Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Man met kleinkind buiten kijkend naar smartphone

Mijn Stand-By Service

24/7 hulp, waar ook ter wereld

Het is fijn om te weten dat u altijd en overal bij de gegevens kunt die voor u belangrijk zijn. We leggen u graag nog wat meer uit over deze service en hoe u uw gegevens makkelijk bij ons registreert. Zo gaat u goed voorbereid op reis, in Nederland én in het buitenland.

Bij nood: bel gratis 0800 - 0701. In het buitenland? Bel +31 20 651 59 27 (collect call mogelijk).

Zo registreert u uw gegevens in de Stand-By Service

ABN AMRO
Vragenlijst
Documenten doorzoeken

Stap 1

Log in bij Internet Bankieren en klik op het tabblad 'Zelf regelen'

Stap 2

Scroll naar beneden en klik op 'Mijn overige producten'

stap 3

Klik op het vergrootglas achter 'Stand-By Service’ en voeg uw gegevens toe

ABN AMRO

Stap 1

Log in bij Internet Bankieren en klik op het tabblad 'Zelf regelen'

Vragenlijst

Stap 2

Scroll naar beneden en klik op 'Mijn overige producten'

Documenten doorzoeken

stap 3

Klik op het vergrootglas achter 'Stand-By Service’ en voeg uw gegevens toe

ABN AMRO

Gegevens die u kunt registreren

  • Financiële passen van elke bank of organisatie. Bijvoorbeeld bankpassen, creditcards, tankpassen en klantenkaarten.
  • Identiteitsbewijzen, zoals een paspoort, rijbewijs en Europese identiteitskaart.
  • Waardevolle documenten. Bijvoorbeeld lidmaatschapskaarten, garantiebewijzen, contracten, polissen, nummers van sleutels en apparatuur.
  • Reisdocumenten, zoals visa en tickets.
  • Mobiele telefoons van alle providers in Nederland (geen prepaid).
  • Overige nuttige informatie. Denk hierbij aan de naam van uw huisarts en familieleden die in geval van nood moeten worden gewaarschuwd.
Callcenter vrouw

Zo wijzigt u uw gegevens

Papier en marker
Settings
ABN AMRO

Stap 1

Selecteer in 'Stand-By Service' het document dat u wilt aanpassen

Stap 2

Klik op 'Wijzigen', pas uw gegevens aan en klik op 'OK'

stap 3

U ziet uw aangepaste gegevens direct terug in uw overzicht

Papier en marker

Stap 1

Selecteer in 'Stand-By Service' het document dat u wilt aanpassen

Settings

Stap 2

Klik op 'Wijzigen', pas uw gegevens aan en klik op 'OK'

ABN AMRO

stap 3

U ziet uw aangepaste gegevens direct terug in uw overzicht

Extra’s van de Stand-By Service

Bagage-opspoorservice

Bij de aanvraag van de Stand-By Service krijgt u 1 ABN AMRO bagagelabel. Bent u uw bagage kwijtgeraakt en heeft iemand deze gevonden? Dan kan diegene dit aan ons melden met de informatie die op het bagagelabel staat. Daarna sturen we uw bagage naar het adres dat u heeft opgegeven. 

Sleutelretourservice

Bij de aanvraag van de Stand-By Service krijgt u een ABN AMRO sleutelhanger. Hierop staat een antwoordnummer van ABN AMRO en een uniek nummer. 

Heeft iemand uw sleutelbos gevonden? Dan kan diegene deze gratis naar ons opsturen. Door het unieke nummer weten we dat de sleutels van u zijn en kunnen we ze naar u opsturen.

Herinneringsservice

Met de herinneringsservice vergeet u nooit meer een belangrijk document te verlengen. We sturen u namelijk op tijd een herinnering. Dus vóórdat uw identiteitsbewijs of rijbewijs verloopt. Het enige wat u hoeft te doen, is uw documenten registeren. 

Tot € 1.000 voorschot bij nood in buitenland

Kunt u op reis geen contant geld meer opnemen omdat uw betaalpas of creditcard weg is? Met noodgeld (maximaal € 1.000) helpen we u direct weer op weg. Dit bedrag wordt meteen van uw betaalrekening afgeschreven en u hoort telefonisch waar u het geld kunt ophalen.

Praktische hulp bij nood in buitenland

Als u onverwachts problemen heeft in het buitenland, helpen we u direct. Bijvoorbeeld als u uw paspoort of visum kwijt bent. We nemen dan samen met u contact op met ambassades, consulaten en andere instanties. 

Ook helpen we u bij het regelen van een vervangend reisdocument. De administratieve kosten krijgt u vergoed. En als het nodig is, schakelen wij zonder extra kosten een tolk voor u in. Handig als u bijvoorbeeld aangifte gaat doen.

Extra’s van de Stand-By Service

Bagage-opspoorservice

Bij de aanvraag van de Stand-By Service krijgt u 1 ABN AMRO bagagelabel. Bent u uw bagage kwijtgeraakt en heeft iemand deze gevonden? Dan kan diegene dit aan ons melden met de informatie die op het bagagelabel staat. Daarna sturen we uw bagage naar het adres dat u heeft opgegeven. 

