Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Heb je een nieuwe telefoon?

Zo kun je snel weer in de ABN AMRO app

Een nieuwe telefoon is altijd een fijne, nieuwe start. Wel is het handig als je snel weer bij je apps, zoals de ABN AMRO app, kunt. We delen een paar tips.

  1. Zet je apps over naar jouw nieuwe toestel

    Meestal zet je apps automatisch naar je nieuwe toestel over. Kies ervoor om bestanden en apps te kopiëren naar je nieuwe telefoon. Zodra je telefoon klaar is met de installatie, zie je de ABN AMRO app in het overzicht staan.

    Heb je een Android-telefoon? 
    Gebruik dan hetzelfde Google-account als op je oude toestel. Je kunt dan selecteren welke apps je wilt overzetten. Dit hoef je voor de ABN AMRO app niet te doen. Voor een goede werking van de app download je deze tijdens stap 2 namelijk opnieuw. 

    Heb je een iPhone of iPad? 
    Maak een back-up van je apps op iCloud. Hiermee zet je straks je apps terug op de nieuwe telefoon. Dit hoef je voor de ABN AMRO app niet te doen. Voor een goede werking van de app download je deze tijdens stap 2 namelijk opnieuw. 

  2. Download en activeer de app

    Download de app opnieuw uit de Google Play Store of de Apple App Store. Volg de stappen in de ABN AMRO app om deze te activeren. Zo koppel je jouw nieuwe toestel aan je bankrekening(en).

    Nu downloaden en activeren

  3. Verwijder je vorige toestel bij Geregistreerde toestellen

    Ga naar Profiel. Scrol naar beneden, naar Toegang en gebruik. Klik bij Geregistreerde toestellen op het prullenbakje naast je oude telefoon. Zie je hier een een lijstje met toestellen staan? Dat kan als je de app ook op andere toestellen (zoals een tablet) gebruikt. Bij elk toestel staat wanneer je voor het laatst hebt ingelogd op dat toestel. Dit kan helpen om te weten welke je precies moet verwijderen.

Werkt de app niet goed op je nieuwe telefoon?

Ga dan in Internet Bankieren naar Zelf regelen. Klik op Mijn gegevens > Toestelregistratie ABN AMRO app > Toestelregistratie bekijken. Klik op het prullenbakje naast je oude toestel. Download onze app daarna nog eens op je nieuwe toestel. Je krijgt de vraag of je al een identificatiecode hebt. Kies nee. Hierna mag je dezelfde persoonlijke code kiezen die je eerder gebruikte.

De ABN AMRO app met een QR-code installeren

Heb je een nieuw toestel, maar bijvoorbeeld geen identiteitsbewijs met een NFC chip? Dan kan het lastig zijn om je ABN AMRO app hierop te activeren. Koppel je nieuwe telefoon dan met een unieke QR-code. Deze QR-code scan je in de app op je oude toestel. Je zet zo veilig je gegevens over.

Veelgestelde vragen over de app op een nieuw toestel

We begrijpen dat het verwarrend kan zijn: je hebt de app namelijk al eens in gebruik genomen. Toch is het belangrijk dat je elk toestel opnieuw koppelt. Zo weten we namelijk zeker dat jij degene bent die de app gebruikt op dit, voor ons nog onbekende, toestel. Als je wilt bankieren op een nieuwe telefoon, vragen wij je dus om de ABN AMRO app opnieuw te activeren. Dit kan gewoon met je identiteitsbewijs.

Je activeert de app met je identiteitsbewijs. Volg hiervoor de stappen in de ABN AMRO app. Als je het fijn vindt, kun je de stappen alvast doorlezen. Na het activeren kun je al je dagelijkse bankzaken met de app doen.

Vervelend dat je niet meer bij je oude telefoon kunt.  Verwijder het toestel uit je geregistreerde toestellen in Internet Bankieren . Ook als je telefoon en app goed beveiligd zijn, is dit belangrijk. Zodra je een nieuw toestel hebt, kun je de ABN AMRO app opnieuw downloaden en activeren. Lees ook onze tips over veilig bankieren op je mobiele telefoon.

Stel: je hebt je telefoon doorverkocht. Dan heb je als het goed is alle instellingen gereset en zijn alle bestanden en apps verwijderd. Dus ook de ABN AMRO app. En als je telefoon gestolen of kwijt is? Zelfs dan kan niemand zomaar in jouw app, omdat die beveiligd is met je persoonlijke identificatiecode, Face ID of vingerafdruk. In beide situaties geldt wel:  verwijder je oude toestel in Internet Bankieren . Dan staat het oude toestel niet meer bij Geregistreerde toestellen en kan zéker niemand in de app.