Wil je beleggingen kopen of verkopen met Begeleid Beleggen? We laten je hier zien hoe je in een paar stappen met de ABN AMRO app of Internet Bankieren een order opgeeft.
Zie je jouw beleggingsrekening niet staan? Ga naar Instellingen en klik op Rekeningoverzicht Internet Bankieren instellen. Staat je Beleggingsrekening en/of Beleggers Spaarrekening onder het kopje 'Niet zichtbaar in het overzicht'? Sleep deze dan naar 'Wel zichtbaar in overzicht'.
Elke keer dat een inleg wordt uitgevoerd, gebruikt de beheerder van je profielfonds jouw inleg voor het kopen van aandelen of obligaties. Dat proces kost maximaal 4 dagen. Ook het wisselen van profielfonds wordt afgehandeld als een nieuwe inleg. Tijdens het wisselen kun je niet opnieuw inleggen.
Zorg dat er voldoende geld staat op de rekening waarvan de bedragen van jouw orders en servicekosten worden afgerekend. Als er onvoldoende geld op deze tegenrekening staat, kun je de order niet plaatsen.
Wil je een periodieke order instellen? Dan moet iedere periode voldoende geld op de tegenrekening staan. Als dit niet het geval is, wordt de periodieke inleg eenmalig niet uitgevoerd. Staat er de volgende keer weer wel voldoende geld op, dan gaat de periodieke inleg gewoon verder. De gekoppelde tegenrekening is meestal de Beleggers Spaarrekening of je betaalrekening, die je vindt in jouw rekeningoverzicht.
Kijk voor een antwoord bij de meestgestelde vragen over Beleggen.