E.dentifier aanvragen
Ik heb geen zakelijk internet bankieren
Ik heb zakelijk internet bankieren
Kunt u inloggen in Internet Bankieren?
Dan hoeft u minder gegevens zelf in te vullen.
Met de e.dentifier kunt u inloggen in Internet Bankieren Zakelijk en Access Online. Ook bevestigt u met de e.dentifier uw opdrachten, bijvoorbeeld een betaalopdracht of een batchbetaling.
Klik rechtsboven in uw scherm op de gele button en selecteer de e.dentifier.
Steek uw betaalpas in de e.dentifier.
U volgt nu de instructies in het scherm.
Wist u dat u ook kunt inloggen met de ABN AMRO app? Deze methode vervangt in de toekomst de e.dentifier. De app is een snellere én veilige manier om in te loggen in Internet Bankieren.
Dan hoeft u minder gegevens zelf in te vullen.
Misschien is het even wennen; inloggen in Internet Bankieren met de ABN AMRO app op uw telefoon. Dat gaat makkelijk en is veilig. U opent de app en scant de QR-code op uw pc of laptop. Verder blijft u Internet Bankieren zoals u gewend bent, alleen het inloggen en bevestigen van opdrachten gaat anders. Ontdek hoe inloggen met de ABN AMRO app werkt.
De melding: PIN BLOCKED betekent dat de chip op uw pas is geblokkeerd. U deblokkeert de chip als u bij een pinautomaat pint of uw saldo opvraagt. Dit kan ook in het buitenland.
Neem contact met ons op om een nieuwe pincode aan te vragen.
U krijgt deze waarschuwing als u nog één kans heeft om de juiste pincode in te voeren. Als dit niet lukt krijgt u de melding PIN BLOCKED. U deblokkeert de chip als u bij een geldautomaat pint of uw saldo opvraagt. Dit kan ook in het buitenland.
Controleer of u de juiste gegevens heeft ingevuld in het inlogscherm:
Verschijnt na controle nog steeds de melding? Neem dan contact op met Client Service. Onze collega's gaan voor u na waarom u niet kunt inloggen met de ingevoerde gegevens.
Foutmeldingen die beginnen met 'MESSAGE_SEC' of 'MESSAGE_WEB' (gevolgd door een nummer) verschijnen als er technische problemen zijn binnen Internet Bankieren of Access Online. De melding verschijnt meestal bij het inloggen of bij het verzenden van een opdracht. Probeert u op een later tijdstip nogmaals in te loggen. U kunt in uw rekeningoverzicht zien of eventuele betaalopdrachten zijn uitgevoerd.
U heeft waarschijnlijk een verkeerde code ingevuld. Druk op 'OK' op uw e.dentifier. Doorloop alle stappen opnieuw met de nieuwe code.
Het kan zijn dat uw betaalpas niet goed in de e.dentifier zit. Er kan ook vuil in de invoergleuf van de e.dentifier zitten. Schoonblazen kan helpen. Wrijf ook de chip van uw betaalpas voorzichtig schoon. Helpt dit allemaal niet? Dan is uw pas waarschijnlijk defect. Controleer de betaalpas eventueel bij een ABN AMRO bankkantoor of vraag direct een vervangende pas aan.
Deze melding geeft aan dat de batterij bijna leeg is. Als u op C of op OK drukt, verschijnt de melding CONTACT BANK. Leen een e.dentifier van iemand anders, of gebruik de app van ABN AMRO om in te loggen.
Vraag indien nodig online een vervangende e.dentifier aan. U ontvangt de vervangende e.dentifier binnen een week.