Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Voorbereiden op uw adviesgesprek

Alles over de afspraak en de documenten die nodig zijn

Heeft u binnenkort een adviesgesprek met een adviseur? Bereid u dan alvast voor en verzamel de juiste documenten.

Over de afspraak

Identificeren

Let op: om uzelf te kunnen identificeren heeft u een legitimatiebewijs en de ABN AMRO App nodig. Het is belangrijk dat de app op een ander apparaat staat dan het apparaat waarmee u het Beeldbankierengesprek voert. U hoeft niet in te loggen in de ABN AMRO App om u te identificeren en registratie na het downloaden van de app is niet nodig. Tijdens de afspraak zal de adviseur u uitleggen hoe u de app kunt gebruiken om uzelf te identificeren. 

Afspraak starten

Kort voor uw afspraak ontvangt u per e-mail alle benodigde informatie om de afspraak te starten, inclusief een link waarmee u kunt deelnemen aan de afspraak.

Afspraak afzeggen of wijzigen

U kunt uw afspraak afzeggen of wijzigen via Internet Bankieren of via de ABN AMRO App. 

Internet Bankieren 

  1. Log in
  2. Ga naar ‘Zelf Regelen’ 
  3. Ga naar ‘Communicatie en afspraken' > 'Mijn afspraken beheren’ 
  4. Klik op ‘Afzeggen’ of ‘Wijzigen’ 
  5. Kies bij ‘Wijzigen’ een moment dat het u beter uitkomt 
ABN AMRO App 
  1. Log in 
  2. Ga naar ‘Profiel’ > ‘Afspraken’ 
  3. Klik op ‘Afzeggen’ of ‘Wijzigen’ 
  4. Kies bij ‘Wijzigen’ een moment dat het u beter uitkomt

Over de afspraak

Identificeren

Let op: om uzelf te kunnen identificeren heeft u een legitimatiebewijs en de ABN AMRO App nodig. Het is belangrijk dat de app op een ander apparaat staat dan het apparaat waarmee u het Beeldbankierengesprek voert. U hoeft niet in te loggen in de ABN AMRO App om u te identificeren en registratie na het downloaden van de app is niet nodig. Tijdens de afspraak zal de adviseur u uitleggen hoe u de app kunt gebruiken om uzelf te identificeren. 

Afspraak starten

Kort voor uw afspraak ontvangt u per e-mail alle benodigde informatie om de afspraak te starten, inclusief een link waarmee u kunt deelnemen aan de afspraak.

Afspraak afzeggen of wijzigen

U kunt uw afspraak afzeggen of wijzigen via Internet Bankieren of via de ABN AMRO App. 

Internet Bankieren 

  1. Log in
  2. Ga naar ‘Zelf Regelen’ 
  3. Ga naar ‘Communicatie en afspraken' > 'Mijn afspraken beheren’ 
  4. Klik op ‘Afzeggen’ of ‘Wijzigen’ 
  5. Kies bij ‘Wijzigen’ een moment dat het u beter uitkomt 
ABN AMRO App 
  1. Log in 
  2. Ga naar ‘Profiel’ > ‘Afspraken’ 
  3. Klik op ‘Afzeggen’ of ‘Wijzigen’ 
  4. Kies bij ‘Wijzigen’ een moment dat het u beter uitkomt

Documenten per onderwerp

Hypotheekgesprek voorbereiden

In uw Persoonlijke Omgeving ziet u welke documenten u nodig heeft voor het oriëntatiegesprek of adviesgesprek. Ook kunt u uw documenten alvast uploaden en delen met de adviseur, zo kan de adviseur zich goed voorbereiden op het gesprek.

Dagelijkse bankzaken

Wanneer u een afspraak heeft met een van onze adviseurs over uw dagelijkse bankzaken, heeft u het volgende nodig:

