Een nieuwe telefoon is altijd een fijne, nieuwe start. Wel is het handig als je snel weer bij je apps, zoals de ABN AMRO app, kunt. We delen een paar tips.
Meestal zet je apps automatisch naar je nieuwe toestel over. Kies ervoor om bestanden en apps te kopiëren naar je nieuwe telefoon. Zodra je telefoon klaar is met de installatie, zie je de ABN AMRO app in het overzicht staan.
Heb je een Android-telefoon?
Gebruik dan hetzelfde Google-account als op je oude toestel. Je kunt dan selecteren welke apps je wilt overzetten. Dit hoef je voor de ABN AMRO app niet te doen. Voor een goede werking van de app download je deze tijdens stap 2 namelijk opnieuw.
Heb je een iPhone of iPad?
Maak een back-up van je apps op iCloud. Hiermee zet je straks je apps terug op de nieuwe telefoon. Dit hoef je voor de ABN AMRO app niet te doen. Voor een goede werking van de app download je deze tijdens stap 2 namelijk opnieuw.
Download de app opnieuw uit de Google Play Store of de Apple App Store. Volg de stappen in de ABN AMRO app om deze te activeren. Zo koppel je jouw nieuwe toestel aan je bankrekening(en).
Ga naar Profiel. Scrol naar beneden, naar Toegang en gebruik. Klik bij Geregistreerde toestellen op het prullenbakje naast je oude telefoon. Zie je hier een een lijstje met toestellen staan? Dat kan als je de app ook op andere toestellen (zoals een tablet) gebruikt. Bij elk toestel staat wanneer je voor het laatst hebt ingelogd op dat toestel. Dit kan helpen om te weten welke je precies moet verwijderen.
Heb je een nieuw toestel, maar bijvoorbeeld geen identiteitsbewijs met een NFC chip? Dan kan het lastig zijn om je ABN AMRO app hierop te activeren. Koppel je nieuwe telefoon dan met een unieke QR-code. Deze QR-code scan je in de app op je oude toestel. Je zet zo veilig je gegevens over.