Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Vrouw betaalt met haar horloge

Veelgestelde vragen wearables

Registreren

Registreer uw wearable met uw persoonlijke kaartnummer in de webshop of in de app van de aanbieder. De digitale betaalpas zorgt voor de veilige verbinding tussen uw betaalrekening en de wearable. De digitale betaalpas is gekoppeld aan uw ABN AMRO betaalpas. Soms wordt gevraagd om uw kaarttype aan te geven: selecteer dan Maestro. Voordat u uw wearable kunt gebruiken, moet u deze eerst nog activeren. Bekijk hoe u dit doet.

Het kaartnummer is een unieke code die ABN AMRO heeft gekoppeld aan uw betaalpas. Let op: het is niet hetzelfde als het pasnummer van uw betaalpas of uw IBAN. Het kaartnummer is een 19-cijferig nummer dat begint met 6734 000x xxxx xxxx xxx. In de toekomst zal uw kaartnummer ook zichtbaar zijn op de achterkant van uw betaalpas. De leverancier van de wearable heeft uw kaartnummer nodig om deze aan uw betaalrekening te koppelen. Dit wordt gedaan in een beveiligde omgeving waardoor uw leverancier uw kaartnummer niet kan zien.

U vindt uw persoonlijke kaartnummer in Internet Bankieren of in de ABN AMRO app .

Soms wordt er tijdens het registreren van uw wearable naar uw CVC nummer gevraagd. Deze heeft u niet nodig om uw wearable te registreren. U kunt dit invulveld dan ook leeg laten.

De digitale betaalpas op een wearable heeft een geldigheidsduur van 3 jaar. Dit betekent dat u met uw wearable kunt betalen tot 3 jaar na aanschaf. Wilt u ook na die periode contactloos blijven betalen met uw wearable? Onderneem dan actie vóór de vervaldatum.

Wearables van Garmin en Fitbit Pay
Met de app van Garmin of Fitbit Pay kunt u zelf de digitale betaalpas van uw wearable vernieuwen.

De vervaldatum van de digitale betaalpas op uw wearable staat in de ABN AMRO app.

  1. Log in in de ABN AMRO app.
  2. Tik op ‘Profiel’.
  3. Tik op ‘Betaalpassen en wearables’.
  4. Tik op de wearable waarvan u de vervaldatum van de digitale betaalpas wilt zien.
  5. Nu ziet u de vervaldatum van de digitale betaalpas op deze wearable.

Betalen

ABN AMRO verkoopt zelf geen wearables, maar maakt een veilige betaling met de wearable mogelijk. Bekijk ons overzicht om te zien welke wearables we ondersteunen. Deze wearables voldoen aan de certificering eisen van Mastercard voor betrouwbare en veilige betalingen.

De wearable werkt hetzelfde als contactloos betalen met de betaalpas. Door de wearable dichtbij de betaalautomaat te houden, kunt u er een contactloze betaling mee doen. Betalingen worden direct van uw betaalrekening afgeschreven.
Overal waar u op dit moment contactloos kunt betalen met uw huidige betaalpas, kunt u ook betalen met uw wearable. Er zijn al bijna 40 miljoen contactloze betaalautomaten wereldwijd.

Ja, u kunt betalingen doen met een limiet van € 250 per dag.

Voor wearables zoals een horloge, armband, ring of sleutelhanger geldt:

  • U bevestigt bedragen boven de € 50 met een pincode op de betaalautomaat. De pincode voor uw passieve wearable is dezelfde pincode die u gebruikt voor uw betaalpas. 
  • Voor bedragen onder de € 50 is geen pincode nodig. U kunt tot € 100 per dag achter elkaar contactloos betalen zonder uw pincode in te voeren. 

Voor een smartwatch of fitness tracker geldt:

Om te betalen voert u iedere 24 uur (of na het afdoen) uw pincode in op uw wearable. Deze pincode heeft u zelf gekozen in de wearable app van de leverancier. Om te betalen drukt u op de activatieknop van uw wearable. Daarna selecteert u de wallet en voert u uw pincode in.

