Dan kan je zelf jouw pincode opvragen in de app. Dat werkt zo:
Dan gebruik je een zelfgekozen pincode. Wij weten deze pincode niet.
Daarom krijg je een vervangende betaalpas met een nieuwe pincode.
Deze ontvang je binnen 5 werkdagen.
Als je je pincode echt vergeten bent, kan chatbot Anna je helpen om je pincode terug te krijgen. Ook als je niet meer in kan loggen in Internet Bankieren of de ABN AMRO app. Je hebt hiervoor een computer of laptop nodig, een mobiel of tablet met de ABN AMRO app en een geldig identiteitsbewijs.
Je pincode opvragen kan alleen als je deze niet ooit zelf hebt gewijzigd.
Geef in de chat aan dat je jouw pincode bent vergeten. Anna stelt daarna een aantal vragen om je vooruit te helpen.
Als je jouw naam en geboortedatum hebt opgegeven, scan je de QR code met de app. Zo kan je verder gaan in de app.
Met de ABN AMRO app op je telefoon scan je jouw identiteitsbewijs en maak je een selfie. Zo weten we zeker dat jij de persoon bent van wie het ID is.
Anna verbindt je door met een medewerker die de pincode opnieuw voor je aanvraagt.
Dat is handig: contant geld opnemen bij de geldautomaat kan ook met de ABN AMRO app op je telefoon. Zien hoe het werkt? Bekijk de video. En ook met een creditcard kan je contant geld opnemen. Maar hiervoor betaal je wel extra kosten.
Goed om te weten: ook contactloos betalen in de winkel kan zonder betaalpas. Bijvoorbeeld met Google Pay of Apple Pay op je telefoon. Of met een handige wearable, zoals een smartwatch.