  • Een geldig paspoort, geldige identiteitskaart, verblijfsvergunning of rijbewijs. Heeft u niet de Nederlandse nationaliteit? Dan is alleen een paspoort of verblijfsvergunning geldig.
  • Een telefoon of tablet met de ABN AMRO app erop. Deze heeft u nodig voor de  tijdens de afspraak, ook als u een afspraak op kantoor heeft.
  • Wanneer u een (gezamenlijke) rekening bij ons opent, vult de adviseur uw gegevens tijdens het gesprek in en laat deze aan u zien. U heeft de mogelijkheid deze te controleren en eventueel aan te passen. Tijdens het gesprek worden ook de productkenmerken besproken. Aan het einde van uw afspraak worden de documenten klaargezet om door u te worden ondertekend. Lees de documenten zorgvuldig door en onderteken ze. Zodra u heeft ondertekend, gaat de overeenkomst meteen in. De getekende documenten kunt u terugvinden in uw persoonlijke omgeving.
  • Meestal vindt ondertekening digitaal plaats. Dit kan via uw takenlijst in de ABN AMRO App of Internet Bankieren, via www.ondertekenen.nl (iDIN) of via ZealiD. Wanneer u middels ZealiD ondertekent, vragen wij u om voorafgaand de afspraak de ZealiD app te downloaden én te registreren.
  • Lees meer over digitaal ondertekenen
Lening aanvragen of wijzigen

Voor het aanvragen of wijzigen van een lening heeft u het volgende nodig:

  • Uw identiteitsbewijs: een geldig paspoort, geldige identiteitskaart, verblijfsvergunning of rijbewijs. Heeft u niet de Nederlandse nationaliteit? Dan is alleen een paspoort of verblijfsvergunning geldig.
  • Een telefoon of tablet met de ABN AMRO app erop. Deze heeft u nodig voor de  , ook als u een afspraak op kantoor heeft.
  • Andere documenten, zoals uw inkomensgegevens. In onze handige checklist hebben wij voor u de benodigde documenten op een rij gezet. 
  • Wanneer u een lening aanvraagt of wijzigt, vindt ondertekening meestal digitaal plaats. Dit kan via uw takenlijst in de ABN AMRO App of Internet Bankieren met de e.dentifier of uw 5-cijferige code.
Verzekering aanvragen

Wilt u een verzekering aanvragen? Of uw bestaande verzekering wijzigen? Dan heeft u onderstaande nodig:

  • Identiteitsbewijs: Een geldig paspoort, geldige identiteitskaart, verblijfsvergunning of rijbewijs. Heeft u niet de Nederlandse nationaliteit? Dan is alleen een paspoort of verblijfsvergunning geldig.
  • Een telefoon of tablet met de ABN AMRO app erop. Deze heeft u nodig voor de  , ook als u een afspraak op kantoor heeft.
  • Heeft u al een verzekering elders? Houd de polissen digitaal bij de hand. De polissen kunt u op een veilige manier digitaal uitwisselen met de adviseur via Internet Bankieren. De adviseur vraagt deze documenten tijdens de afspraak op.
Gesprek over uw Financiële Gezondheid

Heeft u een gesprek met onze Financieel Gezond Coach?
Dan hoeft u zich niet voor te bereiden. Tijdens het eerste gesprek doorlopen we samen de FinanciëleGezondheidsCheck van het Nibud. Vindt u het fijn om hier alvast over te lezen? Lees meer

Heeft u een gesprek over een bestaande lening?
Dan heeft u het volgende nodig:

  • Overzicht van uw inkomsten en uitgaven
  • Recente salarisstrook
  • Uitbetalingsspecificatie van de uitkering (indien van toepassing)
  • Indien van toepassing, een recent afschrift van een andere bank
  • Documenten van verplichtingen elders (denk hierbij aan leningen bij vrienden, familie of andere instanties).
Basis financieel adviesgesprek

Voor een basis financieel adviesgesprek heeft u onderstaande nodig:

  • Een geldig legitimatiebewijs
  • Een telefoon of tablet met de ABN AMRO app erop. Deze heeft u nodig voor de  .
  • ABN AMRO betaalpas
  • DigiD

Voor een maatwerkadvies gesprek graag de volgende documenten toevoegen:

  • IB aangifte 2 jaar
  • Meest recente inkomensgegevens (salarisstrook of inkomstenoverzicht)
  • Indien zelfstandig jaarcijfers van de afgelopen 2 jaar
  • Gegevens van het aan te kopen/te verkopen pand
Financieel Inzicht of Financieel Inzicht Extra

Uw ABN AMRO medewerker geeft u aan welke documenten u nodig heeft voor Financieel Inzicht of Financieel Inzicht Extra.

Op deze pagina helpen we u graag op weg bij het verzamelen van de benodigde documenten. U vindt op deze pagina per document een korte toelichting en waar u het document gemakkelijk vindt.

