld verstuurd via een beveiligde verbinding. Benieuwd wat u zelf kunt doen om veilig te bankieren via internet?