Sleutelretourservice

Bij de aanvraag van de Stand-By Service krijgt u een ABN AMRO sleutelhanger. Hierop staat een antwoordnummer van ABN AMRO en een uniek nummer. 

Heeft iemand uw sleutelbos gevonden? Dan kan diegene deze gratis naar ons opsturen. Door het unieke nummer weten we dat de sleutels van u zijn en kunnen we ze naar u opsturen.

Herinneringsservice

Met de herinneringsservice vergeet u nooit meer een belangrijk document te verlengen. We sturen u namelijk op tijd een herinnering. Dus vóórdat uw identiteitsbewijs of rijbewijs verloopt. Het enige wat u hoeft te doen, is uw documenten registeren. 

Tot € 1.000 voorschot bij nood in buitenland

Kunt u op reis geen contant geld meer opnemen omdat uw betaalpas of creditcard weg is? Met noodgeld (maximaal € 1.000) helpen we u direct weer op weg. Dit bedrag wordt meteen van uw betaalrekening afgeschreven en u hoort telefonisch waar u het geld kunt ophalen.

Praktische hulp bij nood in buitenland

Als u onverwachts problemen heeft in het buitenland, helpen we u direct. Bijvoorbeeld als u uw paspoort of visum kwijt bent. We nemen dan samen met u contact op met ambassades, consulaten en andere instanties. 

Ook helpen we u bij het regelen van een vervangend reisdocument. De administratieve kosten krijgt u vergoed. En als het nodig is, schakelen wij zonder extra kosten een tolk voor u in. Handig als u bijvoorbeeld aangifte gaat doen.

Veelgestelde vragen

Hier kunt u de Stand-By Service opzeggen . Dit kan ook door te bellen naar 0900-9797

U kunt sleutelhangers en bagagelabels bijbestellen door te bellen naar 0900  97 97 . De sleutelhangers kosten € 2,70 per stuk en de bagagelabels € 4 per 3 stuks.

Het is belangrijk dat de gegevens van bijvoorbeeld uw (bank)passen, uw mobiele telefoonnummer en provider juist geregistreerd staan en actueel zijn. Wijzigt uw (bank)pas, telefoonnummer of provider? Geef het dan direct aan ons door.

Heeft u (financiële) schade door de vermissing van uw bankpassen en creditcards? Dan krijgt u het eigen risico vergoed. Het eigen risico is €160 per financiële kaart met een maximum van €1000 per gebeurtenis. Vraag hiervoor het formulier 'Vergoeding eigen risico ABN AMRO Stand-By Service' aan bij onze helpdesk via 0900 - 9797. In de voorwaarden ziet u waar uw aanvraag aan moet voldoen.

Wanneer u uw tas of portemonnee kwijt bent of als deze gestolen is, kunt u direct gratis bellen naar ons alarmnummer.

  • Bel vanuit Nederland naar: 0800 - 0701
  • Bel vanuit het buitenland naar: + 31 20 651 59 27 (collect call mogelijk)
We blokkeren direct uw vermiste passen, creditcards en mobiele telefoon(s). Vanaf het moment dat u gebeld heeft, bent u ook niet meer aansprakelijk voor eventuele financiële risico's. De Stand-By Service dekt zelfs het eigen risico op bankpassen en creditcards. De dekking geldt niet voor passen die zijn 'opgeladen' met een bedrag, zoals een ov-chipkaart.
 
Meld de vermissing of diefstal van uw passen ook altijd bij de politie. 

Wanneer u uw telefoon kwijt bent of als deze gestolen is, kunt u direct contact opnemen met ons alarmnummer.

  • Bel vanuit Nederland naar: 0800 - 0701
  • Bel vanuit het buitenland naar: + 31 20 651 59 27 (collect call mogelijk)
Als uw telefoon is geregistreerd in de Stand-By Service en u een provider heeft, nemen we direct contact op met uw provider om uw simkaart te blokkeren. Zo kan een ander persoon niet zomaar bij uw belangrijke gegevens komen.

U hoeft zelf geen nieuwe passen aan te vragen. Dat regelen wij voor u. Bankpassen en creditcards van ABN AMRO vervangen we gratis. De vermissing van andere passen geven we door aan de betreffende bedrijven. De kosten voor de vervanging van deze kaarten zijn voor uw eigen rekening. 

Meld de vermissing of diefstal van uw passen altijd bij de politie. Het kan voorkomen dat u een schriftelijke bevestiging van de vermissing moet laten zien.

Komt u in het buitenland in een noodsituatie? Bel dan naar + 31 20 651 59 27 om het volgende te regelen:

  • Een dringende boodschap doorgeven aan familie of vrienden.
  • Een geldvoorschot van maximaal € 1.000 aanvragen. Dat kan nodig zijn als u zonder geld zit na verlies of diefstal van uw bankpassen. Of als u bijvoorbeeld met spoed naar het ziekenhuis moet.
  • Hulp en advies bij contacten met officiële instanties, zoals ambassades.

Heeft u tijdens een noodsituatie in het buitenland noodzakelijke kosten gemaakt, zoals naar Nederland bellen of uw reisdocument vervangen? Dan kunt u hiervoor een vergoeding ontvangen.

Bekijk de voorwaarden .