Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

COACH

Snel en persoonlijk contact met onze adviseurs

  • Persoonlijk contact met een adviseur
  • Voor financiële vraagstukken, groot of klein
  • Je hebt direct antwoord op je vraag
  • Elke werkdag tussen 09.00 - 17.00 uur

Wil je even overleggen met een expert? Een paar ideeën checken? De adviseurs van Team Preferred Banking denken graag mee. Zo overleg je snel en persoonlijk over je financiële situatie. Voor grote vragen op belangrijke momenten en kleine vragen tussendoor.

Alle exclusieve contactopties zijn gratis en vrijblijvend voor Preferred Banking klanten.

Welke vraag heb je?

Onze adviseurs denken met je mee, zodat je het nu en later goed geregeld hebt. Denk aan:

  • Kan ik eerder stoppen met werken, en wanneer? 
  • Hoe kan ik slim vermogen opbouwen voor mezelf of mijn kind? 
  • Hoe kan ik zelf mijn pensioen aanvullen?
  • Past een tweede huis in mijn financiële plan?
Tip: als je inlogt, kunnen we je nog beter en persoonlijker helpen.

Wat levert een financieel gesprek op?

Misschien vraag je jezelf af wat je precies uit een gesprek met een adviseur haalt. En wie er eigenlijk aan de andere kant van de lijn (of het beeld) zit. Een van onze adviseurs vertelt het in dit interview.

Maak kennis met een aantal van onze adviseurs

Joëlle Veerman

Joëlle werkt al 10 jaar bij ABN AMRO, in verschillende functies. Ze verhuisde onlangs van Leiden naar een dorp met haar man en dochter van 1,5 jaar.

“Mijn insteek bij een klantgesprek? Echt meedenken. Ik luister vooral en kijk wat bij jouw situatie past. Maar je moet helemaal niks. Ik hoop uiteindelijk dat ik iets kan vertellen wat je nog niet wist én je positief verrast – dan is een gesprek voor mij geslaagd.

Elk klantgesprek is natuurlijk anders, al hoor ik wel vaak dezelfde thema’s. Bijvoorbeeld de wens om meer rendement te maken op vermogen, zeker gezien de huidige spaarrente. Of eerder stoppen met werken, en hoe je dat inregelt.

Gesprekken over beleggen word ik zelf het meest blij van. Sommige klanten vinden het spannend om te starten met beleggen. Ik help dan graag bij dat eerste zetje, zodat ze serieus werk maken van hun financiële plaatje en hun geld niet stilstaat. Daar hoop ik vooral vrouwen mee te bereiken. Gelukkig hoor ik de opmerking ‘dat regelt mijn man’ bijna nooit meer. Iedereen zou zich zelfverzekerd moeten kunnen voelen over diens financiën.”

  • Financiële inspiratie van Joëlle: “Aan startende beleggers zou ik ‘Jong Beleggen, de podcast’ aanraden. De twee jonge podcastmakers geven echt een kijkje in hun portefeuille en nemen je mee in hun keuzes.”
Mimoun Ghardi

Mimoun woont in Enschede met zijn vrouw en kind. Hij werkt al een aantal jaar bij ABN AMRO en is sinds de zomer van 2023 adviseur bij Team Preferred Banking.

“Ik heb een grote interesse in financiën, beleggen en de aandelenmarkt. Daarom past ABN AMRO als werkgever perfect bij mij. Nu heb ik contact met diverse Preferred Banking klanten over heel uiteenlopende financiële onderwerpen, van groen sparen of beleggen tot extra aflossen en wanneer dat verstandig is. Maar ook over het regelen van een nalatenschap, en hoe het nou zit met box 3. Soms weten klanten nog niet precies wat hun vraag eigenlijk is. Ook dan kunnen we helpen.

