Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Rechtsvorm wijzigen

Als je een financiering bij ons hebt

Heb je een financiering bij ons en wil je deze behouden? Dit gaat niet automatisch. Volg onderstaande stappen om te zien of je deze financiering mee kunt nemen naar de nieuwe rechtsvorm.

Volg deze stappen voor een rechtsvormwijziging met financiering.

  1. Heb je een gefinancierd bedrijfspand of schip?

    Is er sprake van een door de bank gefinancierd bedrijfspand of schip dat met de voorgenomen rechtsvormwijziging van eigenaar wijzigt? Dan moet ABN AMRO eerst toestemming geven, voordat het bedrijfspand of schip in de nieuwe rechtsvorm wordt ingebracht.

    We noemen dit 'belaste inbreng'. De notaris die je begeleidt met de oprichting van je juridische structuur kan je hierover meer vertellen en het formele verzoek tot belaste inbreng. . Wij nemen hierna spoedig contact met u op.

    Als wij akkoord voor belaste inbreng hebben gegeven, kun je de volgende stappen volgen.

  2. Heb je akkoord of een andere financiering?

    Geef dan eerst je wijziging door bij de Kamer van Koophandel voordat je verder gaat.

    Je kunt alleen een rechtsvormwijziging doorgeven als minimaal 1 van de bestuurders hetzelfde blijft in de nieuwe rechtsvorm.

    Als de KVK je rechtsvormwijziging heeft verwerkt, geef je de wijziging aan ons door.

    Let op! Blijft geen enkele bestuurder gelijk in de nieuwe rechtsvorm? Dan beschouwen we je als nieuwe klant en moet je een nieuwe rekening openen.

  3. Wacht op bevestiging van KVK

    Als KVK je wijziging heeft verwerkt, geef je de wijziging aan ons door. Wij krijgen dit niet automatisch door. Geef de wijziging pas door als je oude KVK nummer is uitgeschreven en zij een verwijzing hebben gemaakt naar je nieuwe entiteit.

 

Geef je rechtsvormwijziging aan ons door.

Log in met je zakelijke betaalpas en wij vullen alvast een aantal gegevens voor je in.

Het invullen van het formulier kost ongeveer 20 minuten en is tussendoor niet op te slaan. Hou daarom de volgende gegevens van je organisatie bij de hand:​ ​

  • Zakelijk rekeningnummer​
  • KVK-nummer ​
  • NAW-gegevens van bestuurders en andere ​ 
  • Telefoonnummer​ 
  • Mailadres
  • Identiteitsbewijs (ID)​
  • Burgerservicenummer (BSN)
  • TIN nummer (optioneel indien (je. Persoon)​

Geen Internet Bankieren Zakelijk?

Ga verder zonder in te loggen en vul zelf al je gegevens in.

 

Heb je nog meer bedrijven in de nieuwe structuur?

Dan kun je hiervoor nieuwe rekeningen openen.

 

Let op!

Het meenemen van je financiering kan kosten met zich meebrengen.

Denk hierbij aan kosten voor taxatie, een notaris, afsluitkosten en eventueel een garantie.

Alles doorgegeven? Dan kun je dit verwachten:

  1. Wij nemen contact met je op.

    Om het verdere verloop uit te leggen. Daarnaast vragen we je om diverse documenten aan te leveren. Deze zijn nodig om te beoordelen of de financiering kan worden overgezet naar de nieuwe rechtsvorm.

  2. Je levert documenten aan.

    Je documenten worden beoordeeld door een van onze adviseurs. Deze neemt contact met je op via een Beeldbankieren-gesprek en is jouw contactpersoon tot de rechtsvormwijziging is doorgevoerd.

  3. Akkoord?

    Als wij akkoord geven op je aanvraag, ontvang je een nieuwe kredietovereenkomst op naam van de nieuwe rechtsvorm.

  4. Afhandeling overige contracten

    Na ondertekening van de getekende kredietovereenkomst, bespreken we met je welke producten wij voor je kunnen overzetten en voor welke je dat zelf moet doen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan je creditcard of Pincontract.

    Een  moet u zelf bij de belastingdienst opzeggen.

 

Doorlooptijd van je aanvraag

Het afronden van je rechtsvormwijziging met kredietfaciliteit kan enkele maanden in beslag nemen en hangt af van je persoonlijke situatie. Je adviseur houdt je op de hoogte van de voortgang.

 

Nog vragen?