Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Financieel Vooruitzicht

Je financiële toekomstdoelen inzichtelijk

  • Inzicht in je huidige en toekomstige financiële situatie, inclusief je wensen
  • Persoonlijk en interactief gesprek met een adviseur op basis van jouw gegevens
  • Haalbaarheid van je doelen getoetst
  • Inzicht in de gevolgen van mogelijke veranderingen in je leven
  • Rapport met mogelijke actiepunten

Je financiële toekomstplanning

Waar droom je van? Eerder stoppen met werken? Groter wonen? Of wil je gewoon weten of je pensioen voor later goed geregeld is? Bij grote financiële beslissingen wil je zeker zijn dat je de kosten ook in de toekomst kunt dragen. 

Tijdens dit interactieve gesprek neem je samen met een adviseur van Team Preferred Banking je financiële plaatje onder de loep. Wat is mogelijk? Wat kun je doen om je doelen te bereiken? En wat kan de haalbaarheid hiervan mogelijk in de weg staan? Na afloop kun je aan de slag met jouw persoonlijke rapport van aandachtspunten en acties.

Zo werkt het Financieel Vooruitzicht

Stap 1
Stap 2
Stap 3

Kennismaking en voorbereiding

In een kennismakingsgesprek worden je persoonlijke situatie en wensen in kaart gebracht. Hierna maak je een afspraak voor het Financieel Vooruitzicht. Ter voorbereiding op dit gesprek krijg je een bericht in Internet Bankieren en de ABN AMRO app met meer informatie over het veilig en makkelijk aanleveren van gegevens met DigiD. De gegevens die je deelt, worden alleen voor dit gesprek gebruikt.

Financieel Vooruitzicht

In het tweede videogesprek van zo'n 1,5 uur loop je samen met de adviseur door je persoonlijke financiële situatie en doelen. Afhankelijk van je situatie, vraagt de adviseur aanvullende gegevens. Bijvoorbeeld van levensverzekeringen, lijfrenten of banksparen. Vervolgens bespreek je met elkaar de haalbaarheid van doelen en de mogelijkheden om deze te realiseren.

Aan de slag

Na afloop van het gesprek kun je gelijk aan de slag met de aandachtspunten en acties die je met de adviseur hebt besproken. Deze staan ook samengevat in het persoonlijke rapport dat je na het gesprek krijgt. Zo kun je alles nog eens rustig nalezen. 

Stap 1

Kennismaking en voorbereiding

In een kennismakingsgesprek worden je persoonlijke situatie en wensen in kaart gebracht. Hierna maak je een afspraak voor het Financieel Vooruitzicht. Ter voorbereiding op dit gesprek krijg je een bericht in Internet Bankieren en de ABN AMRO app met meer informatie over het veilig en makkelijk aanleveren van gegevens met DigiD. De gegevens die je deelt, worden alleen voor dit gesprek gebruikt.

Stap 2

Financieel Vooruitzicht

In het tweede videogesprek van zo'n 1,5 uur loop je samen met de adviseur door je persoonlijke financiële situatie en doelen. Afhankelijk van je situatie, vraagt de adviseur aanvullende gegevens. Bijvoorbeeld van levensverzekeringen, lijfrenten of banksparen. Vervolgens bespreek je met elkaar de haalbaarheid van doelen en de mogelijkheden om deze te realiseren.

Stap 3

Aan de slag

Na afloop van het gesprek kun je gelijk aan de slag met de aandachtspunten en acties die je met de adviseur hebt besproken. Deze staan ook samengevat in het persoonlijke rapport dat je na het gesprek krijgt. Zo kun je alles nog eens rustig nalezen. 

1. Kennismaken

Je bent vast benieuwd met wie je praat tijdens het gesprek. Zowel jij als de adviseur stellen zich daarom aan het begin kort aan elkaar voor. De adviseur vraagt daarnaast naar je persoonlijke situatie en doelen. En of er onlangs veranderingen in je leven zijn geweest. 

