Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Contant geld storten

Wil je biljetten of muntgeld storten? Dat kan bij een stortautomaat. Kijk op de locatiewijzer van Geldmaat waar de dichtstbijzijnde stortautomaat is.

Biljetten storten

Biljetten storten doe je bij een stortautomaat met je betaalpas en pincode. Je kunt ook contactloos biljetten storten met je betaalpas. Geld storten kan alleen in euro’s. In de invoerlade kunnen per keer 200 biljetten. Wil je meer biljetten storten? Kies dan voor 'meer storten'. De automaat telt de stortingen bij elkaar op en het bedrag staat meteen op je rekening.

Zak met geld

Muntgeld storten

Losse munten stort je bij de stortautomaten van Geldmaat. Die vind je onder andere in de Gamma en Karwei. Munten storten kan alleen op je eigen rekening of op een rekening van een goed doel. Je kunt alleen euromunten storten. Het bedrag staat meteen op je rekening.

Tarieven geld storten

Contant geld storten kost geld. De kosten voor het storten van biljetten en muntgeld schrijven we af van je betaalrekening. 

Voor de Studentenrekening en Jongerengroeirekening gelden andere grenswaarden en/of tarieven. Binnen het basistarief zijn op de Jongerengroeirekening 3 biljet-stortingen per kalenderjaar gratis, tot een bedrag van € 2.000. Bekijk hiervoor het volledige overzicht.

 

  Gestort bedrag per kalenderjaar Kosten storting
Biljetten storten Basis tarief 0,5% over het gehele gestorte bedrag per transactie
Biljetten storten Hoog tarief: > € 10.000 € 5 + 0,5% over het gestorte bedrag per transactie, dat boven € 10.000 per jaar stijgt
Muntgeld storten > € 0 € 2,80 per storting + 0.25% over het gehele gestorte bedrag

 

Bekijk het volledige overzicht van de tarieven

Buitenlands geld wisselen

Bij een Nederlandse Geldmaat automaat kun je geen buitenlands geld storten. Wissel je buitenlands geld daarom bij een geldwisselkantoor. Deze kantoren vind je op vliegvelden of stations. Als je geld wisselt, betaal je een wisselkoers die per dag bepaald wordt. Bekijk alle tarieven of bereken meteen de wisselkoers.

Waar kan ik terecht met mijn vraag, klacht of het melden van een storing?

Geldmaat krijgt via het systeem automatisch bericht over een mogelijke storing. Daarom hoef je een storing niet meer te melden. Heb je vragen over de automaten of denk je dat een automaat niet werkt zoals het hoort:  neem contact op met Geldmaat .

  • Heb je een klacht over een storting van biljetten of sealbags? Neem dan contact op met ABN AMRO via 0900 - 00 24 (gebruikelijke kosten) .
  • Heb je een klacht over een storting van munten? Neem contact op met Geldmaat .