Een nieuwe telefoon is altijd een fijne, nieuwe start. Wel is het handig als u snel weer bij uw apps, zoals de ABN AMRO app, kunt. We delen een paar tips.
Meestal kunt u apps automatisch overzetten naar uw nieuwe toestel. Kies ervoor om bestanden en apps te kopiëren naar uw nieuwe telefoon. Zodra uw telefoon klaar is met de installatie, ziet u de ABN AMRO app in uw overzicht staan.
Heeft u Android?
Gebruik hetzelfde Google-account als op uw oude toestel. U kunt dan selecteren welke apps u wilt overzetten. Voor een goede werking van de ABN AMRO app, zet u de app niet over op uw nieuwe toestel. In stap 2 downloadt u de ABN AMRO app opnieuw.
Heeft u Apple?
Maak een back-up van uw apps op iCloud. Hiermee zet u straks uw apps terug op uw nieuwe telefoon. Voor een goede werking van de ABN AMRO app, zet u de app niet over op uw nieuwe toestel. In stap 2 downloadt u de ABN AMRO app opnieuw.
U downloadt de app opnieuw uit de Apple App Store of de Google Play Store. Volg de stappen in de ABN AMRO app om deze te activeren. Zo koppelt u uw nieuwe toestel aan uw bankrekening(en).
Ga naar ‘Profiel’. Scrol naar beneden, naar ‘Toegang en gebruik’. Klik bij ‘Geregistreerde toestellen’ op het prullenbakje naast uw oude toestel. Ziet u een lijstje, bijvoorbeeld omdat u de app ook op andere toestellen (zoals een tablet) gebruikt? Bij elk toestel staat wanneer u voor het laatst heeft ingelogd op dat toestel. Dit kan helpen om te weten welke u moet verwijderen.
Heeft u een nieuw toestel, maar bijvoorbeeld geen identiteitsbewijs met NFC chip? Dan kan het lastig zijn om uw ABN AMRO app hierop te activeren. Koppel uw nieuwe telefoon dan met een unieke QR-code. Deze QR-code scant u in de app op uw oude toestel. U zet zo veilig uw gegevens over.