Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Vrouw werkt op kantoor achter laptop.

Je bestuurswijziging doorgeven

bij een wijziging van handelend bestuurders, vennoten en maten

Je bestuurswijziging

  • Doorgeven kost maar 10 minuten! 
  • Via Internet Bankieren Zakelijk.
  • Geen Internet Bankieren Zakelijk? Gebruik dan het online formulier, verderop deze pagina. 


Op deze pagina vind je meer informatie over het doorgeven van een bestuurswijziging. Je regelt dit veilig en gemakkelijk via Internet Bankieren Zakelijk. Zo zorg je dat alleen de juiste mensen toegang hebben tot de bankzaken van jouw organisatie.

Waarom je bestuurswijziging doorgeven?

Vertrekt een handelend bestuurder, vennoot of maat of komt er juist een bij? Dan is het belangrijk dat je dit altijd aan ons doorgeeft. 

Zo zorg je dat alleen de juiste personen toegang hebben tot de bankzaken van jouw organisatie. Zoals geld opnemen met de zakelijke betaalpas of inloggen in Internet Bankieren Zakelijk. 

Bestuurswijziging doorgeven via Internet Bankieren Zakelijk

Heb je toegang tot Internet Bankieren Zakelijk? Dan is dit de snelste en makkelijkste manier om je bestuurswijziging door te geven: 

  • Een deel van de gegevens is al ingevuld.
  • Invullen kost je nog geen 10 minuten.
  • Het formulier kun je tussentijds opslaan.

Bestuurswijziging doorgeven via het online formulier

Heb je geen toegang tot Internet Bankieren Zakelijk? Bijvoorbeeld omdat je een nieuwe bestuurder bent, of omdat je gebruik maakt van Access Online? 

Geef je wijziging dan door via het online formulier: 

  • Je verzamelt vooraf zelf  alle benodigde gegevens .
  • Het invullen van het formulier kost iets meer tijd.
  • Je kunt het formulier tussendoor niet opslaan.

Je bestuurswijziging doorgeven

Vertrekt een bestuurder, vennoot of maat of komt er juist een bij? Dan is het belangrijk dat je dit altijd aan ons doorgeeft. In de video hiernaast leggen we uit hoe je dat doet. 

Je bestuurswijziging verwerken

Je bestuurswijziging verwerken we in stappen. Elke stap proberen we binnen 5 dagen uit te voeren. In totaal duurt de verwerking ongeveer 30 dagen. Klik op de stappen hiernaast om te zien hoe we dit doen.

Stap 1: Start verwerking van je aanvraag
  1. We controleren eerst of je bestuurswijziging ook is doorgegeven aan de KVK.
  2. Voor nieuwe handelend bestuurders, vennoten of maten controleren we of we alle informatie hebben om de wijziging in orde te maken. 
  3. Vertrekken er handelend bestuurders, vennoten of maten? Dan verwijderen we deze personen uit onze administratie. Zij hebben dan geen toegang meer tot de bankzaken van jouw organisatie. Betaalpassen op naam van deze personen blokkeren we. 
Stap 2: Identificatie van bestuurders

Hebben jouw nieuwe bestuurders, vennoten of maten een privérekening bij ons? Dan hebben we hun identiteit al gecontroleerd. 

Hebben ze geen privérekening bij ons, dan moeten zij zich eerst identificeren. De aangemelde bestuurder ontvangt van ons een e-mail met instructies. Ook sturen we deze persoon per sms een activatiecode. Lees hoe online identificeren als zakelijke klant werkt. 

Stap 3: Gewijzigd contract ondertekenen

Je ontvangt en ondertekent (digitaal) het contract voor het gewijzigde bestuur. Digitaal ondertekenen gaat via ZealiD of iDIN. Hierover ontvang je een e-mail met uitleg.

Let op: onderteken je via iDIN, dan heb je een persoonlijke betaalpas nodig van een .  

Stap 4: Bevestiging en betaalpassen

We verwerken je contract en sturen je een bevestiging.

Nieuwe bestuurders, vennoten of maten ontvangen na maximaal 5 werkdagen hun betaalpas per post. Let op: de pas wordt naar je zakelijke adres gestuurd. Niet naar het privéadres van de nieuwe bestuurder, vennoot of maat. 

Stap 5: Is de wijziging verwerkt?

Wil je weten of je bestuurswijziging al is verwerkt? Pak dan je KVK-nummer erbij en start een chat met chatbot Anna. 

Je bestuurswijziging verwerken

Je bestuurswijziging verwerken we in stappen. Elke stap proberen we binnen 5 dagen uit te voeren. In totaal duurt de verwerking ongeveer 30 dagen. Klik op de stappen hiernaast om te zien hoe we dit doen.

Stap 1: Start verwerking van je aanvraag

  1. We controleren eerst of je bestuurswijziging ook is doorgegeven aan de KVK.
  2. Voor nieuwe handelend bestuurders, vennoten of maten controleren we of we alle informatie hebben om de wijziging in orde te maken. 
  3. Vertrekken er handelend bestuurders, vennoten of maten? Dan verwijderen we deze personen uit onze administratie. Zij hebben dan geen toegang meer tot de bankzaken van jouw organisatie. Betaalpassen op naam van deze personen blokkeren we. 

Stap 2: Identificatie van bestuurders

Hebben jouw nieuwe bestuurders, vennoten of maten een privérekening bij ons? Dan hebben we hun identiteit al gecontroleerd. 

