Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

 

Heb je de pincode nooit gewijzigd?

Dan kan je zelf jouw pincode opvragen in de app. Dat werkt zo: 

  1. Log in en selecteer 'Profiel' rechtsonder in het scherm
  2. Selecteer 'Betaalpassen en wearables'
  3. Tik op Instellingen betaalpas
  4. Selecteer de betaalpas waarvan je de pincode wilt opvragen
  5. Tik op 'PIN aanvragen'
  6. Tik op 'Pincode verzenden'
Je ontvangt je pincode binnen 3 tot 5 werkdagen per post.

Heb je in het verleden de pincode gewijzigd?

Dan gebruik je een zelfgekozen pincode. Wij weten deze pincode niet. 

Daarom krijg je een vervangende betaalpas met een nieuwe pincode. 

Deze ontvang je binnen 5 werkdagen. 

Je pincode opvragen via chatbot Anna

Als je je pincode echt vergeten bent, kan chatbot Anna je helpen om je pincode terug te krijgen. Ook als je niet meer in kan loggen in Internet Bankieren of de ABN AMRO app. Je hebt hiervoor een computer of laptop nodig, een mobiel of tablet met de ABN AMRO app en een geldig identiteitsbewijs. 

Je pincode opvragen kan alleen als je deze niet ooit zelf hebt gewijzigd.

Stap 1

Start chat

Geef in de chat aan dat je jouw pincode bent vergeten. Anna stelt daarna een aantal vragen om je vooruit te helpen.

Stap 2

Scan de QR code met je app

Als je jouw naam en geboortedatum hebt opgegeven, scan je de QR  code met de app. Zo kan je verder gaan in de app.

Stap 3

Scan je identiteitsbewijs met de app

Met de ABN AMRO app op je telefoon scan je jouw identiteitsbewijs en maak je een selfie. Zo weten we zeker dat jij de persoon bent van wie het ID is. 

Vier

Ga door in de chat op uw laptop

Anna verbindt je door met een medewerker die de pincode opnieuw voor je aanvraagt.

Of is er iets anders met je pincode?

Als je jouw pincode nog weet? Volg dan onderstaande stappen om je betaalpas te deblokkeren

Waar heb je jouw pincode verkeerd ingetoetst?

Bij een Geldmaat of pinautomaat in een winkel

Zo los je het op:

  1. Deblokkeer je betaalpas  in de ABN AMRO app of via Internet Bankieren  
  2. Ga naar een Geldmaat
  3. Voer de juiste pincode in
  4. Check je saldo of neem geld op
  5. Je betaalpas werkt weer

Op de e.dentifier
Zo los je het op:

  1. Ga naar een Geldmaat
  2. Voer je huidige pincode in
  3. Check je saldo of neem geld op
  4. Je kunt weer inloggen in Internet Bankieren met e.dentifier

Lukt het niet?
Neem dan contact op met een van onze Dit kan via chat of telefonisch.

Liever naar een Geldmaat die niet buiten staat? Er zijn ook veel Geldmaten in winkels.

Dit is gelukkig snel opgelost. Als je 3 keer een foute identificatiecode hebt ingevuld, moet je de app opnieuw registreren voor gebruik. Je kiest dan een nieuwe 5-cijferige identificatiecode. Daarna kan je meteen weer inloggen. Zo werkt het:

  1. Pak eerst je betaalpas en identiteitsbewijs erbij. Deze heb je nodig voor de registratie. 
  2. Ga naar het beginscherm van de app. Je kunt de app ook eerst even sluiten, om weer op dit scherm te komen.
  3. Tik op 'De app activeren voor gebruik' en volg de stappen op het scherm. Zie je dit niet staan? Vul dan een paar keer een foute identificatiecode in, en begin bij stap 2.

Lukt het niet?
Neem dan contact op met een van onze . Dit kan via chat of telefonisch.

Dat is natuurlijk niet fijn, maar gelukkig is het vaak snel opgelost.