Ik merk dat veel klanten nog niet echt hebben nagedacht over hun pensioen. Dat is toch een onderwerp wat ze liever nog even vooruitschuiven. Zonde, want juist als je op tijd begint, kun je nog heel veel realiseren. Dan geef ik ze graag overzicht: wat heb je nu en wat kun je regelen om meer op te bouwen. Met een duidelijk startpunt en doel.

Waar ik zelf interesse in heb, is vermogen opbouwen. Ik heb zelf een kindje, en er is een tweede op komst. Om hen een goede start te kunnen geven, maak ik hier tijdens het geboorteverlof al werk van. Belangrijk om goed te regelen, dus als dit speelt in het leven van de klant, dan kijken we daar ook zeker naar.”

  • Financiële tip van Mimoun: “Spaar en beleg op het moment dat je salaris wordt gestort en niet aan het eind van de maand. Automatiseer dit en koppel het aan een concreet doel, dan wordt het ook gelijk leuker. Mijn doel heb ik ingesteld als achtergrondscherm van mijn ABN AMRO app. Hier word ik dus elke keer aan herinnerd wanneer ik de app open.”
Yvonne Verwaaijen

Yvonne werkte als zelfstandig ondernemer voordat ze bij ABN AMRO begon. Inmiddels is ze al 13 jaar adviseur.

“De mooiste gesprekken gaan wat mij betreft over financiële toekomstdromen. Bijvoorbeeld via het Financieel Vooruitzicht van COACH. Dat is een gesprek waarin ik de huidige en toekomstige financiële situatie van de klant in kaart breng en de haalbaarheid van toekomstplannen toets. In zo’n gesprek ga je echt de diepte in en hoor je het verhaal achter de klant: hun situatie, hun wensen en hun financiële doelen. Je helpt iemand door helder te laten zien wat de gevolgen van bepaalde financiële keuzes zijn. We bespreken de voordelen, maar ook de eventuele nadelen van die keuzes. Dat geeft rust en duidelijkheid. Ook geef ik aandachtspunten mee, zodat iets wat nu niet kan, later misschien wel haalbaar is.

Ik vind het leuk wanneer ik als sparringpartner alle kanten van een keuze kan belichten. Ik probeer elk financieel onderwerp, van pensioen tot beleggen, zo concreet mogelijk te maken, met duidelijke en kleine stappen. Dat geeft klanten vertrouwen. Ik krijg vaak terug dat een klant dankbaar is dat je meedenkt en eerlijk bent. Dat is toch het mooiste compliment dat je kunt krijgen?”

  • Financiële tip van Yvonne: “Denk op tijd na over je wensen in de toekomst. Als je vroeg start met vermogensopbouw, voor welke wens dan ook, doet dit minder ‘pijn’ in je portemonnee.”
Monique Bonnet-Heeren

Monique werkt al bijna 40 jaar bij ABN AMRO. In al die jaren heeft ze veel verschillende functies gehad, waaronder leidinggevend. De rode draad: contact met particuliere klanten.

“Ik verbaas mezelf er soms ook over dat ik al zo lang bij ABN AMRO werk. Maar het werk blijft nieuwe uitdagingen bieden en elke klant is weer anders, dus ik vind het nog altijd even interessant. Mijn man heeft een onderneming en ik kom zelf uit een ondernemersgezin; stilzitten doe ik niet graag.

Bij een klantgesprek benadruk ik altijd: u hoeft niets te doen. Het is aan mij om toegevoegde waarde te geven. Ik kijk niet naar onze producten, maar naar de wensen van de klant. Daar probeer ik aansluiting bij te vinden.

Ik deel ook graag mijn eigen ervaringen, bijvoorbeeld met de aankoop van een huis in het buitenland. Maar ook minder vrolijke onderwerpen maak ik bespreekbaar. Zoals de nalatenschap. Ik heb mijn ouders kort na elkaar verloren, dus ik weet waar je aan de andere kant mee te maken kunt krijgen.”