Meer informatie over Pensioenaanvulling

Vermogensbeheer

Welke documenten heeft u nodig voor een adviesgesprek over Vermogensbeheer? Dat hangt ervan af of u een particuliere klant of ondernemer bent.

• Bent u een particuliere klant? Breng dan de volgende documenten mee:

• Bent u ondernemer? Breng dan de volgende documenten mee:

  • Paspoort, Europese identiteitskaart of Nederlands verblijfsdocument; een kopie van één van deze documenten is niet toegestaan
  • Statuten (indien deze recentelijk zijn aangepast)
  • LEI* 
  • Meest recente jaarrekening (niet ouder dan 3 jaar)
  • (indien van toepassing) Volmacht Zakelijk

Wij vragen zelf vóór de afspraak uw Uittreksel KvK op.

*Bent u nog niet in het bezit van een LEI (Legal Entity Identifier)? Vraag deze dan tijdig aan bij de Kamer van Koophandel.

Lees de brochure 'Uw beleggersprofiel'

Heeft u een afspraak om een beleggersprofiel op te stellen of voor de jaarlijkse revisie van uw beleggersprofiel? Dan kunt u zich hierop voorbereiden door de brochure ‘Uw beleggersprofiel’ te lezen.

Nieuw is dat wij met u in gesprek gaan over uw duurzaamheidsvoorkeuren. In hoofdstuk 2 van de brochure leest u alles wat u hierover moet weten. 

Meer weten over Vermogensbeheer?

Lees meer over klant worden bij Vermogensbeheer of bekijk de veelgestelde vragen over Vermogensbeheer. U kunt ook de servicedesk bellen via 088 388 9779. 

Documenten per onderwerp

Hypotheekgesprek voorbereiden

In uw Persoonlijke Omgeving ziet u welke documenten u nodig heeft voor het oriëntatiegesprek of adviesgesprek. Ook kunt u uw documenten alvast uploaden en delen met de adviseur, zo kan de adviseur zich goed voorbereiden op het gesprek.

Dagelijkse bankzaken

Wanneer u een afspraak heeft met een van onze adviseurs over uw dagelijkse bankzaken, heeft u het volgende nodig:

  • Een geldig paspoort, geldige identiteitskaart, verblijfsvergunning of rijbewijs. Heeft u niet de Nederlandse nationaliteit? Dan is alleen een paspoort of verblijfsvergunning geldig.
  • Een telefoon of tablet met de ABN AMRO app erop. Deze heeft u nodig voor de  tijdens de afspraak, ook als u een afspraak op kantoor heeft.
  • Wanneer u een (gezamenlijke) rekening bij ons opent, vult de adviseur uw gegevens tijdens het gesprek in en laat deze aan u zien. U heeft de mogelijkheid deze te controleren en eventueel aan te passen. Tijdens het gesprek worden ook de productkenmerken besproken. Aan het einde van uw afspraak worden de documenten klaargezet om door u te worden ondertekend. Lees de documenten zorgvuldig door en onderteken ze. Zodra u heeft ondertekend, gaat de overeenkomst meteen in. De getekende documenten kunt u terugvinden in uw persoonlijke omgeving.
  • Meestal vindt ondertekening digitaal plaats. Dit kan via uw takenlijst in de ABN AMRO App of Internet Bankieren, via www.ondertekenen.nl (iDIN) of via ZealiD. Wanneer u middels ZealiD ondertekent, vragen wij u om voorafgaand de afspraak de ZealiD app te downloaden én te registreren.
  • Lees meer over digitaal ondertekenen

Lening aanvragen of wijzigen

Voor het aanvragen of wijzigen van een lening heeft u het volgende nodig:

  • Uw identiteitsbewijs: een geldig paspoort, geldige identiteitskaart, verblijfsvergunning of rijbewijs. Heeft u niet de Nederlandse nationaliteit? Dan is alleen een paspoort of verblijfsvergunning geldig.
  • Een telefoon of tablet met de ABN AMRO app erop. Deze heeft u nodig voor de  , ook als u een afspraak op kantoor heeft.
  • Andere documenten, zoals uw inkomensgegevens. In onze handige checklist hebben wij voor u de benodigde documenten op een rij gezet. 
  • Wanneer u een lening aanvraagt of wijzigt, vindt ondertekening meestal digitaal plaats. Dit kan via uw takenlijst in de ABN AMRO App of Internet Bankieren met de e.dentifier of uw 5-cijferige code.