2. Je financiële plaatje

In het tweede gesprek met de adviseur krijg je inzicht in je financiële situatie. In enkele klikken zie je een helder, overzichtelijk beeld van je huidige én toekomstige financiële situatie. Dit overzicht is volledig persoonlijk en op basis van de data die je eerder met ons hebt gedeeld. Hoe ziet jouw toekomstplaatje eruit als je doorgaat op de manier zoals je nu doet?

3. Je toekomstdoelen bespreken

Daarna ga je tijdens het tweede gesprek dieper in op je toekomstdoelen. Hoe verandert je financiële plaatje als we je doelen toevoegen? De adviseur past het handige overzicht direct live aan op basis van jouw antwoorden en wensen. Hierdoor zie je in één oogopslag of je doelen al haalbaar zijn of nog niet. 
 
De adviseur kijkt daarnaast ook met jou naar de invloed van onverwachte veranderingen, zoals gaan samenwonen of het overlijden van een partner. Wat heeft dit voor invloed op uw financiële situatie? En hoe verandert dit de haalbaarheid van uw toekomstdoelen? In dit interactieve deel van het gesprek toets je samen allerlei scenario's. 

4. Acties bepalen en afronden

Tot slot onderzoek je samen met de adviseur mogelijke acties die de haalbaarheid van je doelen kunnen vergroten. Je spart over de verschillende mogelijkheden en ziet meteen hoe deze invloed hebben op je financiële toekomstplaatje. 
 
Als al je vragen en ideeën zijn besproken, rondt de adviseur het gesprek af. Je ontvangt direct na het gesprek uw persoonlijke rapport. Hierin staat jouw financiële vooruitzicht met bijbehorende actiepunten samengevat. 

Veelgestelde vragen

Voor welke vragen is dit gesprek geschikt?

Het Financieel Vooruitzicht is geschikt als je meer inzicht wil in je financiële toekomst. Denk aan een grote aankoop die je in de toekomst wil doen, vragen rondom pensioen of de toekomst van je kind(eren). Of als je gewoon zeker wil zijn dat je financieel op de goede weg bent. Voorbeeldvragen zijn: 

  • Heb ik het financieel goed geregeld? Ook na mijn pensioen? 
  • Kan ik eerder stoppen met werken? 
  • Kan ik mijn kinderen financieel ondersteunen als ze gaan studeren? 
  • Hoe verandert mijn (financiële) situatie als er iets gebeurt met mijn partner? 
Het Financieel Vooruitzicht is momenteel alleen nog beschikbaar voor klanten die in loondienst werken.
 
Het Financieel Vooruitzicht geeft inzicht in je financiële toekomst. Heb je geen behoefte aan persoonlijke berekeningen? En wil je liever kort sparren over je toekomstdoelen en algemene tips ontvangen? Dan is een Toekomstgesprek misschien beter.  
Wat zijn de kosten van dit gesprek?

Het Financieel Vooruitzicht is zonder kosten voor Preferred Banking klanten van ABN AMRO. Het gesprek is onderdeel van COACH

Hoe deel ik mijn gegevens?

Voor het delen van gegevens werken we samen met de beveiligde app van onze partner Ockto . Ockto haalt een groot deel van de benodigde data voor het Financieel Vooruitzicht automatisch voor je op. Dat scheelt een hoop uitzoekwerk. 
 
Je logt in bij Ockto met DigiD. De app begeleidt je vervolgens stap voor stap in het ophalen van de juiste gegevens bij verschillende overheidsinstanties zoals MijnOverheid, Belastingdienst of Mijnpensioenonverzicht.nl. Deze gegevens deel je eenvoudig met ons via de beveiligde app.
 
Voor het gesprek krijg je een bericht met uitgebreide uitleg over het gebruik van Ockto. 
Waarom zijn mijn gegevens nodig?

