Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Dit kunt u met de app

Uw rekeningen en hypotheek bekijken, een overboeking doen en een beleggingsorder plaatsen. Steeds meer bankzaken regelt u simpel zelf via de ABN AMRO app. Op deze pagina leest u over een aantal mogelijkheden van de app.

Mogelijkheden van de ABN AMRO app

Alles bij de hand als het nodig is

Dit kunt u met de app

Uw rekeningen en hypotheek bekijken, een overboeking doen en een beleggingsorder plaatsen. Steeds meer bankzaken regelt u simpel zelf via de ABN AMRO app. Op deze pagina leest u over een aantal mogelijkheden van de app.

Regel steeds meer zelf via de app

De meeste bankzaken regelt u simpel zelf via de ABN AMRO app. U kunt bijvoorbeeld zelf uw betaalpas (de)blokkeren en een schade melden. En belt u ons vanuit de app? Dan kunnen we u sneller helpen. Elke dag werken we aan verbeteringen van de app en ontwikkelen we nieuwe mogelijkheden. Zo kunt u steeds meer bankzaken zelf regelen.

Nieuw in de app: Vaste lasten

Bij vaste lasten denkt u misschien aan energiekosten, huur of hypotheek, en verzekeringen. Maar ook abonnementen horen bij uw vaste lasten. Denk bijvoorbeeld aan de sportclub, krant, streamingsdiensten of maaltijdbox. De ABN AMRO app geeft u nu inzicht in uw gemiddelde vaste lasten per maand. Ook kunt u abonnementen direct opzeggen. 

Ontdek meer mogelijkheden in de app

Inloggen in Internet Bankieren

Bankiert u liever niet op uw mobiel of tablet? De ABN AMRO app kunt u ook alleen gebruiken voor veilig inloggen in Internet Bankieren. Met uw telefoon of tablet scant u de QR-code op het inlogscherm. Daarna bankiert u verder zoals u gewend bent: op uw laptop of PC.

Zelf uw betaallimiet aanpassen

Wilt u een groot bedrag overmaken of een groot bedrag pinnen? Omdat u bijvoorbeeld op vakantie gaat of een grote aankoop wilt doen? In de ABN AMRO app kunt u dan eenvoudig zelf (tijdelijk) uw daglimiet of paslimiet verhogen.

Uw Voorspellingen bekijken

Bent u benieuwd welke bij- en afschrijvingen er de komende maand aankomen? Met Voorspellingen ziet u welke bij- en afschrijvingen u de komende 30 dagen kunt verwachten. Zo weet u waar u aan toe bent en houdt u grip op uw geld.

Beginnen met de ABN AMRO app? We helpen u graag op weg!

Gaat u de ABN AMRO app voor het eerst gebruiken? U zet ’m in een paar stappen al op uw telefoon of tablet. We helpen u op weg bij het downloaden, activeren én het gebruiken van de app.

Wilt u hulp met de app?

Wat is een identificatiecode? Hoe zit het als u uw telefoon kwijtraakt? En wat als u geen toestel heeft voor de app? We leggen het u graag uit. Ook met handige hulpvideo's helpen we u stap voor stap op weg. Bijvoorbeeld bij het inloggen met de app en het blokkeren van uw betaalpas.

Vragen over inloggen met de app

Gaat u voor het eerst de ABN AMRO app gebruiken? Dan kiest u zelf uw 5-cijferige identificatiecode. Op de pagina ABN AMRO app activeren leest u meer over de eerste keer de app downloaden en gebruiken.

Ja, u kunt nog steeds inloggen in Internet Bankieren met de e.dentifier als u de app heeft geïnstalleerd. Wel wordt er steeds vaker gekozen voor inloggen met de ABN AMRO app. De app kunt u namelijk steeds updaten naar een nieuwe versie met de nieuwste beveiliging. Lees meer over inloggen met de app.

Als u de app heeft gedownload, betekent dat niet dat u daarmee moet bankieren. U gebruikt de app dan alleen voor inloggen en gaat verder op uw PC of laptop. Zo blijven inloggen en bankieren gescheiden, net als met de e.dentifier. Als u de deur uit bent en toch iets moet regelen, kan dit veilig met de app. U heeft dan geen betaalpas en e.dentifier nodig en kunt bijvoorbeeld snel uw betaalpas blokkeren.

