Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Heeft u een nieuwe telefoon?

Zo kunt u snel weer in de ABN AMRO app

Een nieuwe telefoon is altijd een fijne, nieuwe start. Wel is het handig als u snel weer bij uw apps, zoals de ABN AMRO app, kunt. We delen een paar tips.

  1. Zet uw apps over naar uw nieuwe toestel

    Meestal kunt u apps automatisch overzetten naar uw nieuwe toestel. Kies ervoor om bestanden en apps te kopiëren naar uw nieuwe telefoon. Zodra uw telefoon klaar is met de installatie, ziet u de ABN AMRO app in uw overzicht staan.

    Heeft u Android?
    Gebruik hetzelfde Google-account als op uw oude toestel. U kunt dan selecteren welke apps u wilt overzetten. Voor een goede werking van de ABN AMRO app, zet u de app niet over op uw nieuwe toestel. In stap 2 downloadt u de ABN AMRO app opnieuw.

    Heeft u Apple?
    Maak een back-up van uw apps op iCloud. Hiermee zet u straks uw apps terug op uw nieuwe telefoon. Voor een goede werking van de ABN AMRO app, zet u de app niet over op uw nieuwe toestel. In stap 2 downloadt u de ABN AMRO app opnieuw.

  2. Download en activeer de app

    U downloadt de app opnieuw uit de Apple App Store of de Google Play Store. Volg de stappen in de ABN AMRO app om deze te activeren. Zo koppelt u uw nieuwe toestel aan uw bankrekening(en).

    Nu downloaden en activeren

  3. Verwijder uw vorige toestel bij ‘Geregistreerde toestellen’

    Ga naar ‘Profiel’. Scrol naar beneden, naar ‘Toegang en gebruik’. Klik bij ‘Geregistreerde toestellen’ op het prullenbakje naast uw oude toestel. Ziet u een lijstje, bijvoorbeeld omdat u de app ook op andere toestellen (zoals een tablet) gebruikt? Bij elk toestel staat wanneer u voor het laatst heeft ingelogd op dat toestel. Dit kan helpen om te weten welke u moet verwijderen.

Werkt de app niet goed op uw nieuwe telefoon?

Ga in Internet Bankieren naar Zelf regelen. Klik op Mijn gegevens > Toestelregistratie ABN AMRO app > Toestelregistratie bekijken. Klik op het prullenbakje naast uw oude toestel. Download onze app daarna nog eens op uw nieuwe toestel. U krijgt de vraag of u al een identificatiecode heeft. Kies 'nee'. Hierna mag u dezelfde identificatiecode kiezen die u eerder gebruikte.

De ABN AMRO app met een QR-code installeren

Heeft u een nieuw toestel, maar bijvoorbeeld geen identiteitsbewijs met NFC chip? Dan kan het lastig zijn om uw ABN AMRO app hierop te activeren. Koppel uw nieuwe telefoon dan met een unieke QR-code. Deze QR-code scant u in de app op uw oude toestel. U zet zo veilig uw gegevens over.

Sla uw hypotheekberekening eenvoudig op

Veelgestelde vragen over de app op een nieuw toestel

We begrijpen dat het dubbelop voelt: u heeft toch al eerder de app geactiveerd? Toch is het belangrijk dat u elk toestel opnieuw koppelt. Zo weten we namelijk zeker dat u degene bent die de app gebruikt op dit – nog onbekende - toestel. Dus als u wilt bankieren op een nieuwe telefoon, vragen we u om de ABN AMRO app eerst weer te activeren. U heeft hier geen e.dentifier meer voor nodig, dit kan gewoon met uw identiteitsbewijs.

Dit doet u met uw identiteitsbewijs. Volg hiervoor de stappen in de ABN AMRO app. Als u het fijn vindt, kunt u de stappen alvast doorlezen. Na het activeren kunt u uw dagelijkse bankzaken met de app doen, dus ook zonder e.dentifier.

Vervelend dat u niet meer bij uw oude telefoon kunt. Verwijder het toestel uit uw geregistreerde toestellen in Internet Bankieren . Ook als u uw telefoon en app goed beveiligd had, is dit belangrijk. Zodra u een nieuw toestel heeft, kunt u de ABN AMRO app opnieuw downloaden en activeren. Lees ook onze tips over veilig bankieren op uw mobiel.

Stel: u heeft uw telefoon doorverkocht. Dan heeft u eerst alle instellingen gereset en zijn al uw bestanden en apps verwijderd, dus ook de ABN AMRO app. En als uw telefoon gestolen of kwijt is? Zelfs dan kan niemand zomaar in uw app, omdat die beveiligd is met uw identificatiecode of vingerafdruk. In beide situaties geldt: verwijder uw oude toestel in Internet Bankieren . Dan staat het oude toestel niet meer bij ‘Geregistreerde toestellen’, en kan zéker niemand in de app.