Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Rechtsvorm wijzigen

Geef de gegevens van je nieuwe rechtsvorm door

Verandert je bedrijf van rechtsvorm? Geef dit via deze pagina eenvoudig aan ons door. Zo blijven je bedrijfsgegevens bij ons op orde.

Waarom de rechtsvormwijziging doorgeven?

Bij een nieuwe rechtsvorm kan je aansprakelijkheid veranderen. Voor leningen bijvoorbeeld. En misschien is het nodig dat je een nieuw contract tekent. Daarom kijken we bij een rechtsvormwijziging ook of je zakelijke producten nog passen. 

Geen Internet Bankieren Zakelijk?

Bijvoorbeeld omdat je nieuw bent als bestuurder? Of omdat je Access Online gebruikt? Geef de nieuwe rechtsvorm dan door via het online formulier.

Als je een financiering of garantie hebt

Heb je een financiering of garantie? En wil je van rechtsvorm wijzigen? Bekijk waar je rekening mee moet houden voordat je een rechtsvormwijziging aan ons doorgeeft. 

Voordat je de rechtsvormwijziging doorgeeft
  • Rechtsvormwijzigingen met financiering of garantie
    Heb je een financiering of garantie? Lees er meer over via de links hierboven, voordat je de rechtsvormwijziging doorgeeft.

  • Rechtsvormwijziging bij de KVK
    Je geeft de rechtsvormwijziging eerst door aan KVK. Dit kan bijvoorbeeld via je accountant. 
    Je krijgt dan een nieuw KVK-nummer. De gegevens van de nieuwe rechtsvorm geef je aan ons door.

  • Download je rekeningafschriften
    Bij een rechtsvormwijziging verandert ook de naam op je rekeningafschriften. Heb je de afschriften van je oude rechtsvorm nodig? Download ze in Internet Bankieren Zakelijk, vóórdat wij de rechtsvormwijziging verwerken. Hierna kan dat niet meer.

    Rekeningafschriften downloaden >
Deze gegevens heb je nodig

Geef de nieuwe rechtsvorm door via Internet Bankieren Zakelijk. Heeft je geen toegang? Vul dan het online formulier in. Fuseert of splitst het bedrijf? Gebruik dan het formulier onder Fusie of splitsing bovenaan deze pagina.

Vul het formulier in één keer helemaal in. Dat duurt ongeveer 20 minuten. Tussentijds opslaan is niet mogelijk.

Houd de volgende gegevens bij de hand als je de rechtsvormwijziging doorgeeft: 

  • Zakelijk rekeningnummer
  • KVK-nummer
  • NAW-gegevens van bestuurders en andere  
  • Telefoonnummer(s)
  • E-mailadres(sen)
  • Identiteitsbewijs (ID)
  • Burgerservicenummer (BSN)
Wat er daarna gebeurt
  1. Je ontvangt een bevestiging
    We e-mailen je een opdrachtbevestiging. 

  2. Documenten digitaal ondertekenen
    Per e-mail ontvang je documenten die je digitaal ondertekent. Hier gebruiken we  voor. 

    Lees hier meer over het veilig online signeren van documenten >

  3. De verwerking van je gegevens
    We verwerken je rechtsvormwijziging binnen 14 dagen. Bij een financiering, (huur)garantie of krediet duurt het soms wat langer. We houden je op de hoogte van de voortgang.

  4. Aanvullende informatie nodig
    We nemen contact met je op als we meer informatie over je rechtsvormwijziging nodig hebben. Maar ook als er bijvoorbeeld een nieuw contract getekend moet worden. 

    Zo weet je zeker dat wij degenen zijn die contact met je opnemen > 

Voordat je de rechtsvormwijziging doorgeeft

  • Rechtsvormwijzigingen met financiering of garantie
    Heb je een financiering of garantie? Lees er meer over via de links hierboven, voordat je de rechtsvormwijziging doorgeeft.

  • Rechtsvormwijziging bij de KVK
    Je geeft de rechtsvormwijziging eerst door aan KVK. Dit kan bijvoorbeeld via je accountant. 
    Je krijgt dan een nieuw KVK-nummer. De gegevens van de nieuwe rechtsvorm geef je aan ons door.

  • Download je rekeningafschriften
    Bij een rechtsvormwijziging verandert ook de naam op je rekeningafschriften. Heb je de afschriften van je oude rechtsvorm nodig? Download ze in Internet Bankieren Zakelijk, vóórdat wij de rechtsvormwijziging verwerken. Hierna kan dat niet meer.