Verzekering aanvragen

Wilt u een verzekering aanvragen? Of uw bestaande verzekering wijzigen? Dan heeft u onderstaande nodig:

  • Identiteitsbewijs: Een geldig paspoort, geldige identiteitskaart, verblijfsvergunning of rijbewijs. Heeft u niet de Nederlandse nationaliteit? Dan is alleen een paspoort of verblijfsvergunning geldig.
  • Een telefoon of tablet met de ABN AMRO app erop. Deze heeft u nodig voor de  , ook als u een afspraak op kantoor heeft.
  • Heeft u al een verzekering elders? Houd de polissen digitaal bij de hand. De polissen kunt u op een veilige manier digitaal uitwisselen met de adviseur via Internet Bankieren. De adviseur vraagt deze documenten tijdens de afspraak op.

Gesprek over uw Financiële Gezondheid

Heeft u een gesprek met onze Financieel Gezond Coach?
Dan hoeft u zich niet voor te bereiden. Tijdens het eerste gesprek doorlopen we samen de FinanciëleGezondheidsCheck van het Nibud. Vindt u het fijn om hier alvast over te lezen? Lees meer

Heeft u een gesprek over een bestaande lening?
Dan heeft u het volgende nodig:

  • Overzicht van uw inkomsten en uitgaven
  • Recente salarisstrook
  • Uitbetalingsspecificatie van de uitkering (indien van toepassing)
  • Indien van toepassing, een recent afschrift van een andere bank
  • Documenten van verplichtingen elders (denk hierbij aan leningen bij vrienden, familie of andere instanties).

Basis financieel adviesgesprek

Voor een basis financieel adviesgesprek heeft u onderstaande nodig:

  • Een geldig legitimatiebewijs
  • Een telefoon of tablet met de ABN AMRO app erop. Deze heeft u nodig voor de  .
  • ABN AMRO betaalpas
  • DigiD

Voor een maatwerkadvies gesprek graag de volgende documenten toevoegen:

  • IB aangifte 2 jaar
  • Meest recente inkomensgegevens (salarisstrook of inkomstenoverzicht)
  • Indien zelfstandig jaarcijfers van de afgelopen 2 jaar
  • Gegevens van het aan te kopen/te verkopen pand

Financieel Inzicht of Financieel Inzicht Extra

Uw ABN AMRO medewerker geeft u aan welke documenten u nodig heeft voor Financieel Inzicht of Financieel Inzicht Extra.

Op deze pagina helpen we u graag op weg bij het verzamelen van de benodigde documenten. U vindt op deze pagina per document een korte toelichting en waar u het document gemakkelijk vindt.

Meer informatie over Pensioenaanvulling

Vermogensbeheer

Welke documenten heeft u nodig voor een adviesgesprek over Vermogensbeheer? Dat hangt ervan af of u een particuliere klant of ondernemer bent.

• Bent u een particuliere klant? Breng dan de volgende documenten mee:

• Bent u ondernemer? Breng dan de volgende documenten mee:

  • Paspoort, Europese identiteitskaart of Nederlands verblijfsdocument; een kopie van één van deze documenten is niet toegestaan
  • Statuten (indien deze recentelijk zijn aangepast)
  • LEI* 
  • Meest recente jaarrekening (niet ouder dan 3 jaar)
  • (indien van toepassing) Volmacht Zakelijk

Wij vragen zelf vóór de afspraak uw Uittreksel KvK op.

*Bent u nog niet in het bezit van een LEI (Legal Entity Identifier)? Vraag deze dan tijdig aan bij de Kamer van Koophandel.

Lees de brochure 'Uw beleggersprofiel'

Heeft u een afspraak om een beleggersprofiel op te stellen of voor de jaarlijkse revisie van uw beleggersprofiel? Dan kunt u zich hierop voorbereiden door de brochure ‘Uw beleggersprofiel’ te lezen.

Nieuw is dat wij met u in gesprek gaan over uw duurzaamheidsvoorkeuren. In hoofdstuk 2 van de brochure leest u alles wat u hierover moet weten. 

Meer weten over Vermogensbeheer?

Lees meer over klant worden bij Vermogensbeheer of bekijk de veelgestelde vragen over Vermogensbeheer. U kunt ook de servicedesk bellen via 088 388 9779.