Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Mijn Stand-By Service

24/7 hulp, waar ook ter wereld

Altijd en overal bij je belangrijke gegevens kunnen, dat geeft een gerust gevoel. We vertellen je graag meer over deze service en leggen uit hoe je jouw gegevens registreert. Zo ga je goed voorbereid op reis, in Nederland én in het buitenland.

Bij nood: bel gratis 0800 - 0701. In het buitenland? Bel +31 20 651 59 27 (collect call mogelijk).

Let op: per 1 januari 2025 wijzigen we de tarieven en voorwaarden van onze particuliere betaalproducten. Lees meer over de wijziging van onze tarieven en voorwaarden.

Je gegevens registreren in de Stand-By Service, zo doe je dat

Stap 1

Log in bij Internet Bankieren en klik op het tabblad 'Zelf regelen'

Stap 2

Scroll naar beneden en klik op 'Mijn overige producten'

stap 3

Klik op het vergrootglas achter 'Stand-By Service’ en voeg je gegevens toe

Stap 1

Log in bij Internet Bankieren en klik op het tabblad 'Zelf regelen'

Stap 2

Scroll naar beneden en klik op 'Mijn overige producten'

stap 3

Klik op het vergrootglas achter 'Stand-By Service’ en voeg je gegevens toe

Deze gegevens kun je registreren

  • Financiële passen van elke bank of organisatie. Bijvoorbeeld bankpassen, creditcards, tankpassen en klantenkaarten.
  • Identiteitsbewijzen, zoals een paspoort, rijbewijs en Europese identiteitskaart.
  • Waardevolle documenten. Bijvoorbeeld lidmaatschapskaarten, garantiebewijzen, contracten, polissen, nummers van sleutels en apparatuur.
  • Reisdocumenten, zoals visa en tickets.
  • Mobiele telefoons van alle providers in Nederland (geen prepaid).
  • Andere handige informatie. Bijvoorbeeld de naam van je huisarts en familieleden die we in een noodgeval waarschuwen.

Zo wijzig je gegevens

Stap 1

Selecteer in 'Stand-By Service' het document dat je wilt aanpassen

Stap 2

Klik op 'Wijzigen', pas je gegevens aan en klik op 'OK'

stap 3

Je ziet je aangepaste gegevens direct terug in je overzicht

Stap 1

Selecteer in 'Stand-By Service' het document dat je wilt aanpassen

Stap 2

Klik op 'Wijzigen', pas je gegevens aan en klik op 'OK'

stap 3

Je ziet je aangepaste gegevens direct terug in je overzicht

Extra’s van de Stand-By Service

Bagage-opspoorservice

Bij de aanvraag van de Stand-By Service krijg je 1 ABN AMRO bagagelabel. Is je bagage kwijt en heeft iemand deze gevonden? Dan kan diegene dit aan ons melden met de informatie die op het bagagelabel staat. Wij zorgen er daarna voor dat je bagage weer bij je terugkomt. 

Sleutelretourservice

Bij de aanvraag van de Stand-By Service krijgt je een ABN AMRO sleutelhanger. Hierop staat een antwoordnummer van ABN AMRO en een uniek nummer. 

Heeft iemand je sleutelbos gevonden? Dan kan diegene deze gratis naar ons opsturen. Door het unieke nummer weten we dat de sleutels van jou zijn en sturen we ze naar je op.

Herinneringsservice

Met de herinneringsservice vergeet je nooit meer een belangrijk document te verlengen. We sturen je namelijk op tijd een herinnering. Dus vóórdat uw identiteitsbewijs of rijbewijs verloopt. Het enige wat jij hoeft te doen, is je documenten registeren. 

Tot € 1.000 voorschot bij nood in buitenland

Kun je op reis geen contant geld meer opnemen omdat je betaalpas of creditcard weg is? Met noodgeld (maximaal € 1.000) helpen we je direct weer op weg. Dit bedrag wordt meteen van je betaalrekening afgeschreven en je hoort telefonisch waar je het geld kunt ophalen.

Praktische hulp bij nood in buitenland

Als je onverwachts problemen hebt in het buitenland, helpen we je direct. Bijvoorbeeld als je paspoort of visum kwijt is. We nemen dan samen contact op met ambassades, consulaten en andere instanties. 

Ook helpen we je met het regelen van een vervangend reisdocument. De administratieve kosten krijg je vergoed. En als het nodig is, schakelen wij zonder extra kosten een tolk voor je in. Handig als je bijvoorbeeld aangifte gaat doen.

Extra’s van de Stand-By Service

Bagage-opspoorservice

Bij de aanvraag van de Stand-By Service krijg je 1 ABN AMRO bagagelabel. Is je bagage kwijt en heeft iemand deze gevonden? Dan kan diegene dit aan ons melden met de informatie die op het bagagelabel staat. Wij zorgen er daarna voor dat je bagage weer bij je terugkomt. 

