Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Contact via chat en chatbot

Zo werkt het

  • Ik geef direct antwoord, dag en nacht
  • Je hebt geen wachttijd of telefoonkosten
  • Lukt het niet? Dan helpt een medewerker

Ken je Anna al? Anna is onze  Als je met ons gaat chatten, praat je eerst met haar. Ze geeft altijd direct antwoord en kan je dag en nacht helpen met veel bankzaken. Komt ze er niet uit? Tijdens onze kan een echte medewerker het gesprek altijd overnemen.

Wat kan ik aan Anna vragen?

Anna kan al veel beantwoorden. En Anna wordt iedere week bijgewerkt met nieuwe informatie!

Wat kan Anna aan mij vragen?

Ben je ingelogd? Dan begint Anna soms uit zichzelf een gesprek met je. Bijvoorbeeld om te vragen of je je adres wilt controleren.

Wat als Anna me niet kan helpen?

Geen zorgen. Tijdens onze kan een echte medewerker het gesprek altijd overnemen.

Anna kan veel meer dan je denkt

Want als het nodig is, zoekt ze ook naar een adviseur voor je. Die kan helpen met vragen over je hypotheek, beleggingen, verzekeringen, leningen en nog veel meer. Dit kan via chat of Beeldbankieren.
 
Kan je niet meer kunt inloggen in Internet Bankieren of de ABN AMRO app?
 
In een paar stappen kan Anna je helpen met identificeren. Zo weten we zeker wie je bent. Daarna helpt een van onze medewerkers je verder en kan je weer snel inloggen.

Zo werkt het

Chatten op de website

  • Staat er rechts onderin een tekstballon? Klik erop
  • Het chatvenster opent
  • Stel een korte vraag
  • Je krijgt direct antwoord
Neemt een medewerker de chat over? Dan vragen we je om in te loggen. Zo zijn het gesprek en je gegevens beveiligd.

Chatten in de ABN AMRO app

  • Tik in de app onderaan in het menu op 'Help'
  • Scrol naar beneden en tik op 'Chat met ons'
  • Het chatvenster opent
  • Stel een korte vraag en krijg direct antwoord
  • De chat met een medewerker blijft 48 uur open staan. Je kunt reageren wanneer het jou uitkomt. 

Veilig ingelogd chatten

  • Als je bent ingelogd in de ABN AMRO app of Internet Bankieren, is het gesprek
  • Daardoor kan je meer  doorgeven
  • We kunnen je sneller en beter helpen

Let op

Anna of onze medewerkers vragen nooit om je wachtwoorden, (pin)codes of gebruikersnamen. Geef deze ook nooit door. Twijfels? Lees meer over veilig bankieren.

Veelgestelde vragen

Het woord 'chatbot' is een combinatie van de woorden 'chat' en 'robot'. Een chatbot is een computer die automatisch antwoord geeft op uw vragen. De meeste chatbots leren van de vragen die gesteld worden. Ook onze chatbot Anna. Zo wordt ze steeds slimmer. Iedere week kan ze steeds meer vragen begrijpen en beantwoorden.

Goed om te weten: Anna wordt iedere week bijgewerkt met nieuwe informatie! Ze kan in ieder geval de meestgestelde vragen beantwoorden over:

  • ABN AMRO app aanvragen
  • Apple Pay 
  • Bankverklaring 
  • Beleggingen 
  • Betaalpassen 
  • Bewindvoering 
  • Contact
  • Contactgegevens wijzigen
  • E.dentifier 
  • Financieel Jaaroverzicht 
  • Hypotheken 
  • Identificatiecode instellen
  • iDIN 
  • Incasso’s 
  • Inloggen 
  • Instellen  
  • Internet Bankieren aanvragen
  • Leningen 
  • Machtigingen 
  • Overboekingen 
  • Overstappen 
  • Phishing, fraude en oplichting 
  • Rekeningafschriften
  • Spaarrente 
  • Status van uw aanvragen 
  • Zakelijke bankzaken 

Soms weten chatbots het antwoord wel, maar raken ze in de war door de manier waarop een vraag wordt gesteld. Hier een paar tips om met een chatbot te praten:

  • Stel één vraag tegelijk
  • Maak een korte zin
  • Geef niet te veel details.
Weet Anna het antwoord op je vraag niet? Dan kan een 'echte' medewerker het chatgesprek overnemen. Wist je dat Anna leert van je vragen? Zo wordt Anna elke dag slimmer en kan zij bij nóg meer onderwerpen helpen.
Nee, dat hoeft niet. De medewerker kan je gesprek met Anna teruglezen.
Chatten met chatbot Anna of met een van onze medewerkers kost niets.