Heb je een nieuwe smartphone en wil je jouw ABN AMRO app hierop activeren? Dat kun je ook met een QR-code doen.
Je scant dan een unieke QR-code in de ABN AMRO app op je oude toestel. Hiervoor gebruik je de app op je nieuwe smartphone. Jouw gegevens worden automatisch overgezet. Dit duurt ongeveer 5 minuten en je volgt hiervoor instructies op beide toestellen.
Deze functie is momenteel alleen beschikbaar voor Android-telefoons.
Download deze alleen uit officiële appstores zoals Google Playstore en de Apple App Store. Voer hier hetzelfde rekening- en kaartnummer in als op je oude toestel. Let op: deze gegevens moeten precies met elkaar overeenkomen.
Volg vervolgens de stappen en kies voor identificeren met je oude toestel. Geef de camera op je nieuwe toestel nu toestemming om de QR-code te scannen.
Ga naar Profiel en klik op Activeer een nieuw apparaat om een QR-code te maken. Je wordt voor de veiligheid gevraagd voor wie je deze QR-code aanvraagt. Installeer nooit zomaar jouw ABN AMRO app op de telefoon van iemand anders.
Je krijgt een melding als de scan gelukt is. Ga terug naar je oude toestel. Bevestig je aanvraag met jouw 5-cijferige identificatiecode. Let op: sluit het scherm op je nieuwe telefoon ondertussen niet. Je moet dan weer opnieuw beginnen.
Je krijg de melding dat je het proces op je nieuwe toestel kunt voltooien.
Je hebt de app nu geactiveerd.
Is het je niet gelukt om de ABN AMRO app op je nieuwe toestel te activeren? Dan krijg je een reden te zien. Bijvoorbeeld omdat je te lang gewacht hebt of je gegevens niet kloppen. Wij raden je aan het dan nogmaals te proberen of je e.dentifier met betaalpas te gebruiken. Heb je deze niet of heb je verdere hulp nodig? Neem dan contact op met onze klantenservice.