Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Rechtsvorm wijzigen

Als u een financiering bij ons heeft

Heeft u een financiering bij ons en wilt u deze behouden? Dit gaat niet automatisch. Volg onderstaande stappen om te zien of u deze financiering mee kunt nemen naar de nieuwe rechtsvorm. 

Volg deze stappen voor een Rechtsvormwijziging met financiering

  1. Heeft u een gefinancierd bedrijfspand of schip?

    Is er sprake van een door de bank gefinancierd bedrijfspand of schip dat met de voorgenomen rechtsvormwijziging van eigenaar wijzigt? Dan moet ABN AMRO eerst toestemming geven, voordat het bedrijfspand of schip in de nieuwe rechtsvorm wordt ingebracht.

    We noemen dit 'belaste inbreng'. De notaris die u begeleidt met de oprichting van uw juridische structuur kan u hierover meer vertellen en het formele verzoek tot belaste inbreng . Wij nemen hierna spoedig contact met u op.

    Als wij akkoord voor belaste inbreng hebben gegeven, kunt u de volgende stappen volgen.

  2. Heeft u akkoord of een andere financiering?

    Geef dan eerst uw wijziging door bij de Kamer van Koophandel voordat u verder gaat.

    U kunt alleen een rechtsvormwijziging doorgeven als minimaal 1 van de bestuurders hetzelfde blijft in de nieuwe rechtsvorm. 

    Als de KVK uw rechtsvormwijziging heeft verwerkt, geeft u de wijziging aan ons door.

    Let op! Blijft geen enkele bestuurder gelijk in de nieuwe rechtsvorm? Dan beschouwen we u als nieuwe klant en moet u een nieuwe rekening openen.

  3. Wacht op bevestiging van KVK

    Als KVK uw wijziging heeft verwerkt, geeft u de wijziging aan ons door. Wij krijgen dit niet automatisch door. Geef de wijziging pas door als uw oude KVK nummer is uitgeschreven en zij een verwijzing hebben gemaakt naar uw nieuwe entiteit.

 

Geef uw rechtsvormwijziging aan ons door

Log in met uw zakelijke betaalpas en wij vullen alvast een aantal gegevens voor u in

Het invullen van het formulier kost ongeveer 20 minuten en is tussendoor niet op te slaan. Hou daarom de volgende gegevens van uw organisatie bij de hand:​ ​ 

  • Zakelijk rekeningnummer​
  • KVK-nummer ​
  • NAW-gegevens van bestuurders en andere ​ 
  • Telefoonnummer​ 
  • Mailadres
  • Identiteitsbewijs (ID)​
  • Burgerservicenummer (BSN)
  • TIN nummer (optioneel indien (U.S. Persoon)​

Geen Internet Bankieren Zakelijk?

Ga verder zonder in te loggen en vul zelf al uw gegevens in. 

 

Heeft u nog meer bedrijven in de nieuwe structuur?

Dan kunt u hiervoor nieuwe rekeningen openen. 

 

Let op!

Het meenemen van uw financiering kan kosten met zich meebrengen

Denk hierbij aan kosten voor taxatie, een notaris, afsluitkosten en eventueel een garantie.

Alles doorgegeven? Dan kunt u dit verwachten:

  1. Wij nemen contact met u op

    Om het verdere verloop uit te leggen. Daarnaast vragen we u om diverse documenten aan te leveren. Deze zijn nodig om te beoordelen of de financiering kan worden overgezet naar de nieuwe rechtsvorm. 

  2. U levert documenten aan

    Uw documenten worden beoordeeld door een van onze adviseurs. Deze neemt contact met u op via een Beeldbankieren-gesprek en is uw contactpersoon tot de rechtsvormwijziging is doorgevoerd.

  3. Akkoord?

    Als wij akkoord geven op uw aanvraag, ontvangt u een nieuwe kredietovereenkomst op naam van de nieuwe rechtsvorm. 

  4. Afhandeling overige contracten

    Na ondertekening van de getekende kredietovereenkomst, bespreken we met u welke producten wij voor u kunnen overzetten en voor welke u dat zelf moet doen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan uw creditcard of Pincontract. 

    Een  moet u zelf bij de belastingdienst opzeggen.

 

Doorlooptijd van uw aanvraag

Het afronden van uw rechtsvormvormwijziging met kredietfaciliteit kan enkele maanden in beslag nemen en hangt af van uw persoonlijke situatie. Uw adviseur houdt u op hoogte van de voortgang.

 

Nog vragen?