Sleutelretourservice

Bij de aanvraag van de Stand-By Service krijgt je een ABN AMRO sleutelhanger. Hierop staat een antwoordnummer van ABN AMRO en een uniek nummer. 

Heeft iemand je sleutelbos gevonden? Dan kan diegene deze gratis naar ons opsturen. Door het unieke nummer weten we dat de sleutels van jou zijn en sturen we ze naar je op.

Herinneringsservice

Met de herinneringsservice vergeet je nooit meer een belangrijk document te verlengen. We sturen je namelijk op tijd een herinnering. Dus vóórdat uw identiteitsbewijs of rijbewijs verloopt. Het enige wat jij hoeft te doen, is je documenten registeren. 

Tot € 1.000 voorschot bij nood in buitenland

Kun je op reis geen contant geld meer opnemen omdat je betaalpas of creditcard weg is? Met noodgeld (maximaal € 1.000) helpen we je direct weer op weg. Dit bedrag wordt meteen van je betaalrekening afgeschreven en je hoort telefonisch waar je het geld kunt ophalen.

Praktische hulp bij nood in buitenland

Als je onverwachts problemen hebt in het buitenland, helpen we je direct. Bijvoorbeeld als je paspoort of visum kwijt is. We nemen dan samen contact op met ambassades, consulaten en andere instanties. 

Ook helpen we je met het regelen van een vervangend reisdocument. De administratieve kosten krijg je vergoed. En als het nodig is, schakelen wij zonder extra kosten een tolk voor je in. Handig als je bijvoorbeeld aangifte gaat doen.

Veelgestelde vragen

Extra sleutelhangers en bagagelabels bestel je door te bellen naar 0900  97 97 . De sleutelhangers kosten € 2,70 per stuk en de bagagelabels € 4 per 3 stuks.

Zorg dat de gegevens van bijvoorbeeld je (bank)passen, mobiele telefoonnummer en provider juist geregistreerd staan en up-to-date zijn. Verander je van (bank)pas, telefoonnummer of provider? Geef het dan direct aan ons door.

Heb je (financiële) schade door de vermissing van je bankpassen en creditcards? Dan krijg je het eigen risico vergoed. Het eigen risico is € 160 per financiële kaart met een maximum van € 1000 per gebeurtenis. Vraag hiervoor het formulier 'Vergoeding eigen risico ABN AMRO Stand-By Service' aan bij onze helpdesk via 0900 - 9797. In de voorwaarden lees je waar je aanvraag aan moet voldoen.

Als je een tas of portemonnee kwijtraakt of iemand deze steelt, bel je direct naar ons gratis alarmnummer.

  • Bel vanuit Nederland naar: 0800 - 0701
  • Bel vanuit het buitenland naar: + 31 20 651 59 27 (collect call mogelijk)
We blokkeren direct de vermiste passen, creditcards en mobiele telefoon(s). Vanaf het moment dat je gebeld hebt, ben je niet meer aansprakelijk voor eventuele financiële risico's. De Stand-By Service dekt zelfs het eigen risico op bankpassen en creditcards. De dekking geldt niet voor passen waarop een bedrag is opgeladen, zoals een ov-chipkaart./div>
 
Meld de vermissing of diefstal van je passen ook altijd bij de politie. 

Is je telefoon kwijt of gestolen? Bel meteen met ons alarmnummer:

  • Bel vanuit Nederland naar: 0800 - 0701
  • Bel vanuit het buitenland naar: + 31 20 651 59 27 (collect call mogelijk)
Als je telefoon is geregistreerd in de Stand-By Service en je een provider aan ons doorgaf, nemen we direct contact op met de provider om je simkaart te blokkeren. Zo kunnen anderen niet zomaar bij je belangrijke gegevens komen.

Je hoeft zelf geen nieuwe passen aan te vragen. Dat regelen wij voor je. Bankpassen en creditcards van ABN AMRO vervangen we gratis. De vermissing van andere passen geven we door aan de betreffende bedrijven. De kosten voor de vervanging van deze kaarten betaal je zelf. 

Meld de vermissing of diefstal van je passen altijd bij de politie. Het kan voorkomen dat je een schriftelijke bevestiging van de vermissing moet laten zien.

Kom je in het buitenland in een noodsituatie? Bel dan naar + 31 20 651 59 27 om het volgende te regelen:

  • Een dringende boodschap doorgeven aan familie of vrienden.
  • Een geldvoorschot van maximaal € 1.000 aanvragen. Dat kan nodig zijn als je zonder geld zit na verlies of diefstal van je bankpassen. Of als je bijvoorbeeld met spoed naar het ziekenhuis moet.
  • Hulp en advies bij contacten met officiële instanties, zoals ambassades.

Heb je tijdens een noodsituatie in het buitenland noodzakelijke kosten gemaakt, zoals naar Nederland bellen of een reisdocument vervangen? Dan kun je hiervoor een vergoeding ontvangen.

Bekijk de voorwaarden van de Stand-By Service .