Hebben ze geen privérekening bij ons, dan moeten zij zich eerst identificeren. De aangemelde bestuurder ontvangt van ons een e-mail met instructies. Ook sturen we deze persoon per sms een activatiecode. Lees hoe online identificeren als zakelijke klant werkt. 

Stap 3: Gewijzigd contract ondertekenen

Je ontvangt en ondertekent (digitaal) het contract voor het gewijzigde bestuur. Digitaal ondertekenen gaat via ZealiD of iDIN. Hierover ontvang je een e-mail met uitleg.

Let op: onderteken je via iDIN, dan heb je een persoonlijke betaalpas nodig van een .  

Stap 4: Bevestiging en betaalpassen

We verwerken je contract en sturen je een bevestiging.

Nieuwe bestuurders, vennoten of maten ontvangen na maximaal 5 werkdagen hun betaalpas per post. Let op: de pas wordt naar je zakelijke adres gestuurd. Niet naar het privéadres van de nieuwe bestuurder, vennoot of maat. 

Stap 5: Is de wijziging verwerkt?

Wil je weten of je bestuurswijziging al is verwerkt? Pak dan je KVK-nummer erbij en start een chat met chatbot Anna. 

Veelgestelde vragen over bestuurswijzigingen

Het is het belangrijk dat alleen de juiste personen toegang hebben tot de bankzaken van je organisatie. Zo houden we bankieren veilig. Nieuwe bestuurders, vennoten en maten kunnen niet automatisch bankzaken regelen. Eerst moet ze de juiste bevoegdheden krijgen. We noemen dit ‘iemand handelend maken’. 

Vertrekt een handelend bestuurder uit je organisatie? Dan is het belangrijk dat je deze persoon afmeldt. Zijn er nieuwe vennoten of maten? Geef deze altijd aan ons door. Zo houd je je bankzaken veilig. En je zorgt ervoor dat alleen de juiste personen toegang hebben tot de bankzaken van je organisatie. Denk aan geld opnemen met een betaalpas van je organisatie of inloggen in Internet Bankieren Zakelijk.

Ga je een nieuwe bestuurder aanmelden en heeft deze persoon een privérekening bij ons? Dan willen we graag het privérekeningnummer van deze persoon weten. Daarmee halen we de persoonsgegevens op uit ons systeem. 

Heeft je nieuwe bestuurder géén privérekening bij ons? Dan willen we graag de volgende gegevens weten: 
  

  • voor- en achterna(a)m(en) (zoals vermeld op identiteitsbewijs)
  • geboortedatum 
  • adres 
  • telefoonnummer en e-mailadres 
  • gegevens van paspoort, identiteitskaart of rijbewijs (documentnummer, geboorteland, datum en plaats van uitgifte)
  • burgerservicenummer 
  • land en het belastingnummer, maar alleen als de bestuurder in het buitenland belastingplichtig is

We gaan de bestuurswijziging verwerken, dit kan tot 30 dagen duren. 

Heb je een nieuwe bestuurder aangemeld?
Dan controleren we of we alle benodigde informatie hebben en of die klopt. Als de nieuwe bestuurder, vennoot of maat geen privérekening bij ons heeft, dan moet deze zich eerst identificeren. Dit kan online via de ABN AMRO app. We sturen hiervoor een e-mail met instructies naar de aangemelde persoon. Heeft de aangemelde persoon wél een privérekening bij on? Dan halen we daarmee de persoonsgegevens op uit ons systeem. 

Heb je een bestuurder afgemeld?
Dan verwijderen we deze persoon uit onze administratie. Ook zorgen we dat deze persoon geen toegang meer heeft tot de bankzaken van je organisatie. Heeft de afgemelde persoon een zakelijke betaalpas op naam van je organisatie? Dan blokkeren we die. 

Het verwerken van je bestuurswijziging duurt ongeveer 30 dagen. We houden je tussendoor op de hoogte. 

Ben je benieuwd hoe ver we zijn met de verwerking? Zorg dan dat je je KVK-nummer bij de hand hebt en vraag aan chatbot Anna : "Wat is de status van mijn bestuurswijziging?".

Heeft jouw organisatie een zakelijke creditcard? Geef de bestuurswijziging dan ook door aan International Card Services, die onze zakelijke creditcards uitgeeft. 

Bestuurswijziging doorgeven aan ICS >

Ben je een nieuwe bestuurder en heb je geen ABN AMRO rekening? Dan is het nodig om je te identificeren. Lees hoe online identificeren als zakelijke klant werkt.  

Hulp nodig?

Chat

Chat met chatbot Anna. Komt ze er niet uit?

  • Direct antwoord

Veilig bellen via onze app

Bel ons via de ABN AMRO app en zie meteen of er wachttijd is.
Kies het onderwerp van je vraag en krijg rechtstreeks de juiste persoon aan de lijn.

  • Altijd sneller dan bellen via het telefoonnummer

Bel onze klantenservice

Bekijk de telefoonnummers en onze openingstijden. 

  • Houd rekening met een wachttijd

Hulp nodig?

Chat

Chat met chatbot Anna.
Komt ze er niet uit?

  • Direct antwoord

Veilig bellen via onze app

Bel ons via de ABN AMRO app en zie meteen of er wachttijd is. 
Kies het onderwerp van je vraag en krijg rechtstreeks de juiste persoon aan de lijn.

  • Altijd sneller dan bellen

Bel onze klantenservice

Bekijk de telefoonnummers en onze openingstijden.

  • Houd rekening met een wachttijd