  • Financiële inspiratie van Monique: “Het boek Financieel Vrij, van Janneke van den Brink vind ik een aanrader. Dat gaat in op de vraag: hoe kan ik voldoende vermogen opbouwen om de dingen te doen die mijn leven zin geven?”
Bobby Le Febre

Bobby is vader van twee en woont in Hilversum. Hij begon ooit als baliemedewerker bij ABN AMRO en heeft inmiddels alle hoeken van de bank gezien.

“Ik zie financiële planning altijd als een puzzel: je wilt het complete plaatje leggen dat bij jou past. Als er een stukje ontbreekt, dan gaan we dat samen invullen.

Ik probeer altijd in een zo vroeg mogelijk stadium met klanten naar onderwerpen te kijken. Dingen die nu nog niet spelen, maar wel op je pad gaan komen. Een logisch voorbeeld is pensioen: hoe eerder je begint met extra opbouwen…

Vermogen is mijn specialisme. En alles wat daarbij komt kijken: van pensioen aanvullen tot schenken. Wat mij energie geeft, is als ik een klant kan verrassen. Bijvoorbeeld als een klant denkt dat een bepaalde wens nooit gaat lukken, en dat toch mogelijk blijkt. Een ouder stel had bijvoorbeeld altijd de droom gehad om een vakantiewoning in Spanje te kopen. Toen het huwelijk van hun dochter eindigde, wilden ze haar helpen met de aankoop van een nieuwe woning, en ze gingen ervan uit dat hun droomhuis in Spanje daardoor onhaalbaar zou zijn. Toen heb ik meegedacht en via een familiehypotheek en een overwaardehypotheek bleek dat ze toch beide doelen verantwoord konden realiseren.”

  • Financiële tip van Bobby: “Zie een financieel gesprek als soort gezondheidscheck-up. Daarna weet je precies hoe je ervoor staat. Soms zijn er actiepunten. En als die er niet zijn, dan heb je gewoon de bevestiging dat het goed zit. Waarom zou je niet een uur van je tijd investeren in je financiële zekerheid en een gerust gevoel?”

Maak kennis met een aantal van onze adviseurs

Joëlle Veerman

Joëlle werkt al 10 jaar bij ABN AMRO, in verschillende functies. Ze verhuisde onlangs van Leiden naar een dorp met haar man en dochter van 1,5 jaar.

“Mijn insteek bij een klantgesprek? Echt meedenken. Ik luister vooral en kijk wat bij jouw situatie past. Maar je moet helemaal niks. Ik hoop uiteindelijk dat ik iets kan vertellen wat je nog niet wist én je positief verrast – dan is een gesprek voor mij geslaagd.

Elk klantgesprek is natuurlijk anders, al hoor ik wel vaak dezelfde thema’s. Bijvoorbeeld de wens om meer rendement te maken op vermogen, zeker gezien de huidige spaarrente. Of eerder stoppen met werken, en hoe je dat inregelt.

Gesprekken over beleggen word ik zelf het meest blij van. Sommige klanten vinden het spannend om te starten met beleggen. Ik help dan graag bij dat eerste zetje, zodat ze serieus werk maken van hun financiële plaatje en hun geld niet stilstaat. Daar hoop ik vooral vrouwen mee te bereiken. Gelukkig hoor ik de opmerking ‘dat regelt mijn man’ bijna nooit meer. Iedereen zou zich zelfverzekerd moeten kunnen voelen over diens financiën.”

  • Financiële inspiratie van Joëlle: “Aan startende beleggers zou ik ‘Jong Beleggen, de podcast’ aanraden. De twee jonge podcastmakers geven echt een kijkje in hun portefeuille en nemen je mee in hun keuzes.”

Mimoun Ghardi

Mimoun woont in Enschede met zijn vrouw en kind. Hij werkt al een aantal jaar bij ABN AMRO en is sinds de zomer van 2023 adviseur bij Team Preferred Banking.