Het in kaart brengen van je financiële toekomst is complex. Er zijn veel factoren die je toekomst kunnen beïnvloeden. Voor het maken van een Financieel Vooruitzicht brengen we daarom eerst uw huidige situatie zo gedetailleerd mogelijk in kaart. Hiervoor gebruikt de adviseur persoonlijke gegevens. 

Een aantal gegevens is standaard nodig, zoals gegevens over je gezinssituatie, bezittingen, schulden en pensioen. Je deelt deze gegevens eenvoudig via de app van onze partner Ockto. Deze app haalt met DigiD gegevens automatisch op bij overheidsinstanties als Mijnpensioenoverzicht.nl, UWV, MijnOverheid en de Belastingdienst. We gebruiken deze gegevens alleen voor de berekeningen die we maken in dit Financieel Vooruitzicht. 

Afhankelijk van je persoonlijke situatie en wensen vraagt de adviseur misschien tijdens het gesprek om aanvullende gegevens, zoals gegevens over levensverzekeringen, banksparen of lijfrenten.

Hoe worden mijn gegevens beschermd?

Jouw gegevens worden alleen voor het Financieel Vooruitzicht gebruikt. We delen je gegevens nooit zonder jouw toestemming. Je hebt daarnaast altijd het recht ons te vragen je gegevens te wissen. Wanneer Ockto jouw gegevens met ABN AMRO heeft gedeeld, worden deze bij Ockto automatisch verwijderd.
 
We slaan je gegevens op in lijn met de strengste beveiligingseisen. Meer hierover lees je op onze pagina over privacy. 
Wat krijg je na afloop van het gesprek?

Na afloop van het gesprek krijg je direct een persoonlijk rapport. In dit rapport staat een overzicht van de informatie die tijdens het gesprek is besproken. Zoals een samenvatting van jouw financiële situatie, het vooruitzicht van je doelen en de actiepunten die je voor jezelf hebt opgesteld.

Waarom bieden we dit gesprek aan?

Het Financieel Vooruitzicht geeft je inzicht in jouw financiële toekomst. We bieden dit gesprek aan omdat het je helpt met inzicht in jouw financiën. Zowel nu als in de toekomst. Je bent zo beter voorbereid als er iets verandert. En weet welke acties eventueel nodig zijn om je doelen te bereiken. Dat geeft vaak rust en houvast.

Veelgestelde vragen

Voor welke vragen is dit gesprek geschikt?

Het Financieel Vooruitzicht is geschikt als je meer inzicht wil in je financiële toekomst. Denk aan een grote aankoop die je in de toekomst wil doen, vragen rondom pensioen of de toekomst van je kind(eren). Of als je gewoon zeker wil zijn dat je financieel op de goede weg bent. Voorbeeldvragen zijn: 

  • Heb ik het financieel goed geregeld? Ook na mijn pensioen? 
  • Kan ik eerder stoppen met werken? 
  • Kan ik mijn kinderen financieel ondersteunen als ze gaan studeren? 
  • Hoe verandert mijn (financiële) situatie als er iets gebeurt met mijn partner? 
Het Financieel Vooruitzicht is momenteel alleen nog beschikbaar voor klanten die in loondienst werken.
 
Het Financieel Vooruitzicht geeft inzicht in je financiële toekomst. Heb je geen behoefte aan persoonlijke berekeningen? En wil je liever kort sparren over je toekomstdoelen en algemene tips ontvangen? Dan is een Toekomstgesprek misschien beter.  

Wat zijn de kosten van dit gesprek?

Het Financieel Vooruitzicht is zonder kosten voor Preferred Banking klanten van ABN AMRO. Het gesprek is onderdeel van COACH

Hoe deel ik mijn gegevens?

