Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Vrouw werkt mee aan klantonderzoek door zich te identificeren.

Know Your Client Centre

Door klantonderzoek houden we bankieren veilig

We willen graag dat je altijd veilig je bankzaken kunt regelen. Daarom is het belangrijk dat we weten met wie we zaken doen. We vragen je regelmatig om te persoonsgegevens te controleren. En we doen klantonderzoek. De medewerkers van ons Know Your Client Centre houden zich daar dagelijks mee bezig.  

Wat doet het Know Your Client Centre?

De medewerkers van het Know Your Client Centre (KYC Centre) doen dagelijks klantonderzoek. Komen ze iets tegen waar ze vragen over hebben, dan nemen ze contact met je op. Het is heel belangrijk dat je aan klantonderzoek meewerkt. Zo help je ons om bankieren veilig te houden. 

Waarom nemen we contact met je op?

We nemen contact met je op als je dossier niet up-to-date is. Maar ook als we transacties zien waar we meer over willen weten. Zo zorgen we er samen voor dat je veilig kunt blijven bankieren.

Let op! Oplichters bedenken voortdurend nieuwe manieren om geld van je te stelen. Lees hoe je oplichting kunt voorkomen op Fraude en veilig bankieren

Klantonderzoek

Naar welke informatie kunnen we je vragen?

Wat we aan je vragen, verschilt per onderwerp. Dit willen we altijd van je weten: 

  • je persoons- en contactgegevens, compleet en up-to-date
  • de manier waarop je je geld verdient 
  • duidelijkheid over af- en bijschrijvingen op de bankrekening(en)
  • duidelijkheid over de herkomst van  je vermogen
  • alleen als hier sprake van is: een verklaring over negatieve berichten over jou of je bedrijf in de media

Lees meer over de documenten waar we je naar kunnen vragen

Klantonderzoek: zo werkt het

Stap 1: We hebben vragen

Als we vragen hebben, nemen we contact met je op. Dat doen we schriftelijk en/of telefonisch. Bereiken we je niet meteen? Dan proberen we het nog een paar keer. 

Stap 2: Je geeft ons informatie

Soms kun je onze vragen direct beantwoorden. Maar het kan ook zijn dat we je vragen om documenten aan te leveren. Zodat we bijvoorbeeld kunnen beoordelen of je bedrijfsactiviteiten passen bij je rekeninggebruik.

Stap 3: We doen onderzoek

Met jouw informatie en/of documenten gaan we aan de slag. We gaan kijken of die de antwoorden geven waarnaar we op zoek zijn. En is er iets niet duidelijk of missen we wat? Dan nemen we nog een keer contact met je op. 

Stap 4: We ronden ons onderzoek af

Zijn we tevreden met de informatie en/of documenten die je aan ons hebt gegeven? Dan ronden we ons klantonderzoek af. 

Goed om te weten dat we voortdurend klantonderzoek doen. Komen we weer iets tegen wat we niet begrijpen? Dan laten we je dat weten. Ook vragen we af en toe om je te identificeren of je gegevens te controleren. Werk daar altijd aan mee, dan zijn je (persoons)gegeven altijd up-to-date. 

Klantonderzoek: zo werkt het

Stap 1: We hebben vragen

Als we vragen hebben, nemen we contact met je op. Dat doen we schriftelijk en/of telefonisch. Bereiken we je niet meteen? Dan proberen we het nog een paar keer. 

Stap 2: Je geeft ons informatie

Soms kun je onze vragen direct beantwoorden. Maar het kan ook zijn dat we je vragen om documenten aan te leveren. Zodat we bijvoorbeeld kunnen beoordelen of je bedrijfsactiviteiten passen bij je rekeninggebruik.

Stap 3: We doen onderzoek

Met jouw informatie en/of documenten gaan we aan de slag. We gaan kijken of die de antwoorden geven waarnaar we op zoek zijn. En is er iets niet duidelijk of missen we wat? Dan nemen we nog een keer contact met je op. 

Stap 4: We ronden ons onderzoek af

Zijn we tevreden met de informatie en/of documenten die je aan ons hebt gegeven? Dan ronden we ons klantonderzoek af. 

Goed om te weten dat we voortdurend klantonderzoek doen. Komen we weer iets tegen wat we niet begrijpen? Dan laten we je dat weten. Ook vragen we af en toe om je te identificeren of je gegevens te controleren. Werk daar altijd aan mee, dan zijn je (persoons)gegeven altijd up-to-date. 

Zo maken we samen de samenleving veiliger

Wereldwijd gaat er per uur ongeveer 274 miljoen euro om in criminele transacties. Het gaat dan om geld dat wordt witgewassen of voor terrorisme wordt gebruikt. Maar ook geld dat criminelen hebben verdiend met mensensmokkel of uitbuiting. We kunnen niet accepteren dat bankrekeningen daarvoor worden misbruikt. Daarom screenen we al onze klanten en doen we onderzoek naar hun transacties. Onze kennis en ervaring delen we met andere banken en met justitie. Zo maken we de samenleving veiliger.

Veelgestelde vragen

  • kyc.klantinformatie@nl.abnamro.com (Data team)
  • kycservices@nl.abnamro.com (KYC bestaande klanten)
  • cb.contactteam@nl.abnamro.com (KYC bestaande klanten)
  • contact.bw@nl.abnamro.com (KYC bestaande klanten)
  • contact.bwz@nl.abnamro.com (Business Client Projects)
  • contactteam.tm@nl.abnamro.com (Client Outreach Team)
  • groupcddsupport@nl.abnamro.com (KYC Centre/Group CDD)
  • know.your.client.centre@nl.abnamro.com (KYC bestaande klanten)
  • KYC.SME@nl.abnamro.com (KYC bestaande klanten)
  • ncto.commercial.banking@nl.abnamro.com (KYC Desk NCTO nieuwe klanten)
  • zakelijkklantworden@nl.abnamro.com (KYC Desk NCTO nieuwe klanten)
  • contact.rvw@nl.abnamro.com (Business Client Projects)
  • contact.kvk@nl.abnamro.com (Business Client Projects)
  • contactcb@nl.abnamro.com (Business Client Projects)
  • contact.iv@nl.abnamro.com (Business Client Projects)
  • onpersoonlijkepassen@nl.abnamro.com (Business Client Projects)
  • cyberveiligheid@nl.abnamro.com (Business Client Projects)
  • contact.dr@nl.abnamro.com (Business Client Projects)
  • contact.idme@nl.abnamro.com (Business Client Projects)

Wil je ons terugmailen? Vermeld dan altijd het referentienummer in de onderwerpregel van je e-mail.

Bekijk de e-mailadressen waarmee we contact kunnen opnemen voor informatie over privérekeningen.

Heb je een zakelijke rekening bij ons? Of regel je de bankzaken voor een bedrijf of organisatie? Lees hoe online identificeren voor zakelijke klanten werkt.