Veiligheid

Net als u vinden we veilig betalen erg belangrijk. Een betaling met uw wearable is dan ook net zo veilig als betalen met uw huidige betaalpas. Daarnaast kunt u uw wearable gemakkelijk blokkeren via Internet Bankieren of via de ABN AMRO app als u bijvoorbeeld de wearable niet bij u draagt.

Let op: zorg dat u uw pincode voor uzelf houdt

Als u uw wearable kwijtraakt, kunt u deze makkelijk 'blokkeren en deblokkeren' via Internet Bankieren of via de ABN AMRO app. Bekijk hoe u dit doet.

Wearable ontvangen. En nu?

Heeft u uw wearable thuis ontvangen? Log dan eerst in via de ABN AMRO app of Internet Bankieren en activeer uw wearable. Pakt u het serienummer erbij? Dit nummer is met uw wearable meegeleverd en bestaat uit 20 karakters, zowel cijfers als letters. Let op: dit serienummer is slechts 30 dagen geldig vanaf het moment dat u uw wearable heeft besteld. Activeer uw wearable dus op tijd! Bekijk hoe u uw wearable activeert.

Als u uw wearable geactiveerd heeft, kunt u 'm makkelijk (de)blokkeren via Internet Bankieren of via de ABN AMRO app. Bekijk hoe u dit doet.

U kunt uw wearable verwijderen in Internet Bankieren of in de ABN AMRO app. Bekijk hoe u dit doet

Let op: als de wearable verwijderd is, kan deze niet kosteloos opnieuw gekoppeld worden omdat de leveranciers kosten maken om de wearable te koppelen en op te sturen.

Problemen met de wearable

- Check of u aan de voorwaarden voldoet. De wearable kan alleen worden gebruikt als u boven de 18 bent en u een ABN AMRO Betaalrekening heeft. 
- Check of u het juiste serienummer heeft ingevoerd. (Zie ook 'Hoe activeer ik mijn wearable?' onder 'Wearable ontvangen. Wat nu?')
Een nieuwe betaalpas heeft geen gevolgen voor uw wearable. Wel hebben we 2 werkdagen nodig om de wijziging van uw betaalpas te verwerken. Tijdens deze periode kan het voorkomen dat u niet kunt betalen met uw wearable. Daarna kunt u uw wearable gewoon weer gebruiken. U hoeft hiervoor dus niets te doen.
Hiervoor kunnen meerdere redenen zijn. Ons advies is het eerst nog een keer te proberen bij een andere betaalautomaat. Let hierbij op dat alle 4 lampjes op de betaalautomaat aangaan.

Let op: verwijder de wearable alleen als deze echt stuk is! Verwijderen van een wearable  kan niet ongedaan worden gemaakt. Opnieuw aansluiten kan kosten met zich meebrengen. (Dit geldt niet voor smartwatches zoals Garmin en Fitbit).

Ga naar de website van de wearable leverancier om de garantievoorwaarden te bekijken.  

Let op: verwijder eerst uw wearable in Internet Bankieren of in de ABN AMRO app voordat u de wearable opstuurt naar de leverancier. Bekijk hoe u dit doet.

Als u 3 keer de verkeerde pincode heeft ingevoerd, worden uw wearable en betaalpas geblokkeerd. U kunt uw betaalpas en wearable (de)blokkeren via Internet Bankieren of via de ABN AMRO app. Bekijk hoe u dit doet

Let op: in de ‘Mijn wearables’ pagina zal de wearable niet op geblokkeerd staan omdat de blokkade op uw betaalpas staat.

Kosten

De digitale betaalpas is gratis. U kunt meerdere wearables aan uw betaalrekening koppelen. Bekijk de tarieven.

Kenmerken en voorwaarden

U bent:

  • ABN AMRO of ABN AMRO MeesPierson klant
  • ouder dan 16 jaar 
  • in het bezit van een ABN AMRO betaalrekening met Internet Bankieren of met de ABN AMRO app en een betaalpas. 

Als u alleen een zakelijke rekening heeft bij ABN AMRO kunt u helaas geen wearable aan uw betaalrekening koppelen.

De wearable wordt gekoppeld aan uw ABN AMRO betaalpas. U kunt uw creditcard alleen koppelen aan een smartwatch van Garmin of Fitbit.

Lees de voorwaarden goed door voordat u gaat betalen met uw wearable.