“Ik heb een grote interesse in financiën, beleggen en de aandelenmarkt. Daarom past ABN AMRO als werkgever perfect bij mij. Nu heb ik contact met diverse Preferred Banking klanten over heel uiteenlopende financiële onderwerpen, van groen sparen of beleggen tot extra aflossen en wanneer dat verstandig is. Maar ook over het regelen van een nalatenschap, en hoe het nou zit met box 3. Soms weten klanten nog niet precies wat hun vraag eigenlijk is. Ook dan kunnen we helpen.

Ik merk dat veel klanten nog niet echt hebben nagedacht over hun pensioen. Dat is toch een onderwerp wat ze liever nog even vooruitschuiven. Zonde, want juist als je op tijd begint, kun je nog heel veel realiseren. Dan geef ik ze graag overzicht: wat heb je nu en wat kun je regelen om meer op te bouwen. Met een duidelijk startpunt en doel.

Waar ik zelf interesse in heb, is vermogen opbouwen. Ik heb zelf een kindje, en er is een tweede op komst. Om hen een goede start te kunnen geven, maak ik hier tijdens het geboorteverlof al werk van. Belangrijk om goed te regelen, dus als dit speelt in het leven van de klant, dan kijken we daar ook zeker naar.”

  • Financiële tip van Mimoun: “Spaar en beleg op het moment dat je salaris wordt gestort en niet aan het eind van de maand. Automatiseer dit en koppel het aan een concreet doel, dan wordt het ook gelijk leuker. Mijn doel heb ik ingesteld als achtergrondscherm van mijn ABN AMRO app. Hier word ik dus elke keer aan herinnerd wanneer ik de app open.”

Yvonne Verwaaijen

Yvonne werkte als zelfstandig ondernemer voordat ze bij ABN AMRO begon. Inmiddels is ze al 13 jaar adviseur.

“De mooiste gesprekken gaan wat mij betreft over financiële toekomstdromen. Bijvoorbeeld via het Financieel Vooruitzicht van COACH. Dat is een gesprek waarin ik de huidige en toekomstige financiële situatie van de klant in kaart breng en de haalbaarheid van toekomstplannen toets. In zo’n gesprek ga je echt de diepte in en hoor je het verhaal achter de klant: hun situatie, hun wensen en hun financiële doelen. Je helpt iemand door helder te laten zien wat de gevolgen van bepaalde financiële keuzes zijn. We bespreken de voordelen, maar ook de eventuele nadelen van die keuzes. Dat geeft rust en duidelijkheid. Ook geef ik aandachtspunten mee, zodat iets wat nu niet kan, later misschien wel haalbaar is.

Ik vind het leuk wanneer ik als sparringpartner alle kanten van een keuze kan belichten. Ik probeer elk financieel onderwerp, van pensioen tot beleggen, zo concreet mogelijk te maken, met duidelijke en kleine stappen. Dat geeft klanten vertrouwen. Ik krijg vaak terug dat een klant dankbaar is dat je meedenkt en eerlijk bent. Dat is toch het mooiste compliment dat je kunt krijgen?”

  • Financiële tip van Yvonne: “Denk op tijd na over je wensen in de toekomst. Als je vroeg start met vermogensopbouw, voor welke wens dan ook, doet dit minder ‘pijn’ in je portemonnee.”

Monique Bonnet-Heeren

Monique werkt al bijna 40 jaar bij ABN AMRO. In al die jaren heeft ze veel verschillende functies gehad, waaronder leidinggevend. De rode draad: contact met particuliere klanten.

“Ik verbaas mezelf er soms ook over dat ik al zo lang bij ABN AMRO werk. Maar het werk blijft nieuwe uitdagingen bieden en elke klant is weer anders, dus ik vind het nog altijd even interessant. Mijn man heeft een onderneming en ik kom zelf uit een ondernemersgezin; stilzitten doe ik niet graag.