Heb je een nieuwe pas?
Als je een nieuwe pas hebt ontvangen, moet je deze eerst altijd activeren. Daarna kan je er direct mee inloggen. Zo los je het op:

  1. Activeer je pas
  2. Ga naar het inlogscherm van Internet Bankieren
  3. Vul in het inlogscherm je nieuwe pasnummer in
  4. Je kunt meteen weer inloggen

Weet je jouw pincode nog?
Maar had je 3 keer de pincode, responsecode of het pasnummer verkeerd op de e.dentifier ingetoetst? Zo los je het op:

  1. Ga naar een Geldmaat. Liever naar een Geldmaat die niet buiten staat? Er zijn ook Geldmaten in winkels.
  2. Vul je huidige pincode in en check je saldo of neem geld op
  3. Daarna kan je weer inloggen

Weet je jouw pincode niet meer? 

  • Heb je de app op je telefoon? Dan kan je in de app bij 'Betaalpassen' je pincode opvragen. 
  • Of vraag of we jouw pincode opnieuw kunnen opsturen. Dit kan via chat of per telefoon bij een van onze medewerkers.

Lukt het niet?
Neem dan contact op met een van onze Dit kan via chat of telefonisch.

Woon je in het buitenland? En heb je de pincode nooit gewijzigd?
Dan gebruik je de pincode die je bij jouw pas hebt gekregen. We kunnen deze pincode opnieuw opsturen naar jouw woonadres. Binnen Nederland ontvang je deze brief binnen 3 tot 5 werkdagen. Houd er rekening mee dat dit naar het buitenland vaak nog wat langer kan duren.

Chat of bel ons om je pincode op te vragen.

Heb je in het verleden zelf jouw pincode gewijzigd?
Dan gebruik je een zelfgekozen pincode. Wij weten die pincode niet. Daarom sturen we een vervangende betaalpas met een nieuwe pincode naar je woonadres. Binnen Nederland ontvang je deze binnen 5 werkdagen. Houd er rekening mee dat dit naar het buitenland vaak nog wat langer kan duren.

Chat of bel met ons.

Ben je tijdelijk in het buitenland?
We sturen brieven met pincode en/of betaalpas alleen naar je woonadres, en niet naar een ander adres. Dit doen we om jouw geld en gegevens te beveiligen. Maar natuurlijk is het niet fijn als je niet kunt pinnen met jouw pas. Gelukkig zijn er mogelijkheden om ook zonder betaalpas contant geld op te nemen of te pinnen in winkels. Lees daarvoor de tips hieronder.

Kom je er niet uit? Neem dan contact op met een van onze Dit kan via chat of telefonisch.

In de tijd dat je nieuwe pincode onderweg is, moet je misschien betalingen doen of wil je contant geld opnemen. Gelukkig kan je ook zonder betaalpas bankzaken regelen:

  • Boek geld over met de ABN AMRO app. Of log in bij Internet Bankieren met een andere rekening waarvan je een betaalpas hebt. 
  • Contant geld nodig? Met de ABN AMRO app kan je contant geld opnemen zonder betaalpas
  • Contactloos betalen met je telefoon kan ook met Google Pay of Apple Pay.  
  • Betalen of geld opnemen kan ook met een creditcard, ook in het buitenland. Let op: contant geld opnemen met je creditcard kost minimaal € 4,50 per opname. Bekijk de tarieven.

Heb je deze mogelijkheden niet?
Neem dan contact op met een van onze Dit kan via chat of telefonisch.

Een paar tips

Contant geld opnemen zonder pas

Dat is handig: contant geld opnemen bij de geldautomaat kan ook met de ABN AMRO app op je telefoon. Zien hoe het werkt? Bekijk de video. En ook met een creditcard kan je contant geld opnemen. Maar hiervoor betaal je wel extra kosten.

Contactloos betalen zonder pas

Goed om te weten: ook contactloos betalen in de winkel kan zonder betaalpas. Bijvoorbeeld met Google Pay of Apple Pay op je telefoon. Of met een handige wearable, zoals een smartwatch.

Handig: kies je eigen pincode

Voortaan makkelijker je pincode onthouden? Kies deze dan zelf! Ga naar een stop je pas erin en toets uw huidige pincode in. Kies dan voor 'Pincode wijzigen'. Toets je nieuwe viercijferige pincode in en druk op 'Goed'. Doe dit nog een keer. Klaar!