    Rekeningafschriften downloaden >

Deze gegevens heb je nodig

Geef de nieuwe rechtsvorm door via Internet Bankieren Zakelijk. Heeft je geen toegang? Vul dan het online formulier in. Fuseert of splitst het bedrijf? Gebruik dan het formulier onder Fusie of splitsing bovenaan deze pagina.

Vul het formulier in één keer helemaal in. Dat duurt ongeveer 20 minuten. Tussentijds opslaan is niet mogelijk.

Houd de volgende gegevens bij de hand als je de rechtsvormwijziging doorgeeft: 

  • Zakelijk rekeningnummer
  • KVK-nummer
  • NAW-gegevens van bestuurders en andere  
  • Telefoonnummer(s)
  • E-mailadres(sen)
  • Identiteitsbewijs (ID)
  • Burgerservicenummer (BSN)

Wat er daarna gebeurt

  1. Je ontvangt een bevestiging
    We e-mailen je een opdrachtbevestiging. 

  2. Documenten digitaal ondertekenen
    Per e-mail ontvang je documenten die je digitaal ondertekent. Hier gebruiken we  voor. 

    Lees hier meer over het veilig online signeren van documenten >

  3. De verwerking van je gegevens
    We verwerken je rechtsvormwijziging binnen 14 dagen. Bij een financiering, (huur)garantie of krediet duurt het soms wat langer. We houden je op de hoogte van de voortgang.

  4. Aanvullende informatie nodig
    We nemen contact met je op als we meer informatie over je rechtsvormwijziging nodig hebben. Maar ook als er bijvoorbeeld een nieuw contract getekend moet worden. 

    Zo weet je zeker dat wij degenen zijn die contact met je opnemen > 

Veelgestelde vragen over rechtsvormwijzigingen

Bijvoorbeeld als je eenmanszaak in een bv verandert. Of bij een fusie of splitsing. 

Ja, een fusie of splitsing is ook een type rechtsvormwijziging. Bovenaan deze pagina vind je daar een apart formulier voor onder Fusie of splitsing.

Bij een fusie of splitsing verandert de entiteit van je bedrijf niet, Wel is bijvoorbeeld een nieuwe rekening nodig. Ook bespreken we met je of je bestaande zakelijke producten mee kunnen.   

Meestal wel. Soms vragen we je om een nieuwe rekening te openen. Bijvoorbeeld bij een fusie of splitsing.

Voor bijvoorbeeld een financiering of garantie sluiten we opnieuw een contract met je af. Natuurlijk in goed overleg. 

Geef veranderingen in handelend bestuurders, vennoten of maten hier door.

Richt je naast een werkmaatschappij ook andere bedrijven op? Open daarvoor een aparte rekening

Richt eerst de nieuwe holding op en geef dan de rechtsvormwijziging door. Dan nemen we de juiste structuur op in onze administratie. Je producten zetten we standaard over naar de werkmaatschappij. 

We kijken of je producten passen bij de nieuwe rechtsvorm. Zo niet, dan sluiten we een product opnieuw af. Uiteraard in overleg. Wil je een financiering of garantie overzetten naar de nieuwe rechtsvorm? Dan beoordelen we de aanvraag opnieuw. 

Zet deze producten en diensten zelf over:

Voor deze producten nemen onze partners contact met je op: 

  • ABN AMRO Verzekeringen
  • ABN AMRO Credit Card via ICS Cards
  • iDeal-contract

Hulp nodig?

Chat

Chat met chatbot Anna. Komt ze er niet uit?

  • Direct antwoord

Veilig bellen via onze app

Bel ons via de ABN AMRO app en zie meteen of er wachttijd is.
Kies het onderwerp van je vraag en krijg rechtstreeks de juiste persoon aan de lijn.

  • Altijd sneller dan bellen via het telefoonnummer

Bel onze klantenservice

Bekijk de telefoonnummers en onze openingstijden. 

  • Houd rekening met een wachttijd

Hulp nodig?

Chat

Chat met chatbot Anna.
Komt ze er niet uit?

  • Direct antwoord

Veilig bellen via onze app

Bel ons via de ABN AMRO app en zie meteen of er wachttijd is. 
Kies het onderwerp van je vraag en krijg rechtstreeks de juiste persoon aan de lijn.

  • Altijd sneller dan bellen

Bel onze klantenservice

Bekijk de telefoonnummers en onze openingstijden.

  • Houd rekening met een wachttijd