Bij een klantgesprek benadruk ik altijd: u hoeft niets te doen. Het is aan mij om toegevoegde waarde te geven. Ik kijk niet naar onze producten, maar naar de wensen van de klant. Daar probeer ik aansluiting bij te vinden.

Ik deel ook graag mijn eigen ervaringen, bijvoorbeeld met de aankoop van een huis in het buitenland. Maar ook minder vrolijke onderwerpen maak ik bespreekbaar. Zoals de nalatenschap. Ik heb mijn ouders kort na elkaar verloren, dus ik weet waar je aan de andere kant mee te maken kunt krijgen.”

  • Financiële inspiratie van Monique: “Het boek Financieel Vrij, van Janneke van den Brink vind ik een aanrader. Dat gaat in op de vraag: hoe kan ik voldoende vermogen opbouwen om de dingen te doen die mijn leven zin geven?”

Bobby Le Febre

Bobby is vader van twee en woont in Hilversum. Hij begon ooit als baliemedewerker bij ABN AMRO en heeft inmiddels alle hoeken van de bank gezien.

“Ik zie financiële planning altijd als een puzzel: je wilt het complete plaatje leggen dat bij jou past. Als er een stukje ontbreekt, dan gaan we dat samen invullen.

Ik probeer altijd in een zo vroeg mogelijk stadium met klanten naar onderwerpen te kijken. Dingen die nu nog niet spelen, maar wel op je pad gaan komen. Een logisch voorbeeld is pensioen: hoe eerder je begint met extra opbouwen…

Vermogen is mijn specialisme. En alles wat daarbij komt kijken: van pensioen aanvullen tot schenken. Wat mij energie geeft, is als ik een klant kan verrassen. Bijvoorbeeld als een klant denkt dat een bepaalde wens nooit gaat lukken, en dat toch mogelijk blijkt. Een ouder stel had bijvoorbeeld altijd de droom gehad om een vakantiewoning in Spanje te kopen. Toen het huwelijk van hun dochter eindigde, wilden ze haar helpen met de aankoop van een nieuwe woning, en ze gingen ervan uit dat hun droomhuis in Spanje daardoor onhaalbaar zou zijn. Toen heb ik meegedacht en via een familiehypotheek en een overwaardehypotheek bleek dat ze toch beide doelen verantwoord konden realiseren.”

  • Financiële tip van Bobby: “Zie een financieel gesprek als soort gezondheidscheck-up. Daarna weet je precies hoe je ervoor staat. Soms zijn er actiepunten. En als die er niet zijn, dan heb je gewoon de bevestiging dat het goed zit. Waarom zou je niet een uur van je tijd investeren in je financiële zekerheid en een gerust gevoel?”

Snel en persoonlijk contact

icoon

Chat

Stel je vraag via de Preferred Banking chat. Een adviseur antwoordt direct.

  • Elke werkdag tussen 09.00 en 17.00 uur.
""

Direct videobellen

Even snel overleggen? Onze experts staan voor je klaar via videobellen. Handig voor korte vragen waarop je meteen antwoord nodig hebt.

  • Elke werkdag tussen 09.00 en 17.00 uur.
icoon

Afspraak maken

Geen tijd om nu te (beeld)bellen? Maak dan een afspraak en overleg op een moment dat het je uitkomt.

Snel en persoonlijk contact

icoon

Chat

Even snel overleggen? Stel jouw vraag aan één van de adviseurs van Team Preferred Banking in de livechat. Handig als je meteen antwoord nodig hebt.

  • Elke werkdag tussen 09.00 en 17.00 uur.
icoon

Afspraak maken

Geen tijd om nu te (beeld)bellen? Maak dan een afspraak en overleg op een moment dat het je uitkomt. Je wordt gevraagd om in te loggen om een afspraak te maken.

""

Direct videobellen

Ga direct in gesprek met één van de adviseurs van Team Preferred Banking. Bel je mobiel? Dan heb je de Microsoft Teams-app nodig.

  • Elke werkdag tussen 09.00 en 17.00 uur.