Voor het delen van gegevens werken we samen met de beveiligde app van onze partner Ockto . Ockto haalt een groot deel van de benodigde data voor het Financieel Vooruitzicht automatisch voor je op. Dat scheelt een hoop uitzoekwerk. 
 
Je logt in bij Ockto met DigiD. De app begeleidt je vervolgens stap voor stap in het ophalen van de juiste gegevens bij verschillende overheidsinstanties zoals MijnOverheid, Belastingdienst of Mijnpensioenonverzicht.nl. Deze gegevens deel je eenvoudig met ons via de beveiligde app.
 
Voor het gesprek krijg je een bericht met uitgebreide uitleg over het gebruik van Ockto. 

Waarom zijn mijn gegevens nodig?

Het in kaart brengen van je financiële toekomst is complex. Er zijn veel factoren die je toekomst kunnen beïnvloeden. Voor het maken van een Financieel Vooruitzicht brengen we daarom eerst uw huidige situatie zo gedetailleerd mogelijk in kaart. Hiervoor gebruikt de adviseur persoonlijke gegevens. 

Een aantal gegevens is standaard nodig, zoals gegevens over je gezinssituatie, bezittingen, schulden en pensioen. Je deelt deze gegevens eenvoudig via de app van onze partner Ockto. Deze app haalt met DigiD gegevens automatisch op bij overheidsinstanties als Mijnpensioenoverzicht.nl, UWV, MijnOverheid en de Belastingdienst. We gebruiken deze gegevens alleen voor de berekeningen die we maken in dit Financieel Vooruitzicht. 

Afhankelijk van je persoonlijke situatie en wensen vraagt de adviseur misschien tijdens het gesprek om aanvullende gegevens, zoals gegevens over levensverzekeringen, banksparen of lijfrenten.

Hoe worden mijn gegevens beschermd?

Jouw gegevens worden alleen voor het Financieel Vooruitzicht gebruikt. We delen je gegevens nooit zonder jouw toestemming. Je hebt daarnaast altijd het recht ons te vragen je gegevens te wissen. Wanneer Ockto jouw gegevens met ABN AMRO heeft gedeeld, worden deze bij Ockto automatisch verwijderd.
 
We slaan je gegevens op in lijn met de strengste beveiligingseisen. Meer hierover lees je op onze pagina over privacy. 

Wat krijg je na afloop van het gesprek?

Na afloop van het gesprek krijg je direct een persoonlijk rapport. In dit rapport staat een overzicht van de informatie die tijdens het gesprek is besproken. Zoals een samenvatting van jouw financiële situatie, het vooruitzicht van je doelen en de actiepunten die je voor jezelf hebt opgesteld.

Waarom bieden we dit gesprek aan?

Het Financieel Vooruitzicht geeft je inzicht in jouw financiële toekomst. We bieden dit gesprek aan omdat het je helpt met inzicht in jouw financiën. Zowel nu als in de toekomst. Je bent zo beter voorbereid als er iets verandert. En weet welke acties eventueel nodig zijn om je doelen te bereiken. Dat geeft vaak rust en houvast.

Vergelijk met onze andere gespreksvormen

Financieel Vooruitzicht

Uitgebreide analyse van je financiële toekomst
  • Persoonlijk overleg met een adviseur van Team Preferred Banking
  • Inzicht in jouw financiële toekomstdoelen
  • Mogelijke aandachtspunten en acties op basis van je gegevens
  • Doorberekening van de haalbaarheid van je doelen

Toekomstgesprek

Kort sparren over je doelen
  • Persoonlijk overleg met een adviseur van Team Preferred Banking
  • Informatie over jouw financiële toekomstdoelen
  • Algemene aandachtspunten en acties 
  • Geen doorberekening van de haalbaarheid van je doelen

Second Opinion

Extra check op je financiële beslissing
  • Persoonlijk overleg met een adviseur van Team Preferred Banking
  • Informatie over jouw financiële keuze
  • Geen doorberekening van jouw beslissingen