Vragen over gebruik van de app

Heeft u de ABN AMRO app op uw mobiele toestel geïnstalleerd? Dan kunt u gewoon blijven bankieren op uw pc of laptop. U kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om de app alleen te gebruiken voor het inloggen in Internet Bankieren. Natuurlijk kunt u ook bankieren met de app, maar dat hoeft niet.

  • Wilt u weten hoe u de ABN AMRO app downloadt, activeert of voor het eerst gebruikt? We vertellen het u graag stap voor stap, bijvoorbeeld in een hulpvideo en handleiding.
  • Heeft u een andere vraag over de ABN AMRO app? Bijvoorbeeld of u thuis een cursus over de app kunt volgen? Of wat u moet doen als uw telefoon kwijtraakt? We geven graag antwoord op de meestgestelde vragen over de app.

U kunt op uw toestel zien welke versie van iOS, iPadOS of Android u gebruikt. De informatie vindt u terug bij de instellingen. Bij toestellen met Android is dit vaak te vinden onder het kopje ‘software’ of ‘softwaregegevens’. Bij een toestel met iOS of iPadOS onder het kopje ‘info’ of ‘over’.

Ziet u minstens Android 9 of iOS of iPadOS 15 staan? Dan kunt u de ABN AMRO app gebruiken. Staat er een versie met een lager getal, kijk dan of u een update kunt installeren. Als dat niet kan, is uw toestel niet geschikt.

In de ABN AMRO app kunt u een extra profiel toevoegen. Handig als u privé en zakelijk een betaalrekening bij ons heeft. Zo heeft u al uw bankzaken bij de hand, maar wel van elkaar gescheiden. Lees hoe u uw zakelijk profiel toevoegt.

  • Verwijder de app van uw smartphone of tablet.
  • Meld u af in Internet Bankieren.

Vragen over veiligheid van de app

De ABN AMRO app is veilig. De ABN AMRO app en Internet Bankieren zijn allebei een compleet gesloten omgeving. Uw gegevens worden versleuteld en via een beveiligde verbinding verstuurd. Twijfelt u nog over de veiligheid van de app? We vertellen u daar graag meer over: ontdek waarom de app zo veilig is.

Nee, als u uw telefoon bent verloren, kunnen anderen niet bij uw bankzaken. De ABN AMRO app is goed beveiligd met uw identificatiecode, vingerafdruk (Android), Touch ID of Face ID (iOS). We raden u wel aan om uw toestelregistratie voor de app te verwijderen. Dit kunt u zelf doen in Internet Bankieren. Inloggen in Internet Bankieren kan dan met:

  • Een geleende telefoon van iemand die dichtbij u staat, zoals een familielid of uw partner
  • Een tablet of iPad, als u deze heeft
  • Een oude telefoon

U activeert de ABN AMRO app opnieuw op dit andere toestel. Hiervoor heeft u uw identiteitsbewijs nodig. Daarna kunt u inloggen in Internet Bankieren en de registratie van uw verloren toestel verwijderen. Is dit voor u niet mogelijk, of lukt het niet? Dan kunt u met ons bellen.

We werken elke dag aan de veiligheid en verbeteringen. Zo kunnen we u regelmatig een nieuwe versie van de app aanbieden. Vraagt uw telefoon om de ABN AMRO app te updaten? Doe dit direct. Op die manier blijft u de app veilig gebruiken.

Nee, dat kan niet. Net als Internet Bankieren is de ABN AMRO app een compleet afgesloten omgeving.

  1. Open de app Instellingen op uw telefoon of tablet.
  2. Tik onderaan op Systeem > Geavanceerd > Systeemupdate. Hier ziet u welk versienummer van Android u op uw telefoon heeft. Als er een update is, staat die hier.
  3. De updatestatus wordt weergegeven. Volg nu de stappen op het scherm.
  1. Ga naar de Instellingen (Settings) van uw iPhone of iPad.
  2. Tik op Algemeen (General) > Software-update (Software Update). Hier ziet u welk versienummer van iOS u op uw telefoon heeft. Als er een update is, staat die hier.
  3. Tik op Installeer nu (Install now) om de update uit te voeren en volg de instructies.